Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با ابراز نگرانی از شیب تند ابتلا در این استان گفت: تنها در 24ساعت گذشته 140 مبتلای قطعی در این استان شناسایی شده است.

دکتر فرشید فریور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در یک ماه و نیم گذشته در هیچکدام از روزها، این تعداد موارد مثبت قطعی در این استان شناسایی و بستری نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از بستری شدن 30 بیمار قطعی در شبانه‌روز گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر این 110 مبتلای قطعی دیگر نیز در همین بازه زمانی به صورت سرپایی در مراکز منتخب و کلینیک‌های استان شناسایی شدند که در منزل و قرنطینه خانگی تحت درمان قرار گرفتند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی 140 بیمار در یک روز را نشان‌گر نگران‌کننده بودن شرایط در استان خواند و اضافه کرد: در حال حاضر دو شهرستان استان در شرایط قرمز هستند و به نظر می‌رسد که با تداوم این شرایط در روزهای آتی شاهد افزایش شهرهای قرمز در این استان باشیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سمنان و گرمسار در شرایط قرمز کرونایی هستند ادامه داد: سه شهرستان شاهرود، مهدیشهر و دامغان نیز در شرایط نارنجی و سه شهرستان سرخه، آرادان و میامی نیز در شرایط زرد کرونایی هستند.

دبیر ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیش‌بینی کرد: چه بسا با ادامه این شیب تند موارد ابتلا در استان در روزهای آتی شهرستان های بیشتری از این استان در شرایط قرمز و پرخطر کرونایی قرار بگیرند.

وی این روند افزایشی را نشان‌گر این دانست که این استان در سرآغاز پیک پنجم این بیماری همه‌گیر قرار گرفته است.

این پزشک متخصص در پاسخ به پرسشی در ارتباط با وجود گونه جهش‌یافته دلتا در استان گفت: هنوز با قاطعیت نمی‌توان از وجود دلتا و چرخش احتمالی آن در مناطق تحت پوشش دانشگاه سخن گفت، اما به نظر می‌رسد با این افزایش شیب مبتلایان قطعی و روند افزایشی موارد بستری متاسفانه در استان با ویروس با واریانس جدید یا همان دلتا مواجه باشیم. البته همکاران ما به جای تمرکز بر پیدا کردن گونه جهش‌یافته در شرایط فعلی بنا را بر بدی شرایط گذاشته و از همین رو در پی راه‌های پیشگیری از ابتلای بیشتر جامعه هدف هستیم

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به روند صعودی مبتلایان و موارد بستری در این استان از عموم شهروندان استان خواست با رعایت کامل پروتکل‌های ستاد ملی و ستاد استانی مقابله با کرونا، استفاده از ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در دورهمی ها و اجتماعات و...به مقابله موثرتر با این همه گیری در استان کمک کنند.

دکتر فریور از افزایش روند واکسیناسیون در این استان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه روند واکسیناسیون در استان بعد از تحویل محموله‌های جدید واکسن، شتاب بسیار خوبی گرفته است و با تزریق محموله های دیگری که به زودی به دانشگاه علوم پزشکی تحویل خواهد شد همچنان روند واکسیناسیون گروه های هدف با قوت ادامه می یابد.

وی از انجام واکسیناسیون در دو نوبت صبح و عصر خبر داد و افزود:همکاران ما حتی در روزهای پنج شنبه و جمعه نیز به صورت دو شیفت مشغول واکسیناسیون جمعیت تحت پوشش در مراکز تعیین شده بودند.

دبیر ستاد مقابله با کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از شهروندان این استان که در گروه های سنی اعلام شده هستند، خواست: با ثبت‌نام در سامانه تعیین شده، منتظر دریافت پیامک از این سامانه باشند و بدون دریافت پیامک از سامانه تعیین شده به هیچ عنوان به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی سمنان کرونای دلتا واکسن کرونا خیز پنجم کرونا استان سمنان استان شناسایی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران