Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترنم باران در مناطقی از شهرستان لارستان از جمله بخش های بیرم و بنارویه موجب آبگرفتگی معابر و خیابان ها، جاری شدن رودخانه های فصلی و خشکیده این مناطق شده است.

بارش باران و تگرگ طی شبانه روز گذشته در بخش بیرم از شدت بیشتری برخوردار بود و این شهر و برخی روستاها را صفا و لطافت بخشید؛ البته باران نیز در برخی مناطق که با باد شدید و طوفان نیز همراه بوده موجب خسارت جزئی در این شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهالی شهر بیرم گفت: مردم و شهروندان این بخش برای نزول باران رحمت الهی در این روزهای عطشناک و گرمای طاقت فرسا بسیار خوشحال هستند.

امیر صداقتی بیان کرد: مردم همچنین جاری شدن رودخانه ها و ترنم باران تابستانی را مرهمی بر زخم های بی آبی در منطقه می دانند و از سخاوت آسمان و نزول رحمتش سجده شکر به جا آوردند.

شدت گرمای گاه بالای ۴۸ تا ۵۰ درجه و تنش های آبی این روزها زندگی را بر مردم و ساکنان لارستان و برخی شهرهای جنوبی بسیار سخت و طاقت فرسا کرده و آنها به شدت و بیش از هر جای ایران منتظر نزول رحمت الهی و بارش  های پربرکت هستند.

خشکسالی کم سابقه و گرمای سوزان همچنین این روزها زیست حیات وحش منطقه لارستان را نیز به شدت به خطر انداخته و پرندگان تشنه و گونه‌های جانوری در بیابان‌ها و صحراهای خشک و بی‌آب آواره کرده و به کام مرگ می‌برد.

مدیر هواشناسی لارستان گفت:‌کاهش بارندگی و همچنین پراکنش نامناسب بارش‌ها در سال زراعی جاری ظرف ۵۰ سال گذشته در منطقه و شهرهای جنوبی استان فارس بی سابقه است و میزان بارش سال زراعی جاری در منطقه حدود ۱۷ میلی متر گزارش شده است.

یوسف عباسی در مصاحبه با ایرنا همچنین میانگین بارش سالانه در لارستان را حدود ۲۲۰ میلی متر اعلام کرد و افزود:گفت: میانگین بارندگی در سال زراعی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹۰ درصد کاهش  نشان می دهد.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر، دارای هشت شهر و ۱۷۹ روستای دارای سکنه است و  ۵۵ درصد جمعیت این شهرستان در بخش مرکزی ساکن هستند.

لارستان دارای ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۳۲ هزار هکتار دیم و ۲۳ هزار هکتار نیز آبی است.

این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

مدیر کل هواشناسی استان فارس نیز اعلام کرده که احتمال جاری شدن روان آب به صورت محلی و نقطه ای، برخورد صاعقه، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید، احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک، آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

مهرداد قطره سامانی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در فارس به احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک، آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها اشاره و بر لزوم استحکام‌بخشی این سازه‌ها و برداشت محصولات کشاورزی تاکید کرد.

این وضعیت تا دوشنبه هفته جاری در مناطقی از جنوب فارس ادامه دارد.

برچسب‌ها کشاورزی بارش باران لارستان سیل رودخانه های کوهستانی فارس پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی بارش باران لارستان کشاورزی بارش باران لارستان سیل رودخانه های کوهستانی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با ورود سامانه بارشی به استان بارش باران از صبح امروز اهواز و سایر شهرهای استان را فرا گرفت.

در این بارش که همراه با  رعد و برق و باد می باشد، موجب لطیف‌تر شدن هوای شهرهای استان  شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت:این بار‌ش‌ها تا اوخر روز سه شنبه در استان فعال است. 

 محمد سبزه زاری افزود:این سامانه بارشی موجب رگبار و رعدوبرق در اغلب نقاط استان می شود و بیشترین حجم بارندگی‌ها بخش‌های شرقی، شمالی، شمال شرقی، جنوبی و ارتفاعات خواهد بود. 

وی اظهار کرد: با توجه به ماهیّت سامانه‌های بهاری و رطوبت حاصل از بارش‌های اخیر احتمال شدت گرفتن بارش در دیگر مناطق استان نیز وجود دارد و ریزش تگرگ نیز در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پاوه و جاری شدن سیلاب
  • بارش باران در خوزستان
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • بارش‌های رگباری و بهاری از فردا میهمان برخی مناطق فارس
  • برپایی نمایشگاه هنر در لارستان همزمان با هفته کار و کارگر + تصاویر
  • طراوت بهاریِ باران در مناطق مختلف استان اردبیل
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی