Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج مراسم جشنی توسط سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و معاونین وی و مسئولان شهرداری همدان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در این مراسم اظهار کرد: جوانان باید در سنت مهم و پربرکت ازدواج تلاش کنند از سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگو و سرمشق بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید سیفی افزود:  قطعا زندگانی ساده، بی‌آلایش و پرمحتوای معصومین(ع) می‌تواند الگوی مناسبی برای ازدواج، تربیت فرزندان و دیگر مباحث پیرامون زندگی ما باشد.

وی با اشاره به برگزاری ۶۵ برنامه ازدواج در سطح استان گفت: در طول یک هفته اخیر ۶۵ جشن و مشاوره ازدواج با تلاش سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا با وجود تمام مشکلاتی که داشت موجب اصلاح ساختار و سبک زندگی شده است گفت: بسیاری از رسوم پرهزینه و خارج از عرف موجب کاهش آمار ازدواج شده که خانواده‌ها باید با ترویج ازدواج آسان و بهنگام، مانع از وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه با اعمال محدودیت‌های کرونایی آمار ازدواج در کشور افزایش یافت گفت: برخی از افراد صاحب‌نظر مشکلات اقتصادی و تورم را عامل اصلی کاهش ازدواج اعلام کردند اما در حال حاضر آمار طلاق و کاهش ازدواج در افراد مرفه بیشتر است و کسانی که وضع مالی متوسط و ضعیفی دارند، بیشتر تمایل به ازدواج دارند.

*فرهنگ سازی ازدواج آسان به عهده تمام افراد جامعه است

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز گفت: باید ازدواج آسان و بهنگام را در جامعه فرهنگسازی کرده و به کمک سمن‌های حوزه ازدواج و خیرین، جوانان را به ازدواج ترغیب کنیم.

روح‌الله وجدی هویدا با بیان اینکه مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مانع ازدواج جوانان شده است اظهار کرد: برای یک زندگی پایدار باید تلاش شود تا جوانان قبل از ازدواج شناخت کاملی داشته باشند البته در کنار این مورد ضروری است آموزش‌های لازم را فراگیرند تا با مهارت کافی بتوانند زندگی خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه از مهمترین اقدامات تشکیل خانواده و جلوگیری از طلاق ارائه آموزش‌های لازم و مشاوره‌های قبل از ازدواج است بیان کرد: باید در نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان همه افراد تلاش کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به رفتار خانواده‌ها و نقش این رفتار بر جوانان گفت: خانواده‌ها باید گذشت، صبر و مهربانی را در زندگی ابراز کنند تا فرزندان بتواند در زندگی خود این الگو را پیاده کنند زیرا این عوامل سبب می‌شود تا دوام و قوام زندگی افزایش یابد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان اظهار کرد: زوج‌های جوان باید در زندگی و همسرداری، قناعت ورزیدن، احترام متقابل، کمک به یکدیگر در کارهای خانه از حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگو بگیرند.

حسین رضایی با بیان اینکه خانواده‌ها باید شرایط ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند و از مراسم و سنت‌های غلط خودداری کنند گفت: تحقق ازدواج آسان در جامعه نیازمند فراهم‌سازی زمینه از طرف خانواده‌ها، کمک مسوولان و همراهی جوانان است.

*انتخاب آگاهانه از شناخت خویش آغاز می‌شود

مدیر مرکز مشاور الوند نیز با بیان اینکه هر انسانی که از رشد طبیعی و سالم برخوردار باشد به موقع ازدواج می‌کنند عنوان کرد: در ابتدا ممکن است این طور به نظر برسد که مشکلات اقتصادی دلیل اصلی عدم تمایل جوانان است به ازدواج است اما تحقیقات نشان می‌دهد که اکثر افراد پولدار جامعه مجرد هستند.

داوود فتحی با بیان اینکه اختلال‌های شخصیتی، مسائل اجتماعی و فرهنگی از علل ازدواج گریزی جوانان است تصریح کرد: سخت‌گیری خانواده‌ها یکی دیگر از عللی است که باعث شده جوانان ترجیح دهند تا آخر عمر مجرد باشند.

وی با اشاره اهمیت آموزش مهارت‌های زندگی بیان کرد: عدم مهارت های زندگی باعث می‌شود که آمار طلاق روز به روز افزایش یابد و از طرف دیگر جوانان مجرد تمایلی به ازدواج نداشته باشند.

این روانشناس در بخشی دیگران از سخنانش به اهمیت صحبت کردن خانواده‌ها با یکدیگر پرداخت و اذعان کرد: بسیاری از مشکلات افراد ریشه در کودکی و باورهایشان دارد.

فتحی با بیان اینکه انتخاب آگاهانه از شناخت خویش آغاز می‌شود تصریح کرد: توصیه من به جوانان و افرادی که در آستانه ازدواج هستند این است که نخست ویژگی‌های اخلاقی خود را بشناسند و سپس فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

*تصمیم احساسی مشکلات زیادی در پیش خواهد داشت

یک مشاور خانواده دیگر با اشاره به اهمیت مشاور قبل از ازدواج خاطرنشان کرد: مشاوره قبل از ازدواج به زوجین کمک می‌کند متوجه شوند در مورد مسائل مختلف اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و اجتماعی چقدر  با یک دیگر تفاهم دارند.

اسفندیاری با بیان اینکه بسیاری از زوجین در دوران نامزدی و آشنایی به شناخت خوبی از یکدیگر دست نمی یابند اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از افراد در این زمینه تصمیمی بر پایه احساسات می‌گیرند.‌

در حاشیه این مراسم به همت موسسه روزنگاران جوان نو اندیش، رویش جوانه های زندگی و سفیران مسیر آرامش برگزار شد چند تن از مشاوران برجسته ازدواج و خانواده در قالب غرفه های مشاوره به جوانان و خانواده‌ها به صورت رایگان مشاوره ارائه دادند.

مشاوره در رابطه با تحکیم خانواده، اجرای تواشیح، اجرای استندآپ کمدی با موضوع ازدواج و اهدا هدایای فرهنگی به زوج‌های جوانی که در این ایام زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اند و برگزاری نمایشگاه اسناد ازدواج از جمله برنامه‌های این جشن بود.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشاوره ازدواج فرهنگ ازدواج آسان مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان حمید سیفی شهرداری همدان قبل از ازدواج خانواده ها ازدواج آسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، شهلا نوری افزود: مشاوره قبل ازدواج، آموزش‌های حین ازدواج در راستای رضایتمندی از زندگی زناشویی، آموزش مهارت روان‌شناختی در راستای افزایش مهارت‌های زندگی و فرهنگ‌سازی در رابطه با ازدواج به‌موقع از مجموعه اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت است.

او با بیان اینکه نرخ باروری در سال‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است افزود: میزان فرزندآوری از هفت فرزند در سال ۱۳۵۸ به ۱.۸ فرزند در سال ۱۳۹۰ رسیده است.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه به صورت مقطعی تا سال ۱۳۹۵ میزان نرخ باروری افزایش یافت، تصریح کرد: در سال‌های اخیر مجدداً روند فرزندآوری کاهش یافت، تا جایی‌که نرخ باروری در استان همدان به ۱.۵۷ رسید.

شهلا نوری افزود: نرخ باروری در دراز مدت بر نرخ رشد جمعیت تأثیر می‌گذارد و یا حتی موجب منفی‌شدن رشد جمعیت و پدیده سالخوردگی و پیری جمعیت می‌شود.

او تصریح کرد: یکی از عوامل مؤثر در کاهش فرزندآوری افزایش سن ازدواج و تأخیر در زمان بارداری است به‌گونه‌ای‌که تأخیر در بارداری نخست موجب افزایش ناباروری شده و می‌تواند مشکلات متعددی را به دنبال داشته باشد.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه فاصله زیاد بین ازدواج تا تولد نخستین فرزند را از عوامل مهم تأثیرگذار کاهش نرخ باروری در کشور دانست و تصریح کرد: عوامل مختلفی همچون فاصله‌گذاری بین تولد فرزندان، افزایش سن ازدواج، تک‌فرزندی، افزایش میزان ناباروری بر کاهش نرخ باروری و افزایش پدیده پیری جمعیت در کشور تأثیر می‌گذارند.

دیگر خبرها

  • نگاهی به تغییرات جدید در جامعه ژاپن با محوریت خانواده‌های ژاپنی
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • ازدواج آسان راه حل مسئله جوانی جمعیت است
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود