Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن تفقدی با اعلام این خبر گفت: کمیته علمی معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراه تیم های تحقیقاتی در قالب های متنوعی به بررسی حواشی بیماری کرونا، راهکارهای درمانی و پیشگیری و نیز ریجستری بیماران پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه حوزه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پس از شیوع بیماری کرونا و به منظور حل چالش های ایجاد شده به فعالیت های علمی متفاوتی پرداخته است، ادامه داد: اقدامات پژوهشی عمدتا در چند محور مطالعات بالینی بر روی عوامل مختلف از جمله گذراندن فرآیند درمان و یا دستیابی به یک داروی موثر در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برخی از این طرح های پژوهشی مجوزهای لازم را کسب کرده و به مرحله تولید دارو نیز رسیده است، گفت: یک مطالعه بالینی در حوزه معاونت پژوهشی انجام شده که محقق باید پس از طی مسیر قانونی، تاییدیه لازم را برای تولید دارو کسب کند و برخی دیگر از طرح ها نیز بر روی حواشی بیماری کرونا متمرکز شده اند.

تفقدی افزود: بررسی میزان اضطراب ناشی از بیماری کرونا در سطح جامعه از موضوعات پژوهشی است که محققان این دانشگاه به آن پرداخته اند و بررسی تاثیر کرونا در بیماری های مختلف از جمله سرطان، آرتریت و... از دیگر اقدامات مطالعاتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ایجاد یک ریجستری در خصوص بیماری کرونا نیز به همت اساتید در معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود، عنوان کرد: علاوه بر این در سطح ملی ۵ دانشگاه در حوزه ثبت عوارض واکسن کرونا بر روی ۱۰ هزار نفر فعالیت می کنند که دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بررسی عوارض واکسن برکت بر روی ۳ هزار نفر در این عرصه فعالیت کرده است.

کد خبر 5259800

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد طرح های پژوهشی ویروس کرونا حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی ایالات متحده امریکا فناوری اطلاعات و ارتباطات امنیت سایبری آمازون ویروس باج افزار واتس آپ شبکه اجتماعی سرطان واکسن پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماری کرونا بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟