Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین نشست شورای راهبری سامانه ملی اشتغال و کسب و کار گفت: این نشست با هدف نحوه تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی برای تکمیل و توسعه سامانه ملی اشتغال و کسب و کار برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، "عیسی منصوری" افزود: در این نشست، اهداف و ماموریت های مرتبط با سامانه ملی اشتغال و کسب و کار برای اعضای شورای راهبری سامانه ملی اشتغال و کسب و کار تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه نظام جامع اطلاعات بازار کار از زمان برنامه سوم توسعه کشور مطرح بوده است خاطر نشان کرد: در دو دهه اخیر، به رغم اهمیت آن در سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان حوزه اشتغال و بازار کار اقدام بایسته ای در خصوص پیاده سازی آن به عمل نیامده وبنا به دلائل مختلف، فرآیند اجرایی پروژه در سال های اخیر با تاخیر مواجه شد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: سامانه ملی به فراخور نیاز هر مجموعه و دستگاه اجرایی، قابلیت ارائه خدمات تخصصی داشته و با همکاری و هم افزایی سایر دستگاه به نتایج مورد انتظار دست خواهیم یافت.
وی افزود: فرآیند اجرای پروژه، فرآیندی هشت تا ده ساله است و بهره گیری از بسترهای فضای مجازی و استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی، موجبات تسریع و تکمیل گزارشات مرتبط با سامانه ملی اشتغال و کسب و کار را در زمان کوتاه فراهم کرده است.
منصوری تاکید کرد: خوشحالیم که اولین نشست شورای راهبری سامانه ملی اشتغال و کسب و کار در دولت فعلی برگزار شد تا با رسمیت یافتن موضوع، روند کار نظام مند شده تا با تغییر و تحولات آتی مدیریتی، فرآیند اجرای کار با وقفه مواجه نشده و کار دچار نوسان نشود.
وی تشریح کرد: برقراری ارتباط سیستمی بین سامانه های مختلف موجود در سطح دستگاه های اجرایی ذیربط و تبادل داده و اطلاعات جهت تکمیل و توسعه سامانه ملی اشتغال و کسب و کار به عنوان یکی از محورهای اساسی راه اندازی و استقرار نظام جامع اطلاعات بازار کار در کشور مورد تاکید اعضا شورای راهبری قرار گرفت.
وی گفت: دراین نشست مقرر شد با تشکیل مستمر جلسات شورای راهبری سامانه و نیز کمیته های فنی زیر بخش سامانه ملی اشتغال و کسب و کار، امکان تکمیل و به روزرسانی برخط داده ها و اطلاعات مرتبط و همچنین ارائه گزارشات مستند و دقیق در حوزه های مهارت،آموزش و بازار کار کشور به منظور برنامه ریزی و سیاستگذاری های کلان در حوزه های مرتبط به وجود آید.
اولین نشست شورای راهبری سامانه ملی اشتغال و کسب و کار با حضور اعضای شورای راهبری سامانه ملی اشتغال و کسب و کار ودستگاه های مختلف اجرایی ذیربط در وزارتخانه برگزار شد.
26 تیر 1400 15:12
کد خبر : 242,548
کلیدواژه ها: سامانه ملی اشتغال,کسب و کار,توسعه اشتغال,عیسی,منصوری,وزارت کار,وزارت تعاون
نظرات بینندگان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وزارت تعاون بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

مرتضی پیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برنامه ها و فعالیت شوراها باید بر مبنای شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مشارکت مردمی هستند، افزود: امیدوارم در سالی که مقام معظم رهبری سال تولید و مشارکت مردمی نامیدند؛ دولتمردان و قانون‌گذاران ما همگی دست به دست هم داده تا بتوانیم به نحو احسن در تحقق شعار سال گام برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه تشکیل پارلمان محلی نشان داد که در جمهوری اسلامی ایران در اداره شهر و حتی روستا به نظر مردم توجه ویژه ای شده است، گفت: شورای اسلامی شهر و روستا نماد مردم‌سالاری و مشارکت شهروندان در اداره امور شهر و روستا بوده و این نهاد و وظیفه اصلی آن در قانون اساسی که خدمت به مردم، توسعه و مشارکت مردمی در اداره کرد جامعه و مدیریت محسوب می‌شود تاکید شده است.

پیری با تقدیر و تشکر از زحمات مدیرکل پیشین اداره راه و شهرسازی استان آذربایجان‌غربی و آرزوی موفقیت برای سرپرست جدید ادامه داد: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

وی تصریح کرد: آزادی و استقلال عمل اعضای شورا در تصمیمات موجبات افزایش خلاقیت شوراها را فراهم کرده و شرایط توسعه پایدار را به نفع جامعه رقم زده و از این منظر تمدن‌سازی وتمدن آفرینی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به لزوم تشکیل جلسات همفکری با مقام عالی استان و معاونین در راستای بررسی و حل مشکلات شهری خاطرنشان کرد: شورا در جهت آبادانی، توسعه و پیشرفت شهری با تمام توان در کنار ارگان‌های دولتی و اجرایی بوده و در جهت رفع مشکلات شهری و شهروندی همپای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی است.

کد خبر 749537

دیگر خبرها

  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • تسریع روند راه‌اندازی سامانه راهبردی ناوگان آتش‌نشانی تبریز
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است