Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» علی کریمی فیروزجایی در توضیح طرح الحاق سه تبصره به ماده (۴) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌‎ها و مراکز آموزش عالی کشور که این هفته در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد، گفت: این طرح درباره تسهیل ورود دانشجویان به دانشگاه پیام نور با توجه به ایراد سازمان بازرسی کل کشور به روند پذیرش دانشجو به این دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر همین مبنا طرحی با یک ماده واحده و سه تبصره تدوین شد تا آزمون دوره فراگیر فقط برای دانشگاه پیام نور برگزار شود و آیین نامه این مهم نیز در شورای سنجش و پذیرش دانشجو به تصویب برسد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که با کمک جمعی دیگر از اعضای این کمیسیون طراح این طرح است، یادآور شد: بر اساس این طرح، پذیرش بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در رشته کم رقابت‌ها در سایر دانشگاه‌ها نیز صورت خواهد گرفت.

به گزارش خانه ملت، متن طرح الحاق سه تبصره به ماده (۴) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور به شرح ذیل است:

ماده واحده - سه تبصره به ماده (۴) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۳۹۶/۱۲/۱۸ مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل الحاق می شود.

تبصره ۱- آزمون دوره فراگیر دانشگاه پیام نور به صورت متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور و بر اساس دروس نیمسال اول دوره کارشناسی ارشد رشته تخصصی برگزار می‌شود.

 تبصره ۲- آموزش دوره های فراگیر بصورت حضوری و منحصرا توسط دانشگاه پیام نور صورت می گیرد و قابل واگذاری نمی باشد. نحوه سنجش و پذیرش دانشجو بر اساس آیین نامه مصوب شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی صورت می گیرد.

تبصره ۳- پذیرش بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، در رشته محل های دوره کارشناسی ار شد که ظرفیت آنها تکمیل نمی شود یا کم رقابت هستند بر اساس آمار و اطلاعات سازمان سنجش آموزش کشور به صورت متمرکز و با رعایت سایر قوانین و ضوابط بر اساس معدل تراز شده دوره کارشناسی و برای متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته بر اساس معدل تراز شده مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: آزمون علی کریمی فیروزجایی کمیسیون آموزش سنجش و پذیرش دانشجو دانشگاه پیام نور تحصیلات تکمیلی سه تبصره بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛پژمان معتمدی سرپرست دبیر فدراسیون دو و میدانی در مورد برگزاری انتخابات کمیسیون‌های ورزشی فدراسیون گفت: ما در برگزاری کمیسیون مربیان و داوران مشکل خاصی نبود و طیق آیین نامه برگزار کردیم و در مورد انتخابات کمیسیون ورزشکاران اعتراضی از سوی آقای رسولی مبنی بر اینکه نباید رای‌ها مجازی را لحاظ می‌کردید صورت گرفت و بنده هم، چون نماینده وزارت ورزش و جوانان حضور داشت در برگزاری خیلی دخیل نبودم، اما گزارش اعتراض این ورزشکار را به وزارت ورزش و جوانان ارسال کردم و طبق بررسی‌های وزارت ورزش آقای اسبقیان معاون ورزش قهرمانی رای به تجدید و برگزاری مجدد کمیسیون ورزشکاران دادند.   وی ادامه داد: برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران خللی در انتخابات فدراسیون دو و میدانی در خرداد ماه ایجاد نخواهد کرد و در موعد مقرر انتخابات فدراسیون برگزار خواهد شد ضمن­ اینکه در زمان برگزاری انتخابات کمیسوین ورزشکاران دو سوم اعضاء حضور داشتند و این قانونی است و می‌توانستیم رای‌ها مجازی را هم دخیل نکنیم، اما به دلیل شبهات و اعتراض یک ورزشکار این انتخابات را دوباره برگزار خواهیم کرد و پس از آن یک انتخابات سالم را برگزار کینم و رئیس فدراسیون برای ۴ سال مشخص شود.   در انتخابات فدراسیون دو و میدانی که در خرداد ماه برگزار می‌شود کمیسیون‌ها رای‌های مجزا دارد و کمیسیون ورزشکاران ۶ رای در انتخابات و همچنین کمیسیون مربیان دارای ۴ رای برای انتخاب رئیس آینده فدراسیون است.

دیگر خبرها

  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • جذب ۲۴ هزار و ۸۸۰  نفر  دبیر و هنرآموز/ برگزاری آزمون استخدامی ۲۸ اردیبهشت
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • آزمون‌ پذیرش مؤسسه آموزش عالی اخلاق اسلامی در خردادماه
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • توضیحات رئیس دانشگاه پیام نور استان کرمان در مورد احتمال تعطیلی واحد گلباف
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد