Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@03:17:44 GMT

آغاز پویش واکسیناسیون کامل علیه کرونا در جنوب کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۶۶۴۷

آغاز پویش واکسیناسیون کامل علیه کرونا در جنوب کشور

رئیس گروه واکنش سریع کووید ۱۹، از آغاز پویش واکسیناسیون کامل در برخی از مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور به ویژه مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان از روز شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش مشرق، حمید سوری گفت: با برنامه ریزی‌هایی که انجام شده درصددیم در مدت ۱۰ روز تا حداکثر دو هفته، پوشش واکسیناسیون را به سرعت بالا ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روند اپیدمی و طغیانی که ایجاد شد به ویژه در پیک چهارم و در پی آن، پیک پنجم، از خوزستان آغاز شد.

سوری افزود: گزارشاتی از این استان در بهمن ۱۳۹۹ دریافت کردیم و بلافاصله تیم واکنش سریع در آنجا حضور یافت و اقدامات فوری انجام و موجب شد سرعت انتشار ویروس را به بقیه نقاط کشور کاهش دهیم و در برخی موارد، آن را زمین گیر کنیم.

بیشتر بخوانید: قرنطینه برخی مناطق لازم است +نقشه و نمودار

وی اضافه کرد: واریانتی که آنجا غالب شد بریتانیایی بود، اما واریانت‌های دیگر هم به آن اضافه شد و در استان‌های بوشهر و هرمزگان و فارس، واریانت آفریقایی را داشتیم و حتی دلتا. حرکت این ویروس ادامه یافت و جنوب سیستان و بلوچستان رو درگیر کرد.

رئیس گروه واکنش سریع کووید ۱۹ افزود: از اواخر هفته سوم و یا چهارم در سیستان و بلوچستان، طغیان‌های اپیدمی را دیدیم و به شمال استان گسترش پیدا کرد.

سوری در ادامه گفت: رنگ کرونایی شهرها، عمدتاً بر اساس تخت‌های بیمارستانی است و شدت بیماری، تابعی از اشغال تخت‌های بیمارستانی است.

وی افزود: رنگ به تنهایی نمی‌تواند مؤید بار بیماری یا مشخص کننده اهمیت مسأله اپیدمی در این منطقه باشد.

رئیس گروه واکنش سریع کووید ۱۹ گفت: خوشبختانه با توزیع انبوه واکسن و تست‌های تشخیصی، به سرعت توانستیم روند را پایین بیاوریم.

سوری افزود: وزارت بهداشت در بسیاری از مناطق کشور به ویژه مناطق جنوبی تصمیم گرفت افراد ۵۰ سال به بالا را در اولویت دریافت واکسن قرار دهد و گروه‌های پر خطر زیر ۵۰ سال هم وارد سیکل واکسیناسیون خواهند شد.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم مشارکت فعال‌تری داشته باشند تا بتوانیم در این پویش موفق باشیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان واکسن کرونا حمید سوری واکسیناسیون سلامت ویروس کرونا سیستان و بلوچستان وزارت بهداشت واکنش سریع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد

ایوب کرد تمینی بیان کرد: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم‌پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.
 
وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم‌پاشی توسط سه تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و‌ درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران خاطرنشان کرد: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا‌ بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آموزش نیرو‌های واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند
  • ورود سامانه بارشی جدید به ایران از روز دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه
  • واکنش وزیر کشور به آتش‌سوزی مهیب در روستای توریستی | حادثه سنگینی بود اما...
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد