Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وجیه اله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در آئین طرح لوله گذاری انتقال آب خلیج فارس به منطقه ویژه اقتصادی لامرد افزود: در راستای عمل به وظیفه ذاتی خود برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور در حوزه صنعت و معدن برنامه‌های راهبردی زیادی به اجرا در آورده‌ایم و علاوه بر این به منظور تامین آب و انرژی مورد نیاز صنایع بزرگ مستقر در مناطقی مانند لامرد با وزارت نیرو در تعامل می‌باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در خصوص ابعاد پروژه انتقال آب خلیج فارس به مناطق صنعتی زیرمجموعه ایمیدرو گفت: از حدود ۲/۸ میلیارد مترمکعب آب موردنیاز صنعت کشور نیز حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز صنایع معدنی است که بخشی از مسئولیت آن متوجه سازمان ایمیدرو است.

جعفری اضافه کرد: اگر ما ۴۵۰ میلیون مترمکعب تامین کنیم بخش صنعت و معدن مشکلی نخواهند داشت، ۶۵۰ میلیون مترمکعب برای فاز‌های انتقال آب خلیج فارس، ظرفیت آب شیرین کن تعریف شده است که حدودا بخش عمده‌ای به بهره‌برداری رسیده است و تلاش می‌کنیم بخش‌های تکمیلی که نقش بیشتری در اشتغال زایی دارند نیز به نتیجه برسند.

او همچنین ضمن تبیین ضرورت‌ها و اقدامات انجام شده برای تحقق این پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس اظهار کرد: اهمیت و حساسیت این موضوع باعث تلاش همه دست اندرکاران برای سرعت بخشی به فرایند اجرای این پروژه شده و انتقال آب خلیج فارس در حال اجراست که برای مناطق ویژه اقتصادی لامرد و پارسیان حداقل سالیانه ۸ و نیم میلیون مترمکعب آب نیاز داریم که با تامین آب موردنیاز صنایع مستقر در این مناطق و با رسیدن آب به منطقه ویژه لامرد، زمینه تکمیل زنجیره تولید در این کانون صنعتی فراهم می‌شود.

معاون وزیر صمت همچنین به اهمیت مقوله تامین برق مورد نیاز صنایع اشاره کرد و ادامه داد: ۱۸۰۰ مگاوات برق از طریق نیروگاه‌های مجموعه صنایع ایمیدرو تولید شده است و به تازگی شرکت‌های صنایع معدنی تابعه ایمیدرو تولید ۱۰ هزار مگاوات برق، آماده سرمایه‌گذاری هستند.

این مقام مسئول از مسئولان و صنعتگران استان فارس درخواست کرد تا به منظور شتاب بخشی طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس، با سرمایه گذار قرارداد خرید تضمینی آب امضاء کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحقق انتقال آب خلیج فارس منطقه ویژه اقتصادی لامرد تکمیل زنجیره تولید انتقال آب خلیج فارس میلیون مترمکعب نیاز صنایع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد

شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» هیچ اقدام مشخصی در راستای واریز سود سهام عدالت، در هیچ یک از دو مرحله انجام ندادند. از سمت دیگر، شرکت‌های «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند.

منبع: تجارت نیوز

tags # سهام عدالت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تصادف مرگبار زنجیره‌ای در آزاد راه خلیج فارس
  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • تمرکز ویژه استان اصفهان بر تکمیل زنجیره ارزشی صادرات‌ محور
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • اندیشکده غربی مطرح کرد: نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود