Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناوگان دریایی شمالی روسیه با اعلام پایان یافتن رزمایش زیردریایی‌های این کشور برای استفاده از تسلیحات نظامی در اعماق آب‌های دریای بارنتس و نروژ، از حضور روزانه هواپیماهای ناتو برای نظارت بر روند این مانور خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دفتر مطبوعاتی ناوگان دریایی شمالی روسیه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور با موفقیت آزمایش عملکرد تسلیحات نظامی زیردریایی‌های این ناوگان در اعماق آب‌های دریای بارنتس و دریای نروژ را به پایان رساندند و کشتی‌های ناتو نیز بطور مرتب و همه روزه این مانور نظامی را زیر نظر داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این اطلاعات، خدمه زیردریایی‌های ناوگان شمالی روسیه به رزمایش ویژه خود به منظور استفاده از سیستم‌ها و تسلیحات نظامی خود در اعماق زیاد آب‌های مناطق قطبی، در دریای بارنتس و دریای نروژ  پایان دادند.

ناوگان دریایی شمالی روسیه یادآور شد که نیروهای نظامی این ناوگان در جریان این رزمایش وظایف نظامی محوله را در شرایط دشوار اعماق دریاها با موفقیت انجام دادند که برای بسیاری از زیردریایی‌های مدرن کنونی در جهان بسیار دشوار است.

در جریان این مانور نظامی، تعدادی از کشتی‌های ناوگان شمالی، از جمله کشتی گشت و نجات "گئورگی تیتوف" و کشتی یدک کش "نیکولای چیکر" مشارکت داشته و زیردریایی‌های روسی را همراهی می‌کردند.  

ناوگان دریایی شمالی روسیه همچنین یادآور شد که در جریان این رزمایش زیر دریایی در آب‌های دریای نروژ حضور نیروهای نظامی-دریایی کشورهای عضو ناتو در منطقه کاملاً محسوس بوده و تقریباً بطور روزانه حدود 10 هواپیمای ناتو در آسمان منطقه به پرواز درآمده و روند اقدامات زیردریایی‌های روسیه را زیر نظر داشتند.

این در حالی است که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) این اواخر بطور قابل توجهی تعداد مانورهای نظامی خود در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه را افزایش داده و در عین حال پروازهای شناسایی آنها در حوالی حریم هوایی این کشور نیز بیشتر از گذشته شده است که به عقیده مقامات نظامی روسیه، کاملاً جنبه تحریک آمیز دارد و تاکنون به حوادثی نیز منجر شده که برجسته‌ترین آنها، نقض مرزهای ملی روسیه توسط ناوشکن دیفندر نیروی دریایی انگلیس در سواحل کریمه بود که با واکنش نظامی شدید نیروهای مرزبانی روسیه مواجه شد.

پایان مانور نظامی-دریایی ناتو و متحدانش در سواحل دریای سیاهناتو قصد ندارد به حضور نظامی خود در دریای سیاه خاتمه دهدزاخارووا: هدف ناتو بی‌ثباتی اوضاع در نزدیکی مرزهای روسیه است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناتو اخبار روسیه ناتو اخبار روسیه ناوگان دریایی شمالی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در صدد است تا مسکو را به سوی رقابت تسلیحاتی بکشاند.

بر اساس اعلام این رسانه، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه صادره خود در این ارتباط ادامه داد: ناتو به دنبال کشاندن روسیه به یک رقابت تسلیحاتی است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص اضافه کرد که ناتو با برگزاری رزمایش در نزدیکی مرزهای کشورش، سعی دارد مسکو را تحت فشار قرار داده و پای این کشور را به یک رقابت تسلیحاتی بکشاند تا از این طریق ظرفیت رزمی آن را محدود کند.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها در این مسیر هرگز موفق نخواهند شد.

این در حالیست که وی پیشتر رزمایش ناتو در فنلاند که ۲۶ آوریل (دیروز هفتم ادریبهشت ماه) آغاز شد را اقدامی تحریک‌آمیز توصیف کرده بود.

زاخارووا در این خصوص تاکید کرده بود: رزمایش نظامی ناتو در مجاورت مرزهای روسیه ماهیتی تحریک‌آمیز دارد. هدف این رزمایش‌ها اعمال فشار نظامی بر فدراسیون روسیه از طریق نمایش زور و به اصطلاح چنگ و دندان نشان دادن است. این رزمایش‌ها خطر حوداث نظامی احتمالی را افزایش می‌دهد.

پیش‌تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در آستانه هفتادوپنجمین سال تاسیس این ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا گفته بود که «هم‌اکنون روسیه و ناتو در وضعیت رویارویی مستقیم قرار دارند.»

گسترش دائمی ناتو به سمت شرق اروپا، به محل مناقشه و استدلال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بدل شده است به طوری که او بیش از ۲ سال پیش با اشاره به عدم پایبندی ناتو به وعده‌هایش مبنی بر عدم گسترش به شرق اروپا دستور آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو را صادر کرد.

کد خبر 6090224

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • ساختار امنیتی اوراسیا: از ایده تا عمل
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب