Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با اشاره به سیاست‌زدگی و تعارض منافع در نظام سلامت کشورمان گفت: وقتی عده‌ای می‌بینند طب سنتی جایگاه خوبی در میان مردم ایجاد کرده و طالب دارد، منافع خود در حوزه بیمارستانی و طب نوین را برباد رفته می‌بینند! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ محمدتقی نقدعلی با اشاره به برخی سیاست‌زدگی‌ها در حوزه وزارت بهداشت و برخی مقاومت‌‌ها در مسیر ترویج و توسعه طب ایرانی ـ اسلامی اظهار کرد: تعصب در هر عرصه‌ای از نظر عقلی مردود است و تعصب بیجا، سبب کور شدن چشم عقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر انسان از  چارچوب منطق خارج شد و تعصب کوری نسبت به آن مسئله داشته باشد، یقینا مسیر پیش روی خود را نمی‌بیند، تصریح کرد: طب پیشگیری‌محور ایرانی ـ اسلامی، طبی است که بر محور جلوگیری از بیماری و بر محور طبع انسان استوار است اما طب نوین عمدتاً بر محور درمان استوار است.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به به‌روز شدن طب سنتی اظهار کرد: طب ایرانی ـ اسلامی در عصر حاضر نیز جواب داده است و می‌بینیم که امروز حتی بسیاری از بیماری‌های حاد با طب ایرانی ـ اسلامی به راحتی و با حداقل هزینه، درمان شده‌اند.

وی تاکید کرد: مسئولان بهداشت و درمان کشور  باید این واقعیت  را درک کنند که طب ایرانی ـ اسلامی بسیار کارآمد و برای جامعه امروز ما بسیار ضروری است.

نقدعلی ادامه داد: البته ما معتقدیم که در راس وزارت بهداشت یعنی وزیر بهداشت به طب ایرانی ـ اسلامی اعتقاد دارند اما برخی رده‌های پایینی و میان‌دستی یک تعصب خشکی روی طب و پزشکی امروزی دارند و گویا مسیر دیگری را برای رشد و تعالی عرصه نظام سلامت کشور نمی‌بینند!

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: توصیه می‌کنم وزیری که در آینده  قرار است بر مسند وزارت بهداشت بنشیند، از تمام ظرفیت‌‌های طبی و درمانی کشور به دور از تعصبات به‌ویژه در عرصه طب ایرانی ـ اسلامی به خوبی استفاده کند.

وی متذکر شد: طب ایرانی ـ اسلامی از دیرباز مورد توجه همه مردم بوده است چرا که اساس و پایه درمان در کشور ما بر این امر استوار بوده است.

این نماینده مجلس به برخی زاویه گرفتن‌ها در وزارت بهداشت با طب سنتی اشاره و تصریح کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند "مردم دشمن چیزی هستند که از آن آگاهی ندارند!" یک بخشی از  بدنه بهداشت و درمان به دلیل جهل به پایه‌های طب ایرانی ـ اسلامی، باوری به توانمندی‌های این طب ندارند.

وی افزود: بخشی هم همانطور که ما در عرصه فرهنگی، غرب‌زدگی داریم، یک غرب‌زدگی هم در عرصه  بهداشت و درمان مشاهده می‌شود و اگر ما گرفتار غرب‌زدگی نباشیم یقیناً براساس خیلی از داشته‌های خودمان می‌توانیم خیلی از مرزهای بهداشتی و درمانی را براساس طب ایرانی ـ اسلامی پیش ببریم.

نقدعلی به برخی تعارضات منافع در جبهه‌گیری بدنه نظام سلامت کشور با طب سنتی اشاره کرد و گفت: امروز می‌بینیم در برخی عرصه‌های سلامت واقعاً یک بازار برای کاسبی برای برخی از اشخاص به راه افتاده است که مسلماً وقتی می‌بینند طب سنتی جایگاه  خوبی در میان مردم ایجاد کرده و طالب دارد، منافع خود در حوزه بیمارستانی و طب نوین را برباد رفته می‌بینند!

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی به برخی از خواسته‌ها در دیدارهای مردمی اشاره و تصریح کرد: بارها پیش آمده در ملاقات‌های عمومی انبوهی از اشخاص  طومار به دست آمده‌اند و خواستار توسعه طب سنتی بوده‌اند آن هم افرادی که خود از بیماری‌هایی رنج میبرده‌اند و با طب ایرانی ـ اسلامی درمان شده‌اند.

وی با بیان اینکه ممکن است در طب ایرانی ـ اسلامی هم افرادی سودجو پیدا شوند که متخصص طب سنتی نباشند، گفت: همانطور که در طب نوین شیاد هست، ممکن است در این عرصه هم چنین افرادی باشند اما باید بین اطبا و پزشکانی که خوب کار می‌کنند و تبحر دارند مانند طب نوین با کسانی که دکان‌داری می‌کنند، تفاوت قائل شویم.

نقد‌علی یادآور شد: باید در حوزه نظام سلامت کشور، سیاست‌زدگی و تعارض منافع را کنار بگذاریم و آنچه به نفع مردم است یعنی بها دادن به همه عرصه‌های پزشکی و بهداشت را  در جهت تعالی کشور و ملت ایران در دستور کار قرار دهیم.

لزوم توجه جدی به توانمندی‌های طب سنتی در وزارت بهداشت دولت رئیسیلزوم آشنایی وزیر آتی بهداشت با مبانی و توانمندی‌های طب سنتیسیستم کنونی وزارت بهداشت ظرفیت‌سوز طب سنتی استمقابله برخی جریانات داخلی با "طب سنتی" منافی اسناد بین‌المللی است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت طب سنتی وزارت بهداشت طب سنتی طب ایرانی ـ اسلامی نظام سلامت کشور بهداشت و درمان وزارت بهداشت طب سنتی طب نوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد