Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@17:00:39 GMT

احتمال وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۵۸۳۸

احتمال وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان

این روزها سیستان و بلوچستان در کنار کرونا با مشکل بارندگی‌های شدید تابستانی، طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیل و با بار آمدن خسارت‌های فراوان در نقاط مختلف استان دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین، بارش‌های سیل‌آسای تابستانی که از بعد از ظهر پنج‌شنبه در استان شروع شده بود، همچنان ادامه دارد و موجب بروز خسارت‌های زیادی در استان شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسته شدن ۴۰ راه روستایی

در آخرین اظهارات درباره خسارت‌های این بارندگی‌ها، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از بسته شدن راه ارتباطی حدود۴۰ روستای جنوب استان براثر بارندگی‌ شدید و جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های فصلی خبر داد.

علیرضا شهرکی گفت: سیلاب همچنان در رودخانه کاجو حوزه قصرقند جاری است و این حجم آب تا زمانی که فروکش نکند راه‌های ارتباطی روستایی این شهرستان قطعا وصل نخواهد شد، ولی هم‌اینک مسیر اصلی بسته شده در اثر بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان نداریم.

وی بیان کرد: باران‌ در جنوب سیستان و بلوچستان فصلی، لحظه‌ای و رگباری بوده و حجم آن بین ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر برآورد شده است.

خسارت‌های تند باد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در کنار بارندگی تندباد هم در این استان داشتیم که باعث قطع ارتباطات به‌ویژه در خطوط برق و خسارت در بخش کشاورزی جنوب این استان شد؛ افزود: همچنان تمام نیروها و دستگاه‌های دولتی آماده‌باش خود را حفظ کرده و حفاظت از جان انسان‌ها در اولویت و سپس تلاش برای کاهش خسارت‌هاست.

شهرکی بیان کرد: خوشبختانه در طی بارندگی‌های اخیر هیچ‌گونه فوتی تاکنون ثبت نشده و تنها یک خودرو و سرنشینان آن در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش نیروهای امدادی نجات یافتند.

وی با بیان اینکه ۴۲ نفر نیز با وجود اخطارها به دریا رفته بودند که با تلاش نیروهای مختلف به سلامت نجات یافته و به ساحل برگشتند خاطرنشان کرد: امیدواریم این ساعات پایانی گذر سامانه بارشی از سیستان و بلوچستان بدون حادثه پشت سر گذاشته شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهارکرد: برق اکثر مناطق روستایی در این استان که بر اثر بارندگی‌ها قطع شده بود نیز با حضور نیروهای شرکت توزیع برق رفع شده و گزارش حادی از این موضوع هم تا این لحظه اعلام نشده است.

بارندگی‌ها ادامه دارد

رئیس روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیتان و بلوچستان هم در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین در باره آخرین وضعیت فعالیت‌های سامانه بارشی مونسون اظهار کرد: اگرچه از شدت بارش‌های تابستانی در استان کاسته شده، اما بارش‌ها همچنان ادامه دارد.

محمد عنایت گفت: به دلیل فعالیت سامانه بارشی مونسون، ما همه تابستان‌ها شاهد بارندگی هستیم و این مساله امری طبیعی است. اما میزان بارندگی و وقوع سیلاب بر اثر این بارش‌ها گاهی متغیر است.

وی افزود: اگرچه از شدت بارندگی‌ها کاسته شده، اما مردم باید همچنان هوشیارباشند و به هشدارهای سازمان هواشناسی و دیگر نهادهای ذی‌ربط توجه داشته باشند، زیرا کاهش بارش‌ها به معنای کاهش احتمالات درباره وقوع حوادث نیست.

عنایت ا دامه داد: خاک تا حدی می‌تواند میزان زیادی از این بارش‌ها را در خود جای دهد. این ظرفیت اگرچه بالاست ولی محدود است. به همین دلیل ممکن است در شرایطی که بارش‌ها اندک و عادی است، به دلیل پایان پذیری ظرفیت خاک به ناگهان شاهد وقوع سیلاب باشیم. به همین دلیل مردم باید از نزدیک شدن به رودخانه‌های دائمی و به ویژه فصلی و همچنین مسیل‌ها خودداری کنند.

رئیس روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیتان و بلوچستان بیان کرد: بیشتر بارش‌ها در نوارجنوب شرقی، ارتفاعات مرکزی جنوب و غرب استان روی‌داده و به ترتیب هم آسیب‌پذیری این مناطق نیز بیشتر از سایر نقاط استان خواهد بود.

کد خبر 614867 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان آب و هوا - ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان آب و هوا ایران سیستان و بلوچستان بارندگی ها بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، او در ادامه افزود: در حال حاضر راه روستایی ۷۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان مسدود است .

کد خبر 847244 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان روستا

دیگر خبرها

  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد ؛ بارش‌ سیل‌آسای باران و تگرگ | طوفان گرد و خاک ۵ استان را در می‌نوردد
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • هزینه خسارت سیل به روستاهای سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • مسیر فرعی مهرستان - ایرانشهر براثر بارندگی بسته شد
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور