Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر آموزش و پرورش یکی از مأموریت‌های اصلی شوراهای آموزش‌وپرورش را اجرایی سازی سند تحول بنیادین دانست و گفت: اکنون ۱۰سال از تصویب سند تحول بنیادین می‌گذرد، گزارش‌های تأیید نشده حاکی از این است که تاکنون فقط ۳۰درصد سند تحول بنیادین اجرایی شده و اهداف آن محقق شده است و این سند هنوز به‌طور کامل به دل مدارس وارد راه نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در شورای آموزش‌وپرورش شهرستان جوین استان خراسان رضوی که با حضور فرماندار، امام‌جمعه و مسئولین این شهرستان برگزار شد، بابیان اینکه نهاد، سازمان، واحد و کارگزار توسعه را باید در نظام تعلیم و تربیت جستجو کرد، اظهار کرد: از طریق طرح هدایت تاکنون ۳۰۰ هزار تبلت به دانش آموزان اهداشده است.

وی با تشریح فعالیت‌های وزارت آموزش‌وپرورش در عصر کرونا، اظهار کرد: مفهومی که بیشترین فراوانی را در گفتار اندیشمندان و نوشتار نویسندگان دارد توسعه است، زیرا آرمان انسان‌ها توسعه است.

وی افزود: توسعه فضیلت‌های انسانی، حرمت بشری، اعتقادات، عدالت، کیفیت و امکانات زندگی بشری را در بر می‌گیرد و نهاد اصلی رقم زننده تحولات مبتنی بر توسعه آموزش‌وپرورش است. ‌سازمان تحول مبتنی بر توسعه مدرسه است، واحد توسعه کلاس درس و نیروی انسانی کارگزار توسعه معلمان هستند.

حسینی یکی از مأموریت‌های اصلی شوراهای آموزش‌وپرورش را اجرایی سازی سند تحول بنیادین دانست و گفت: اکنون ۱۰سال از تصویب سند تحول بنیادین می‌گذرد، گزارش‌های تأیید نشده حاکی از این است که تاکنون فقط ۳۰درصد سند تحول بنیادین اجرایی شده و اهداف آن محقق شده است و این سند هنوز به‌طور کامل به دل مدارس وارد راه نیافته است.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش بابیان این‌که آموزه‌های سند تحول بنیادین مبتنی بر آموزه‌های نوآورانه، تعطیلی، تعدیلی و استمراری است اظهار کرد: در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین به آموزه‌های نوآورانه، تأسیسی و تعطیلی کم‌توجه شده است و بیشتر فعالیت‌های اجرایی‌سازی سند تاکنون در حوزه فعالیت‌های استمراری سند است.

وی افزود: باهدف اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین به‌ویژه آموزه‌های نوآورانه و رویکرد مدرسه محورانه، سال گذشته ۲۵بسته تحولی در وزارت آموزش‌وپرورش تدوین و اجرایی شد که ۳بسته آن در حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی بود.

حسینی با اشاره به نتایج مطالعه بین‌المللی پیزا در خصوص عملکرد و کیفیت نظام‌های آموزش عمومی، اظهار کرد: بر اساس نتایج این مطالعه کشورهایی که توانسته‌اند حداقل دو مهارت از مهارت‌های شش‌گانه مرتبط با دانش آموزان ابتدایی را پیگیری کنند، مزایا و منافع اقتصادی آن تا سال ۲۰۳۰برای آن دسته از کشورهایی که درآمد پایین‌تر از حد متوسط دارند، باعث خواهد شد که تولید ناخالص داخلی آن‌ها ۱۳برابر افزایش یابد و برای کشورهای که درآمد بالاتر از حد متوسط دارند، باعث خواهد شد تولید ناخالص داخلی آن‌ها ۱۶درصد بالاتر رود. یکی از بسته‌های تحولی تدوینی حوزه آموزش ابتدایی مدرسه خوانا است که سعی در ارتقای ۶مهارت اصلی دانش آموزان ابتدایی دارد.

‏معاون وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به یکی دیگر از پژوهش‌های بین‌المللی در حوزه آموزش‌وپرورش گفت: جان هتی؛ مدیر موسسه پژوهش در دانشگاه ملبورن و یکی از مؤثرترین افراد دنیا در تعلیم و تربیت با بررسی ۱۵ساله و مطالعه بیش از ۵۰۰۰پژوهش که حدود ۲۴۰میلیون دانش‌آموز و انواع نظام‌های آموزش‌وپرورش را بررسی کرده بودند، به سه عامل اصلی که در کیفیت نظام تعلیم و تربیت که نقش مؤثری دارند، رسید.

وی افزود: اتخاذ رویکردی از آموزش با محوریت علم، ذهن و مغز و تربیت، توجه به فلسفه علوم و دانش و کیفیت معلمان، سه عامل اصلی کیفیت در نظام تعلیم و تربیت بر اساس پژوهش جان هتی هستند که در این میان کیفیت معلمان نقش بیشتری دارد. معلم باکیفیت جانشین تمامی ندا شته‌ها است و رکن اصلی تعلیم و تربیت‌معلم باکیفیت است، لذا برای جذب معلم با کیفیت سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد، تنها بستر جذب معلم، دانشگاه فرهنگیان باشد.

حسینی ادامه داد: تعیین تکلیف صد هزار نیروی غیررسمی در آموزش‌وپرورش، تدوین لایحه رتبه‌بندی و ارائه به مجلس، افزایش ۶۵درصدی حقوق فرهنگیان، تخصیص ۱۴۰درصدی اعتبارات به آموزش‌وپرورش، پرداخت ۲هزار و ۴۰۰میلیارد از مطالبات معلمان، آغاز ساخت مسکن ملی برای ۵۰هزار فرهنگی و تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک؛ از جمله اقدامات ارزنده آموزش‌وپرورش در سال گذشته است.

جانشین وزیر در طرح هدایت بابیان این‌که کرونا نظام جهانی را دچار به‌هم‌ریختگی کرد و جامعه طوفانی را رقم زد اظهار کرد: این پدیده بر همه ابعاد جامعه جهانی در قلمروهای اقتصاد، فرهنگ و روابط تأثیر گذاشت و بر نظام آموزش‌وپرورش نیز تأثیر همه‌جانبه داشت. آموزش‌وپرورش اولین نهادی بود که براثر کرونا مناسبات و ترتیبات معمول خود را به‌کلی دچار دگرگونی دید و مدارس اولین مکانی بودند که به تعطیلی کشیده شدند.

معاون وزیر گفت: باید به‌سرعت تلاش می‌شد که تعطیلی مدارس به تعطیلی آموزش منجر نشود، بر همین اساس مدرسه تلویزیونی پای‌کار آمد و خلاقیت‌های معلمان و تولید محتوا شکل گرفت و به‌سرعت شبکه شاد به‌عنوان پلت فرم داخلی، امن، فراگیر، رایگان و انحصاری متولد شد.

حسینی ادامه داد: از حیث ارتقای کیفیت تحصیلی دانش آموزان باید بپذیریم که هیچ روشی جایگزین آموزش‌های حضوری نمی‌شود، اما روش آموزش مجازی از تعطیلی فرآیند یاددهی یادگیری جلوگیری کرد و بهترین روش برای جلوگیری از توقف جریان یادگیری در عصر کرونا بود. مشارکت معلمان، مدیران و خصوصاً اولیا و به‌طورکلی جامعه در زیست‌بوم کرونا در امر تعلیم و تربیت بسط و گسترش بیشتری یافت.

وی بابیان اینکه نزدیک به ۳۰درصد دانش آموزان به شبکه ملی ارتباطات متصل نبودند و یا به وسایل ارتباطی هوشمند مثل موبایل و تبلت دسترسی نداشتند اظهار کرد: برای جلوگیری از بسط بی‌عدالتی آموزش دیجیتالی نظام تعلیم و تربیت به میدان آمد و طرح هدایت را تدوین و تصویب کرد.

جانشین وزیر در طرح هدایت گفت: در قالب این طرح قرار بر این شد این وسایل برای دانش آموزان نیازمند فراهم شود و خوشبختانه تاکنون نزدیک به ۳۰۰هزار تبلت تهیه و به دانش آموزان اهداشده است. همچنین برای دو میلیون و پانصد هزار دانش‌آموز دیگر هم با استفاده از ظرفیت‌های دولتی، عمومی، مردمی و خیرین تعهد ایجادشده است تاکنون ۱۲هزار تبلت به دانش آموزان کم برخوردار استان خراسان رضوی در قالب طرح هدایت اهداشده است.

حسینی در ادامه نشست بابیان اینکه ۱۰۰تبلت به دانش آموزان شهرستان جوین به‌ویژه دانش آموزان تلفیقی فراگیر در این سفر اهدا خواهد شد گفت: اگر از منابع درون شهرستانی تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار تهیه شود به همان میزان از طریق طرح هدایت نیز تبلت به دانش آموزان اهدا خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معاون وزیر گفت: ساخت یک سالن درون مدرسه‌ای برای دانش آموزان استثنایی جوین، راه‌اندازی یک مرکز اختلالات یادگیری به‌شرط تأمین زمین، اختصاص ۱۰۰میلیون تومان اعتبار برای مدرسه دانش آموزان استثنایی جوین، اختصاص ۱۰۰میلیون تومان برای خرید تجهیزات موردنیاز دانش آموزان استثنایی جوین، تأمین تجهیزات پایگاه سنجش شهرستان و پرداخت ۷۰درصد هزینه ایاب ذهاب دانش آموزان استثنایی از جمله تعهدات سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی است که برای شهرستان جوین انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استخدام اجرایی سازی سند تحول بنیادین دانش آموزان استثنایی تبلت به دانش آموزان نظام تعلیم و تربیت آموزش وپرورش دانش آموزان معاون وزیر طرح هدایت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید

رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز معلم در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، تکریم و تشکر از معلم را وظیفه فرد فرد ملت خواندند و با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش از لحاظ اهمیت و تأثیرگذاری با هیچ دستگاه دیگری قابل مقایسه نیست، افزودند: هویت‌سازی نسل نوجوان و جوان و ایجاد شوق و امید در او، تحول مستمر، توانمندسازی مادی و غیرمادی معلمین، حمایت از مراکز تربیت معلم، تقویت معاونت پرورشی و الگوسازی در جامعه معلمین، مهمترین سرفصل‌های کاری آموزش‌وپرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین گسترش تظاهرات حمایت از ملت فلسطین در آمریکا و کشور‌های دیگر را نشانه استمرار اولویت مسئله غزه در افکار عمومی جهان خواندند و تأکید کردند: جنایات رژیم صهیونیستی و همدستی آمریکا با او، حقانیت مواضع نظام و ملت ایران را در نفی رژیم اشغالگر و بدبینی به آمریکا اثبات کرد و همه بدانند هیچ راه حلی برای حل مسئله فلسطین جز بازگشت این سرزمین به صاحبان مسلمان، یهودی و مسیحی آن وجود ندارد و روابط با رژیم صهیونیستی و عادی‌سازی، مشکلی را حل نخواهد کرد.

ایشان با تبریک روز معلم به جامعه عزیز معلمان به عنوان پرورش‌دهندگان فضیلت و سازندگان آینده کشور، گفتند: توجه و احترام همگانی به معلمان، باعث ایجاد جاذبه بیشتر برای این شغل شریف، ارتقای سطح جامعه معلمین و در نتیجه، ارتقای کشور می‌شود و لازم است رسانه‌ها و صاحبان تریبون‌های عمومی در زمینه تبیین جایگاه معلم و ضرورت تمجید از او، فعال شوند.

رهبر انقلاب علت متفاوت بودن اهمیت آموزش‌وپرورش با دیگر دستگاه‌ها را تربیت منابع انسانی برشمردند و گفتند: همه دستگاه‌ها بکارگیرنده نیروی انسانی هستند، اما آموزش‌وپرورش، پرورش‌دهنده منابع انسانی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای معلمان فعال را هویت‌سازان نسل نوجوان و جوانان دانستند و گفتند: هر حرف و رفتار و موضع‌گیری و حتی اشاره معلم در شخصیت‌سازی نسل نو تأثیر دارد.

ایشان وجود نیروی انسانی خوب را غیرقابل مقایسه با منابع و سرمایه‌های طبیعی خواندند و گفتند: پیشرفت، امنیت، سلامت، علم و تحقق همه ارزش‌های انسانی و اسلامی در کشور در گرو وجود نیروی انسانی مناسب است که این کار عظیم برعهده آموزش‌وپرورش است.

حضرت آیت‌‎الله خامنه‌ای سخنان وزیر آموزش‌وپرورش در این دیدار را خوب ارزیابی کردند و افزودند: بحمدالله برخی نکاتی که در سال‌های گذشته بیان کرده‌ایم در مسیر اجرا قرار گرفته است.

رهبر انقلاب در تبیین سرفصل‌های مهم آموزش‌وپرورش، اجرای سند تحول را مهمترین خواندند و گفتند: از انفعال و کم‌توجهی به این سند در سال‌های گذشته، ضرر کردیم، اما بازنگریِ در حال نهایی شدن این سند و تدوین نقشه‌راه اجرایی آن خبر خوبی است که ترمیم سند تحول با استفاده از نخبگان داخل و خارج آموزش‌وپرورش، باید مستمر ادامه یابد.

«توانمندسازی»، سرفصل دومی بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در باب وظایف آموزش‌وپرورش مطرح کردند.

ایشان گفتند: توانمندسازی معیشتی و مادی معلمان همیشه مورد تأکید بوده و اکنون نیز هرچه ممکن است باید در این زمینه تلاش شود.

رهبر انقلاب افزودند: توانمندسازی، اما محور دیگری هم دارد و آن قوام‌یافتگی کار «معلمی» است؛ یعنی معلم از نیروی معنوی و عشقی که در وجود هر انسانی به تعلیم و تربیت وجود دارد، استفاده کند و با بهره‌مندی از ملزومات، نیاز‌ها و تجربیات، شغل پرمرتبت معلم را قوام و استواری و استحکام دهد.

ایشان در همین بحث، نیت، روحیه، انگیزه و درک حقیقی از «معلمی» را لازمه پرورش نسل نو دانستند و افزودند: معلمی صرفاً با کلاس و تدریس محقق نمی‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین تقویت مراکز تربیت معلم را لازمه دستیابی جامعه معلمین به سطح تراز خواندند و افزودند: دانشگاه فرهنگیان و دیگر مراکز تربیت معلم باید کاملاً تقویت شوند.

سرفصل سومی که رهبرانقلاب به تبیین پرداختند، اهمیت و لزوم تقویت معاونت پرورشی بود. ایشان گفتند: در برهه‌ای عده‌ای می‌گفتند معاونت پرورشی لازم نیست و خود معلم در کنار تعلیم وظیفه پرورش را هم انجام می‌دهد؛ البته این حرف درست است، اما صرف توجه معلم به مسائل پرورشی کافی نیست و باید مجموعه‌ای، متولی این مسئله بسیار مهم باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، جلوگیری از ایجاد و شیوع آسیب‌های اجتماعی را جزو توقعات از جوانان خواندند و گفتند: مقدمه و شرط تحقق این مهم آن است که در خود مدارس آسیب‌های اجتماعی وجود نداشته باشد که این جزو وظایف معاونت پرورشی است.

تبیین صحیح مسائل بنیادی کشور و نظام برای نوجوانان و جوانان، وظیفه دیگر معاونت پرورشی بود که رهبر انقلاب با اشاره به آن گفتند: اگر میلیون‌ها جوان و نوجوان، مصالح بنیادی و مسائل اساسی کشور را بشناسند، از جبهه دوست و دشمن آگاه باشند و در مقابل اهداف دشمنان ملت واکسینه شوند، سرمایه‌گذاری عظیم رسانه‌ای و سیاسی دشمنان نتیجه‌ای نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان باید از منطق و عقلانیت سیاست‌ها و رفتار نظام باخبر باشند و بدانند پشت شعار‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیلِ» ملت چه منطقی نهفته است و چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها و دولت‌ها نیست.

رهبر انقلاب در سرفصلی دیگر با تأکید بر اهمیت ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش، تغییرات کوتاه‌مدت مدیریتی را موجب به ثمر نرسیدن کار‌های اساسی دانستند و گفتند: بنده در مدیریت‌های سطح بالا تا متوسط تأکید بر ثبات دارم تا بتوان برنامه‌ها و کار‌های مهم را دنبال کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وجود الگو‌هایی برای اقشار در صنوف مختلف جامعه، الگوسازی و معرفی نمونه‌های برتر معلمان را ضروری و شوق‌آفرین خواندند و افزودند: آموزش و پرورش باید الگو‌های موفقی همچون معلمی که خوب تدریس می‌کند یا سال‌های طولانی از عمر خود را صرف تدریس کرده است، یا رنج رفت و آمد به مناطق دشوار برای تدریس به دانش‌آموزان را به جان خریده است، شناسایی، و این معلمان را به عنوان قهرمانان تعلیم و تربیت معرفی کند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان و در بیان انتظارات از جامعه معلمان، معلم را نه فقط آموزنده علم بلکه پرورنده هویت دانش‌آموز خواندند و گفتند: معلم می‌تواند توانایی‌های بالقوه و استعداد‌های دانش‌آموز را همچون استخراج طلا و نقره از معدن، کشف و بالفعل کند؛ بنابراین معلم باید در کنار علم‌آموزی، انگیزه، همت، اعتماد به نفس و شوق به درس و کار هم به دانش‌آموز بدهد تا ظرفیت‌های درونی او شکوفا شود.

«دادن نگاه ملی به دانش‌آموز» انتظار دیگری بود که رهبر انقلاب با اشاره به آن گفتند: نگاه ملی یعنی دانش‌آموز بداند که تحصیل و کلاس درس قطعه‌ای از حرکت عمومیِ پیشرفت و جزیی از ماشین عظیم پیش‌برنده کشور و نظام است، بنابراین لازم است دانش‌آموزان را با افتخارات ملی، داشته‌های کشور، پیروزی‌های ناشی از راه‌های درست، آشنا و همچنین از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید.

ایشان امیدآفرینی را وظیفه دیگر معلمان دانستند و افزودند: امید تضمین‌کننده آینده کشور است و اگر کسی امید را در دل و جان جوان و نوجوان برانگیزد در واقع به ساخت آینده کشور کمک کرده است و به همین علت است که مکرراً بر امیدآفرینی اصرار می‌کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: افرادی که از سر لجاجت با نظام یا دولت یا اشخاص دیگر، جوانان را ناامید می‌کنند در واقع به آینده کشور لطمه می‌زنند.

«تشویق دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی» و همچنین «مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان»، توصیه‌های دیگر رهبر انقلاب به معلمان بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنانشان به مسئله غزه پرداختند و افزودند: با وجود تلاش‌های زیاد صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آن‌ها مسئله غزه همچنان مسئله اول دنیا است که اعتراض‌ها به جنایات رژیم صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و گسترش آن به دانشگاه‌های اروپا از نشانه‌های استمرار حساسیت افکار عمومی جهان به مسئله غزه است.

ایشان افزایش روزافزون فشار افکار عمومی بر روی رژیم اشغالگر را ضروری خواندند و افزودند: رفتار وحشیانه و بی رحمانه سگ هار صهیونیستی باعث اثبات حقانیت موضع جمهوری اسلامی و ملت ایران شد و کشتار سی و چند هزار نفر که نیمی از آن‌ها زنان و کودکان هستند ذات شریر و خبیث رژیم صهیونیستی و حقانیت موضع همیشگی ایران را به همه دنیا نشان داد.

رهبر انقلاب، رفتار آمریکا و دستگاه‌های مرتبط با آن‌ها را در قبال «اعتراض بدون خشونت و تخریب» دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، دلیل دیگری بر اثبات موضع جمهوری اسلامی ایران در بدبینی به دولت آمریکا دانستند و گفتند: این موضوع به همه نشان داد که آمریکا شریک جرم و همدست صهیونیست‌ها در گناه نابخشودنی کشتار مردم غزه است و برخی حرف‌های به‌ظاهر دلسوزانه آن‌ها هم دروغ است؛ بنابراین موضع جمهوری اسلامی که نمی‌توان به دولت آمریکا خوش‌بین بود و به آن اعتماد کرد، اثبات شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تنها راه‌حل مسئله فلسطین را پیشنهاد مطرح شده از جانب ایران یعنی بازگشت فلسطین به صاحبان اصلی آن اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی خواندند و تأکید کردند: تا وقتی فلسطین به صاحبان خود بازنگردد مشکل غرب آسیا حل نخواهد شد و حتی اگر بیست، سی سال دیگر هم تلاش کنند که رژیم صهیونیستی را سر پا نگه دارند -که ان‌شاءالله نمی‌توانند- این مسئله، حل شدنی نخواهد بود.

رهبر انقلاب افزودند: فلسطین باید به مردم آن بازگردد و پس از تشکیل نظام فلسطینی، خودشان تصمیم بگیرند که با صهیونیست‌ها چه کنند.

ایشان با اشاره به تحرکاتی برای عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشور‌های منطقه، گفتند: بعضی‌ها خیال می‌کنند با این کار‌ها مسئله حل خواهد شد در حالی که با فرض عادی شدن روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی اطراف، نه تنها مشکل حل نمی‌شود بلکه مشکل متوجه دولت‌هایی خواهد شد که با چشم بستن بر جنایات رژیم اشغالگر با آن دست دوستی داده‌اند و ملت‌ها به جان خود آن دولت‌ها خواهند افتاد.

در ابتدای این دیدار وزیر آموزش و پرورش در گزارشی از مراحل نهایی بازنگری در سند تحول خبر داد. آقای صحرایی، تصویب نقشه راه اجرایی سند تحول با محوریت معلمان، برنامه‌های درسی و تربیتی، مدارس و ارزشیابی تحصیلی را از دیگر فعالیت‌ها اعلام کرد.

استخدام کم‌سابقه ۷۰ هزار معلم با اولویت جذب دانشجو-معلمان، تکمیل و ساخت ۲۹۰۰ مدرسه در سراسر کشور، افزایش سهم دانش‌آموزان فنی‌وحرفه‌ای در مقطع تحصیلی متوسطه دوم، پیگیری سیاست «هر دانش‌آموز یک مهارت شغلی»، ارتقای امور پرورشی و مشاوره‌ای از جمله محور‌های گزارش وزیر آموزش‌وپرورش در این دیدار بود.

دیگر خبرها

  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش‌آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل