Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا علیپوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت که تا چند روز باقی مانده به عید قربان علاوه بر توزیع ماسک رایگان در ورودی میدان دام گنبدکاووس به افراد بدون ماسک، ساعت آغاز فعالیت این بازار از ۶ به پنج صبح و ساعت پایان کار از ۱۱ به ۱۲ و ۳۰ دقیقه تغییر کرده است. 

وی افزود: هرساله به مناسب عید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی، حدود ۴۰۰ هزار راس دام در استان گلستان ذبح می‌شود که بخشی زیادی از خرید و فروش دام‌ها مربوط به میدان فروش دام گنبدکاووس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیپوری ادامه داد: علاوه بر مردم گلستان، از میدان فروش دام گنبدکاووس، گوسفند به استان‌های دیگر مانند تهران، البرز و مازندران و بز برای استان‌های جنوبی از جمله فارس و اصفهان خریداری و حمل می‌شود.

مدیرکل امور عشایری گلستان از افزایش خرید و فروش دام از یک هفته مانده به عید قربان در میدان دام گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: با افزایش تقاضا به مناسب این عید بزرگ اسلامی روزانه حدود پنج هزار راس دام سبک و ۲۰۰ راس گاو و گوساله با وزن کشی رسمی و با گردش مالی ۱۵۰ میلیارد ریال در میدان فروش دام گنبدکاووس خرید و فروش می‌شود.

علیپوری ادامه داد: به همین میزان یا بیشتر دام زنده نیز به صورت سرپایی و چشمی در داخل و اطراف میدان دام گنبدکاووس خرید و فروش می‌شود و برخی افراد نیز برای خرید دام به روستاها مراجعه می‌کنند.

وی به خریداران توصیه کرد: حتما برای اطمینان از سلامت دام به دامپزشک مستقر در میدان دام گنبدکاووس مراجعه و از باسکول‌های استاندارد موجود برای وزن‌کشی دام‌ها استفاده کنند.

مدیرکل امور عشایری گلستان قیمت بره نر ۴۰ تا ۵۰ کیلویی را هر کیلو ۵۰۰ تا ۵۲۰ هزار ریال و گاو را ۴۶۰ هزار ریال اعلام کرد و افزود: ماموران نیروی انتظامی برای جلوگیری از خرید و فروش دام سرقتی در میدان دام گنبدکاووس مستقر هستند.

هرساله به مناسبت عید سعید قربان، خرید و فروش دام و نگهداری آنها برای قربانی کردن در مناطق ترکمن نشین گلستان رواج بیشتری دارد.

گنبدکاووس باحدود ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان است که نیمی از مردم آن را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند.

گلستان یکی از استان‌های عشایری کشور است که چهار هزار و ۱۲۲ خانوار عشایری شامل هزار و ۸۸۸ خانوار بومی ترکمن و ۲ هزار و ۲۳۴ خانوار کوچنده از استان‌های خراسان شمالی، رضوی و سمنان با مجموع جمعیت افزون بر ۲۳ هزار نفر در مراتع این استان زندگی می‌کنند.

این استان شمالی ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع دارد که عشایر بومی و کوچنده با در اختیار داشتن ۷۶۷ هزار راس دام از مجموع تقریبی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین گلستان، در سطح ۳۵۰ هزار هکتار از این مراتع در سه شهرستان گنبدکاووس، مراوه‌تپه و کلاله سکونت دارند.

برچسب‌ها گنبدکاووس عید سعید قربان دام و طيور گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس عید سعید قربان دام و طيور گنبدکاووس عید سعید قربان دام و طيور گلستان میدان فروش دام گنبدکاووس میدان دام گنبدکاووس خرید و فروش عید قربان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک فقره پولشویی به ارزش ۸۱۶ میلیارد ریال و دستگیری دو نفر متهم در شهرستان زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کارهای مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی به عمل آورده از حساب این افراد، دریافتند 816 میلیارد ریال پولشویی داشته‌اند و در این راستا دو نفر متهم دستگیر شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی‌ها
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • فروش اینترنتی دارو
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود