Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@05:51:34 GMT

محققان ضربان زمین را می سنجند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۵۳۶۳

محققان ضربان زمین را می سنجند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، قرار است ۵۰ ابزار سنجش به کف اقیانوس آتلانتیک ارسال شود تا ضربان زمین را اندازه گیری کنند.

این ابزارها لرزش‌های ناشی از امواج ارتعاشی را ردیابی می‌کنند و هرگونه تغییری در عمق چند صد کیلومتری زمین را به طور مداوم ثبت می‌کنند.

دستگاه‌های ارتعاش سنج در منطقه‌ای قرار داده می‌شود که جزایر قناری، مادیرا و آزور قرار دارند و از فناوری بهره می‌گیرند که قبلاً برای بررسی کهکشان‌ها استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالج دانشگاه لندن این پروژه را رهبری می‌کند که هدف آن دستیابی به دانش بیشتر درباره طغیان مواد جبه زمین است. این امر فراتر از مرزهای صفحات تکتونیکی قاره‌ای است و نمی‌توان آن را با کمک نظریه هایی درباره صفحات تکتونیکی توضیح داد.

آنا فراریا از دانشگاه کالج لندن می‌گوید: این نخستین باری است که چنین منطقه عظیمی از شمال اقیانوس آتلانتیک را با ابزارهای سنجشی پوشش دادیم. با بررسی این اطلاعات به درک بهتری از تحرکات عظیمی دست می‌یابیم که در عمق چند صد کیلومتری جبه زمین اتفاق می‌افتد.

فیزیک اختر شناسان قبلاً از این روش برای مطالعه کهکشان‌های دور دست استفاده کرده‌اند.

کد خبر 5259508 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: تحقیقات علمی نوآوری زمین حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی امنیت سایبری تحقیقات علمی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایالات متحده امریکا شبکه اجتماعی حملات سایبری واتس آپ سرطان نوآوری فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود نفس‌گیر یوزهای ایرانی به فینال

دیدار دو تیم‌ملی ایران و ازبکستان با پیروزی تیم‌ملی کشورمان به‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ از ساعت ۱۷:۳۰ تیم‌های ملی ایران و ازبکستان در سالن بانکوک‌آرنای تایلند در برابر یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت با پیروزی تیم‌ملی کشورمان به‌پایان رسید.

مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا

دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان

سالن: بانکوک‌آرنای

ترکیب اولیه ایران: باقر محمدی، محمدحسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور و بهروز عظیمی

سرمربی: وحید شمسایی

گل‌ها:

عادل‌اف (دقیقه ۴)، اخمت زیانوف (دقیقه ۲۲) و بهروز عظیمی (دقیقه ۲۴) برای ایران
جورائف (دقیقه ۷) و اخمت زیانوف (دقیقه ۱۸ و ۲۵) برای ازبکستان

شرح بازی:

هر دو تیم با آمادگی کامل و انگیزه بالا وارد زمین شدند و عملکرد خوب آنها موجب شد بازی سرعتی و زیبایی را شاهد باشیم. موقعیت‌های خطرناکی از جانب هر دو تیم رقم می‌خورد که با عملکرد خوب دروازه‌بان‌ها و مدافعان آنها همه فرصت‌ها به گل تبدیل نمی‌شد؛ تیم‌ملی کشورمان موفق شد زودتر از رقیب با گل به‌خودی حریف پیش بی افتد، اما در نهایت ازبکی‌ها بودند که پیروز نیمه نخست راهی رختکن شدند.

در نیمه دوم تیم‌ملی کشورمان عملکرد بهتری را از خود نمایش داد و موفق شد ۳ بر ۲ از ازبکستان پیش بی افتد، اما اشتباه ملی‌پوشان‌مان منجر به گلزنی ازبکستانی‌ها شد تا کار به دقایق اضافه بکشد.

در دقایق اضافه سرعت بسیار زیاد بازی نمی‌گذاشت تا نمایش خوب هر دو تیم نمایان شود و خطاهای پیاپی باعث شد زمان بازی تلف شود و کار به پنالتی کشید.
در نهایت تیم‌ملی کشورمان موفق شد در پنالتی‌ها با نتیجه ۶ بر ۵ پیروز و فینالیست شود.

شرح گل:

۱ - ۰ (دقیقه ۴- عادل‌اف- گل به‌خودی) - ضد حمله آقاپور و پاس در عرض او به مدافع ازبکستان برخورد کرد و گل اول ایران را رقم زد.

۱ - ۱ (دقیقه ۷- جورائف) - خطای سالار آقاپور به روی مهاجم ازبکستان موجب ضربه ایستگاهی برای این تیم شدکه شوت محکم وی درون دروازه محمدی آرام گرفت.

۱ - ۲ (دقیقه ۱۸- اخمت زیانوف) - ازبکستان از روی حمله سریع و پر تعدادشان و پاس در عرض به زیانوف و شوت محکم او به گل برتری نیمه اول دست پیدا کرد.

۲ - ۲ (دقیقه ۲۲- اخمت زیانوف- گل به‌خودی): ضربه سر مدافع ازبکستان برای دور کردن توپ، توپ را وارد دروازه خود کرد.

۳- ۲ (دقیقه ۲۴- بهروز عظیمی) - پاس آقاپور عظیمی و شوت محکم و پای‌چپ عظیمی گل سوم ایران را رقم زد.

۳- ۳ (دقیقه ۲۵- اخمت زیانوف) - اشتباه مدافعان و دروازه‌بان تیم‌ملی کشورمان منجر به گلزنی ازبکی‌ها شد.

کد خبر 748159

دیگر خبرها

  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • ورزش واقعا باعث رشد قد می‌شود؟
  • عادت عجیبی که مهاجم تیم ملی ترک نمی‌کند!
  • شعار هواداران تراکتور علیه ایجنت معروف فوتبال ایران!
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • چرا اوضاع مالی اهل علم خوب نیست؟
  • نقش حیاتی ستاره جوان تیم ملی در لحظات تعیین‌کننده
  • صعود نفس‌گیر یوزهای ایرانی به فینال
  • صعود نفس‌گیر یوزان به فینال