Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دکتر سعید کشمیری روز شنبه در این ارتباط افزود: از اسفندماه ۹۹ واکسیناسیون کادر درمان در استان بوشهر  آغاز شد و از آن پس تاکنون هیچ فوتی در میان کادر درمان در استان رخ نداده است که نشان‌دهنده تأثیر روشن واکسن بر کاهش مرگ‌ومیرها است.

وی اعلام کرد: به‌عنوان‌ مثال در شهرستان دشتستان که ۸۴ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه شده‌اند، میزان مرگ‌ومیر در این رده سنی کاهشی چشمگیری داشته است در حالی که سال گذشته شاهد همه‌گیری گسترده‌ای در این شهرستان بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشمیری ادامه داد: دلیل تداوم جان باختن هم استانی‌ها بر اثر کرونا این است که در زمان حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال به تازگی آغاز شده‌است و اثر آن هنوز مشهود نیست.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته هفته آینده در استان‌های جنوبی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان و بوشهر واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال با ورود محموله جدید واکسن آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: فراخوان این مرحله  نیز از طریق پیامک صورت می‌گیرد و تزریق واکسن بدون دریافت پیامک انجام نمی‌شود.

کشمیری اعلام کرد: از هفته آینده واکسیناسیون در استان بوشهر سرعت می‌گیرد و از تزریق روزانه چهار هزار و ۵۰۰ نفر به ۶ هزار نفر در روز می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر افزود: بر اساس ابلاغ وزیر بهداشت واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در جزیره‌های خارگ، شیف و شمالی و جنوبی در شهرستان گناوه نیز از اهداف دیگر است که آغاز می‌شود.

وی افزود: پس از اتمام واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در استان بوشهر، بیماران دیابتی که کمتر از ۵۰ سال دارند واکسینه می‌شوند و به‌این‌ترتیب واکسیناسیون بیماران خاص تکمیل‌ و واکسیناسیون معلمان، رانندگان، کارکنان بانک‌ها، استادان دانشگاه و دانشجویان انجام می‌شود.

کشمیری یادآور شد: پس از کادر درمان، واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال و بالای ۷۰ ساله‌ها انجام شد و هم‌اکنون تزریق واکسن به افراد بالای ۶۰ سال در حال انجام است.

وی اضافه کرد: سه هفته پیش با ابتلای انفجاری کرونا در استان مواجه شدیم که در ۱۵ ماه گذشته بی‌سابقه بود و هم‌اکنون نزدیک به ۵۰۰ نفر در بیمارستان‌های این استان بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هم‌اکنون روند پذیرش و درمان روان است و تمام تلاش خود را برای فراهم کردن دارو، اکسیژن و خدمات درمانی مورد نیاز بیمارستان‌ها به کار گرفته‌ایم.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا کووید-19 دشتستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر واکسن کرونا مرگ و میر بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا کووید 19 بوشهر ویروس کرونا کووید 19 دشتستان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر واکسن کرونا مرگ و میر بهداشت و سلامت واکسیناسیون افراد بالای دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد

ابوالفضل محبان در گفت‌وگو با مهر از انجام واکسیناسیون بیش از هزار و دویست نفر از حجاج خراسان شمالی در درمانگاه هلال احمر بجنورد خبر داد.

وی با اشاره به در پیش بودن سفر زیارتی حج تمتع در کشور گفت: هر ساله پیش از اعزام زائران به کشور عربستان این واکسیناسیون با هدف ایمن‌سازی حجاج و پیشگیری از شیوع بیماری مننژیت انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: تاکنون بیش از هزار و دویست نفر از  زائرین بیت الله الحرام توسط کادر درمان جمعیت هلال احمر واکسینه شده‌اند.

محبان بیان کرد: طرح واکسیناسیون حجاج خراسان شمالی از ۲ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۰ اردیبشهت ادامه دارد.

کد خبر 6095434

دیگر خبرها

  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • واکسیناسیون ۱۲۰۰ نفر از متقاضیان حج تمتع خراسان شمالی انجام شد