Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دفتر ریاست جمهوری سوریه امروز (شنبه) گزارش داد که بشار اسد با حضور در صحن پارلمان این کشور سوگند ریاست جمهوری یاد خواهد کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" نیز گزارش داد که بشار اسد با حضور در صحن پارلمان این کشور ضمن ادای سوگند، برای اعضای پارلمان سخنرانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه پنجم خرداد برگزار شد که بشار اسد با کسب آراء 95 درصد واجدین شرایط، پیروز شد.

هشدار درباره حمله شیمیایی احتمالی تروریست‌ها در روز تحلیف اسد
وزارت دفاع روسیه در خصوص احتمال حمله شیمیایی و استفاده تروریست‌ها از مواد سمی در روز مراسم تحلیف بشار اسد هشدار داد.
مرکز آشتی طرف‌های متخاصم سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه و مستقر در پایگاه «حمیمم» استان لاذقیه اعلام کرد که تروریست‌ها ممکن است در روز مراسم تحلیف بشار اسد با استفاده از مواد سمی و شیمیایی یک اقدام تحریک‌آمیز در سوریه انجام دهند.
«وادیم کولیت» نایب رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه (حمیمیم) در این باره گفت: طبق اطلاعات بدست آمده، تروریست‌ها در حال برنامه‌ریزی برای انجام حمله شیمیایی در خطوط ارتباطی مناطق سرقاب و خان شیخون در استان ادلب (شمال سوریه) با همکاری گروهک «کلاه‌سفیدها» و سپس متهم کردن دولت سوریه به استفاده از مواد سمی عیله شهروندان سوری هستند.
به گزارش سانا، نایب رئیس مرکز آشتی حمیمیم تأکید کرد که زمان احتمالی انجام این اقدام تحریک آمیز، 17 جولای همزمان با تاریخ برگزاری مراسم ادی سوگند ریاست جمهوری بشار اسد است.
وزارت خارجه روسیه پیشتر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوریه هشدار داده بود که تروریست‌های «جبهه النصره» با همکاری گروه موسوم به «کلاه سفیدها» در حال انجام تحرکاتی برای استفاده از مواد شیمیایی علیه غیرنظامیان در «ادلب» در آستانه انتخابات هستند.

درگیری‌ شدید میان قبایل عربی و نیروهای ائتلاف آمریکایی در دیرالزور
درگیری‌های شدیدی میان قبایل عربی و شبه‌نظامیان تحت حمایت ارتش آمریکا در حومه شرقی دیرالزور واقع در شرق سوریه، از صبح امروز در جریان است و همزمان نیروهای ائتلاف آمریکایی به یکی از سنگرهای قبیله "العکیدات" در این منطقه یورش بردند.
منابع محلی در حومه دیرالزور اعلام کردند که این درگیری‌ها امروز صبح بعد از حمله مسلحانه گروهک‌های مردمی وابسته به قبیله العکیدات و قبایل دیگر به مواضع گروهِ همپیمان ارتش آمریکا در شهرک "ذیبان" آغاز شد که در واکنش به یورش یک گروهک مسلح وابسته به این گروه به این شهرک و قتل شماری از اهالی آن صورت گرفت.
منابع خاطرنشان کردند، عناصر مسلحِ این گروهِ همپیمان ارتش آمریکا همچنین شهرهای "الشحیل" و "هجین" را محاصره کردند.
شهرک‌ها و شهرهای ذیبان، الشحیل و هجین سنگرهای "العکیدات العربیه" محسوب می‌شوند که مخالف کنترل ارتش آمریکا بر چاه‌های نفت در شرق سوریه هستند.
در همین راستا، منابعی تصریح کردند که یک کاروان نظامی جدید شامل خودروهای زرهی "هامر" متعلق به گروه شبه‌نظامی "قسد" به شهر الشحیل در حومه شرقی دیرالزور حمله کردند که بخشی از آن نیز عازم رود فرات شد و موانعی در این منطقه نصب کرد. یورش این عناصر به این شهر باعث ایجاد رعب و وحشت میان اهالی به‌ویژه در میان کودکان و زنان شده است.
از سوی دیگر، منابع قبایلی به خبرنگار "اسپوتنیک" از پرواز گسترده بالگردهای ائتلاف آمریکایی در آسمان منطقه "البصیره" و الشحیل در حومه شرقی دیرالزور خبر دادند.

آمریکا بازهم نفت سوریه را سرقت کرد
نظامیان اشغالگر آمریکایی تانکر‌های حامل نفت سرقتی سوریه را وارد عراق کردند.
به گزارش العالم؛ نیرو‌های اشغالگر آمریکایی، دو کاوران متشکل از خودرو‌های زرهی و تانکر‌های نفت را از پایگاه غیرقانونی خراب الجیر در حومه حسکه در شمال شرقی سوریه خارج کرده و از طریق گذرگاه الولید وارد خاک عراق کرد.
پایگاه خبری خبرگزاری سوریه «سانا» به نقل از منابع محلی در منطقه السویدیه در حومه الیعربیه آورده است که «کاروانی متشکل از تانکر‌های نفت سرقتی سوریه و شماری زره پوش از پایگاه خراب الجیر واقع در منطقه المالکیه نزدیک مرز‌های سوریه و عراق خارج شد و از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید عازم شمال عراق گشت.»
این منابع تاکید کردند که نیرو‌های اشغالگر آمریکایی همچنین پنجشنبه شب کاروانی متشکل از تانکر‌های حامل نفت سوریه را از همان منطقه خارج کردند. این کاروان نیز عازم خاک عراق شد.
نیرو‌های آمریکایی در تاریخ 11 ماه جاری نیز کاروانی از 24 کامیون حامل گندم سرقتی سوریه را از تل علو وارد شمال عراق کردند. نظامیان آمریکایی طی چند ماه گذشته هزاران کامیون حامل اسلحه و تجهیزات نظامی و لجستیکی به منظور تقویت حضور غیرقانونی خود در منطقه الجزیره سوریه و تداوم روند سرقت نفت و ثروت داخلی این کشور که با کمک شبه نظامیان “قسد” و گروه‌های مسلح حاضر در منطقه الجزیره انجام می‌شود را به الحسکه آورده‌اند.
اشغالگران آمریکایی بار‌ها نفت سوریه را از میدان‌های نفتی این کشور به سرقت برده و به وسیله تانکر‌هایی به عراق منتقل کرده اند همچنین نظامیان آمریکایی، گندم و جوی کشاورزان سوری را با کامیون‌هایی از خاک سوریه به شمال عراق قاچاق کرده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه ائتلاف آمریکایی حمله شیمیایی ریاست جمهوری ارتش آمریکا بشار اسد تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امروز یکشنبه در سفری بی‌سابقه از آغاز جنگ سوریه پس از ۱۳ سال به دمشق رفت و با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

بنا بر گزارش سانا در این دیدار روابط دو کشور، راه‌های توسعه این روابط در تمامی زمینه‌ها در راستای منافع سوریه و بحرین و تلاش‌های بحرین برای موفقیت برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در منامه طی ماه آینده میلادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین اسد و الزیانی مهم‌ترین موضوعاتی را که در فهرست برنامه‌های نشست آتی سران اتحادیه عرب در راستای منافع مشترک کشورهای عربی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای رویارویی با چالش‌های مشترک کنونی وجود دارد، مورد رایزنی قرار دادند.

در این دیدار بشار اسد بر تقویت هم‌بستگی کشورهای عربی و اقدام مشترک برای تحقق ثبات در منطقه در سایه رخ‌دادها و تحولات جهانی تاکید کرد.

علاوه بر این «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین با «فیصل المقداد» همتای سوری خود نیز در محل ساختمان وزارت امور خارجه سوریه دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه اواخر ماه مارس گذشته به صورت رسمی از سوی «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برای حضور در نشست آتی سران اتحادیه عرب در منامه پایتخت این کشور دعوت شد. قرار است این نشست در تاریخ ۱۶ مه در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

اسد سال گذشته پس از ۱۱ سال تعلیق کرسی سوریه در اتحادیه عرب، برای نخستین بار در نشست سران این اتحادیه در جده پایتخت عربستان سعودی شرکت کرد.

کد خبر 6091370

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه