Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: به نظر می رسد دولت آقای رئیسی، چاره ای جز این ندارد که برجام را به یک فرجام برساند.

«حسین کنعانی مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص روش دیپلماسی رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: سیاست های کلان ما خصوصا در بحث دیپلماسی روابط بین الملل تابع نقشه راهی است که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ کرده و در سیاست ابلاغی، کاملا این راه مشخص است و مبتنی بر همان ریشه های انقلابی است که امام  راحل آن را بر اساس نه شرقی نه غربی، حمایت از مستضعفین، مقاومت و ایستادگی و عزت و اقتدار و آزادی استقلال معماری و بنیان گذاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: رئیس جمهور آینده هم باید در همین مسیر و ریل گذاری که انجام شده حرکت کند. رئیس جمهور منتخب خواه یا ناخواه ممکن است از تکینیک های مختلفی برای رسیدن به منافع ملی و حقوق ملت استفاده کند و قطعا از خود نمی تواند راهی یا استراتژی جدیدی را تدوین کند و تصمیماتی که نظام در این خصوص گرفته دولت مجری این تصمیمات خواهد بود و وزارت خارجه هم در خط مقدم تحقق این اهداف، خواهد بود.

دبیرکل حزب سبز ادامه داد: قطعا دولت های ما در طول همدیگر هستند و هر دولتی که سرکار بیاید نسبت به تعهدات دولت قبلی متعهد خواهد بود و سعی می کند آن عهدنامه ها و موافقت نامه ها را دنبال کند اما ممکن است در برخی موارد بازنگری هایی انجام شود که بتواند بحث برداشته شدن تحریم ها و راست آزمایی را تضمین کند و این ممکن است در دولت آینده به عنوان یک تاکتیک جدید برای رسیدن به اهداف دنبال شود. ولی به نظر می رسد دولت آقای رئیسی، چاره ای جز این ندارد که برجام را به یک فرجام برساند.

او متذکر شد: حوزه اختیارات و قدرت دولت آینده در مذاکرات بستگی به شورای عالی امنیت ملی و اختیاراتی که رهبری در اختیار شورای عالی امنیت ملی می گذارد، خواهد بود و همچنین قوانینی که در مجلس وضع شده و قاعدتا نمی توانند، برخلاف قوانین مصوب مجلس اقدامی را انجام بدهند. به نظر می رسد که اختیارات آقای رئیسی کمتر از آقای روحانی است. 6

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا رئیس جمهور روابط بین الملل مقام معظم رهبری استقلال حقوق دولت وزارت خارجه شورای عالی امنیت مجلس مذاکرات روحانی رئیسی کنعانی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آغاز طرح کوتاه‌مدت پروژه میدان سپاه خبر داد و گفت: طرح ترافیکی کوتاه مدت پروژه میدان سپاه پس از ارزیابی نهایی، پروفیل‌های طولی و عرضی ابلاغ شد و از خرداد سال جاری اجرایی خواهد شد.

رضا خانه‌زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به انتقاداتی که درباره ترافیک میدان سپاه مطرح می‌شود، اظهار کرد: در خصوص پروژه میدان سپاه دو طرح کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد.

وی با اشاره به طرح بلند مدت میدان سپاه، افزود: با توجه به عملکرد قُطری بلوار جمهوری و اتصال بلوار عمار یاسر و جعفر طیار (ع) به این میدان در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک، تقاطع غیرهمسطح پیش‌بینی شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: مشاوران این طرح پیشنهاد تقاطع سه سطحی در میدان سپاه داشته‌اند که در بودجه سال جاری برای آغاز مراحل اجرایی پروژه، از سوی شورای اسلامی شهر قم بودجه‌ای لحاظ شده و به تصویب رسیده است.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به زمان اجرای این طرح، تصریح کرد: بودجه اجرایی برای پروژه میدان سپاه در سال جاری پیش‌بینی شده است و این طرح پس از طی مراحل تطبیق طراحی به صورت سازه، آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح کوتاه مدت این میدان پس از آمارگیری و شبیه‌سازی‌ها در کمیته فنی شورای ترافیک و شورای هماهنگی ترافیک استان تصویب شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: کلیات طرح به این شکل است که عملکرد میدان به یک سمت محدود و ضلع شرقی میدان سپاه مسدود می‌شود.

خانه‌زاد یزدی افزود: با توجه به جهت حرکت جنوب به غرب در میدان سپاه، یک دور برگردان در نزدیکی بلوار عطاران پیش‌بینی و طراحی شده و مراحل مقدماتی طرح در حال انجام است.

وی با اشاره به سنگینی ترافیک و مطالبات مردم، عنوان کرد: مراحل جابه‌جایی تأسیسات شهری و درختانی که در طرح هستند را در نخستین اقدام انجام می‌دهیم تا پس از ارزیابی همه جانبه این طرح در هفته آینده، پروفیل‌های طولی و عرضی ابلاغ و ماه خرداد اجرا شود.

کد خبر 748503

دیگر خبرها

  • ادین ترزیچ: برای موفقیت مقابل پاری سن ژرمن، باید نمایشی بهتر نسبت به رویارویی قبلی‌مان داشته باشیم
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم