Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزیدگان مسابقات قرائت قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین تجلیل شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین با همکاری دارالقرآن مسجد آبی مانیل، مسابقات قرائت قرآن کریم را با حضور قاریان و جمعی از مقامات از جمله نماینده کمیسیون ملی مسلمانان و مدیر مسجد آبی برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی صبوری، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین در سخنانی، اظهار کرد: قرآن کریم در بین ما مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و مورد احترام و تقدس مسلمانان است زیرا کلام مستقیم خدا با بندگان است و همانطور که مؤمنین از طریق نماز با خدا صحبت می‌کنند، خدا هم از طریق قرآن با بنده اش صحبت می‌کند.

وی افزود: بنابراین کسانی که به دستورات و توصیه‌های قرآن عمل می‌کنند در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شوند و برعکس کسانی که از قرآن دوری گزینند و به دستورات و توصیه‌های قرآنی توجه نکنند در دنیا و آخرت زندگی سختی خواهند داشت.

صبوری ادامه داد: توجه به قرآن صرفا قرائت آن نیست بلکه تدبر در معانی قرآن مورد تأکید فراوان خدا و پیامبر گرامی اسلام(ص) است و برگزاری محافل و مسابقات قرآنی از باب توجه و تأمل و تدبر در قرآن کریم و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم یک کتاب معمولی مانند سایر کتاب‌ها نیست بلکه یک حقیقت زنده است که مؤمنین باید به دیده تکریم به آن بنگرند و از مهمترین تکریم‌ها رعایت آداب قرائت قرآن و سپس عمل به دستورات آن است در غیر این صورت، مشمول شکایت رسول گرامی اسلام(ص) می‌شویم که در روز قیامت از مسلمانانی شکایت پیش خداوند متعال می‌برند که قرآن کریم را مهجور کرده‌اند.

صبوری اضافه کرد: قرآن کریم صرفا برای تبرک جستن و قرار دادن آن در خانه و ماشین و یا تلاوت آن بر مردگان نیست، بلکه این حقیقت زنده باید در گفتار و کردار ما خودش را نشان دهد.

عبدالمنعم سلیمان، رئیس دارالقرآن مسجد آبی هم در سخنان خود، ضمن تقدیر از رایزنی فرهنگی کشورمان برای فراهم آوردن شرایط برگزاری حضوری مسابقات، پیرامون نحوه برگزاری این دور از مسابقات توضیحات لازم را ارائه داد.

سپس برنامه رقابت قاریان که تعداد آنها 23 نفر و شامل 11 مرد و 12 زن بود با نظارت و قضاوت 3 نفر از داوران به سرپرستی استاد سلیمان آغاز شد و در نهایت، نفرات اول تا سوم هر گروه از بانوان و آقایان هدایایی به رسم یادبود از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان دریافت کردند.

نوریاس ایشاک، نورسیدا دالمآب و زلیحا پانالنگین در بخش بانوان و حمیدین کالیپا آبی، یحیی سنگکی و محمد عسگر در بخش آقایان حائز رتبه‌های اول تا سوم این دور از مسابقات شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسابقات قرآن در فیلیپین رایزنی فرهنگی قرائت قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه یکی از کار‌های مهم در راه دین و انقلاب، مقوله استقامت است گفت: استقامت در عقیده، استقامت در راه حق ودر راه معنویت باید در زندگی انسان‌ها جاری و ساری باشد.
حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: تقویت ایمان، تقویت روح وقلب وتقویت عقل و پرهیز ازهوای نفسانی راه‌های مهم برای استقامت در عقیده است.
حجت الاسلام توکلی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت المقدس نیز از اجرای ۱۵۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی در استان خبرداد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی