Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده سازمان ملل به لیبی تأکید کرد که ایتالیا طی روزهای آتی میزبان نشست سرنوشت سازی درباره انتخابات لیبی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، یان کوبیس، فرستاده سازمان ملل به لیبی در نشست شورای امنیت گفت: ایتالیا طی روزهای آتی میزبان نشست سرنوشت سازی درباره لیبی است. این نشست درباره کمیته پارلمانی است که هفته گذشته برای تدوین قانون انتخابات جهت برگزاری انتخابات در ۲۴ دسامبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت سازمان ملل به تلاش‌های خود برای ایجاد زمینه مشترکی از طریق کمیته توافق‌ها که در ژنو تأسیس شد ادامه می‌دهد.

وی اذعان کرد که اعضای هیئت مذاکره کننده لیبی طی نشست اخیر ژنو دچار دودستگی شد و به گروه‌هایی با رویکردها متفاوت و دارای منافع تبدیل شد. کوبیس از عدم توافق درباره پیشنهاد نهایی انتخابات ابراز تأسف کرد و گفت: اوضاع لیبی به دلیل این شکست دچار تنش و پیچیدگی بیشتر شد. تمام گروه‌ها از تاکتیک‌های مختلف و بهانه‌هایی استفاده می‌کنند که نتیجه آن کارشکنی در انتخابات است.

طی نشست شورای امنیت، اعضای این شورا از مقامات لیبی خواستند اقدامات فوری را برای توضیح پایه و اساس قانون انتخابات اتخاذ کنند. این اعضا بر لزوم برگزاری انتخابات براساس جدول زمانی مشخص تأکید کردند.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در این جلسه از کشورهای عضو خواست به تحریم تسلیحاتی لیبی پایبند باشند و به مقامات این کشور برای اخراج مزدوران و نیروهای خارجی کمک کنند.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی در حاشیه سفرش به نیویورک برای حضور در نشست شورای امنیت با دبیرکل اتحادیه عرب درباره لیبی گفتگو کرد. همچنین او و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در دیداری ضمن ابراز نگرانی از استمرار حضور نیروهای خارجی و مزدوران در خاک لیبی بر لزوم خروج فوری آنها از این کشور تاکید کردند.

یک منبع مسؤول در دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد که احمد ابوالغیط، دبیرکل این اتحادیه در حاشیه سفرش به نیویورک برای شرکت در نشست روز پنج‌شنبه شورای امنیت با عبد الحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی دیدار و درباره وضعیت لیبی به طور کلی و روابط لیبی و اتحادیه عرب به شکل خاص گفتگو کرد و توافق شد که دبیرکل به زودی سفری به لیبی داشته باشد.

این منبع گفت: ابوالغیط در این دیدار در مورد وضعیت لیبی بر حمایت اتحادیه عرب از عملکرد شورای ریاستی و کابینه لیبی در هدایت مرحله انتقالی فعلی و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات ۲۴ دسامبر آتی تاکید کرد.

به گفته منبع یاد شده، در این دیدار ابوالغیط و الدبیبه روابط لیبی و اتحادیه عرب را بررسی کردند و الدبیبه بر نیاز مستمر لیبی به حمایت برادران عربش به ویژه در شرایط فعلی این کشور تاکید کرد.

وی از حضور دبیرکل اتحادیه عرب در نشست شورای امنیت درباره لیبی تقدیرکرده و آن را اقدامی ارزشمند دانست که میزان توجه اتحادیه عرب به وضعیت لیبی را نشان می‌دهد.

ابوالغیط نیز بر پایبندی کامل خود به همراهی و حمایت از لیبیایی‌ها در رساندن کشورشان به ساحل امن پس از یک مرحله طولانی از تنش و آشفتگی تاکید کرد.

اولیویا دالتون، سخنگوی هیات دائمی آمریکا در سازمان ملل نیز در بیانیه‌ای از دیدار لیندا توماس گرینفیلد، نماینده دائم این کشور در سازمان ملل با الدبیبه در نیویورک خبر داد.

طبق این بیانیه، گرینفیلد برای بررسی روند سیاسی لیبی و لزوم حفظ این حرکت (سیاسی) رو به جلو با الدبیبه دیدار کرد و دو طرف نسبت به ادامه حضور نیروهای خارجی و مزدوران در لیبی ابراز نگرانی کرده و بر لزوم خروج فوری آنها از خاک لیبی تاکید کردند.

بر اساس بیانیه یاد شده، گرینفیلد ضمن ابراز نگرانی نسبت به نبود قانونی برای برگزاری انتخابات در زمان مناسب، بر اهمیت برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ به همان شکلی که در همایش گفتگوی سیاسی لیبی عنوان شد، تاکید کرد.

الدبیبه نیز در این دیدار از ورود دوباره آمریکا در مساله لیبی و ازسرگیری روابط میان دو کشور استقبال کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي برگزاری انتخابات نشست شورای امنیت درباره لیبی اتحادیه عرب سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد

به گزارش قدس آنلاین، با پایان مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی و مشخص شدن تیم‌های راه یافته به مرحله یک چهارم نهایی، مراسم قرعه کشی دیدارهای این مرحله دیروز در محل سازمان لیگ فوتبال انجام شد.

سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، ملوان بندر انزلی، آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و هوادار از لیگ برتر و چادرملوی اردکان از لیگ دسته اول فوتبال، در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی با هم رقابت می‌کنند.

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

* مس رفسنجان - تراکتور تبریز (میزبان ورزشگاه یادگار امام تبریز)

* چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک (میزبان: چادرملو)

* گل گهر سیرجان - هوادار (میزبان: ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان)

* سپاهان - ملوان (میزبان: ورزشگاه نقش جهان اصفهان)

با اعلام روشنک مسئول برگزاری رقابت‌های جام حذفی، در مرحله نیمه نهایی برنده دیدار گل گهر سیرجان - هوادار با برنده دیدار سپاهان - ملوان و برنده دیدار چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک با برنده دیدار مس رفسنجان - تراکتور تبریز رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

همچنین دیدارهای این مرحله در تاریخ ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

گفتنی است تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مراحل قبلی از گردونه رقابت‌ها حذف شده اند و این بهترین فرصت برای سایر تیم هاست که با قهرمانی راحت در این رقابت‌ها بتوانند سهمیه آسیایی کسب کنند. در این بین تراکتور و سپاهان از شانس خوبی برای رسیدن به فینال برخوردارند مگر اینکه دچار شگفتی‌های جام حذفی شوند.

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • میزبان مسابقات جام تختی کشتی آزاد مشخص شد
  • زنجان میزبان جام تختی آزاد؛ برگزاری جام هاشمی‌نژاد در خرداد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با تورینو