Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@16:19:06 GMT

سیگاری‌ها ۲۷۵۰ میلیارد تومان مالیات دادند

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۹۳۸۸

جزئیات مالیات بر مصرف کالا و خدمات در سال ۹۹ نشان می‌دهد، مردم بیش از ۷۴ هزار میلیارد تومان مالیات دادند. مردم در سال ۹۹ بابت مصرف کالا و خدمات، بیش از ۷۴ هزار میلیارد تومان مالیات به دولت پرداختند.

سرفصل مالیات بر کالا و خدمات در نظام مالیاتی مشتمل بر فروش فراورده‌های نفتی، ۲ درصد مالیات سایر کالا، عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور، فروش و مصرف سیگار، نقل و انتقال اتومبیل، شماره گذاری خودرو، مالیات بر ارزش افزوده و سایر ردیف‌های قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مردم بابت نقل و انتقال و شماره گذاری خودرو نیز به ترتیب ۲ هزار میلیارد تومان و ۷۴۸ میلیارد تومان مالیات دادند که بیش از ۴۰ درصد رشد دارد.

سال ۹۹ به دلیل محدودیت‌های کرونایی ترددهای جاده ای و مسافرت‌ها کاهش یافت که آثار خود را بر روی مالیات فروش فرآورده‌های نفتی گذاشت و وصولی را ۱۴ درصد به نسبت سال ۹۸ کاهش داد. سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد تومان از این محل مالیات وصول شد. به تبع همه‌گیری کرونا دریافت عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور نیز ۸۹ درصد افت کرد.

سال ۸۹۶ میلیارد تومان برای فروش و حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای مصرف آن مالیات پرداختند که به ترتیب نسبت به سال ۹۸ بالغ بر ۱۴ درصد و ۴۷ درصد رشد داشته است.

رقم مالیات بر ارزش افزوده نیز با رشد ۳۶ درصدی نسبت به سال ۹۸ به ۵۴ هزار میلیارد تومان رسید. با توجه به اینکه در سال ۹۹ بالغ بر ۱۹۲ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد سهم ارزش افزوده ۲۸ درصد می‌شود.

/ خبر آنلاین برچسب ها: سیگاری ها ، مالیات ، دولت لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Oii

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سیگاری ها مالیات دولت میلیارد تومان مالیات هزار میلیارد تومان سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ابراهیم کاویانی با اشاره به اینکه وجود کالا‌های اساسی و ثبات قیمت‌ها نقش به سزایی در زندگی روزانه مردم دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۴ مورد نظارت و بازرسی از فروشگاه‌های فروش کالا‌های اساسی توسط واحد نظارت و بازرسی این مدیریت و کارگروه گشت مشترک شهرستان انجام شد.

وی افزود: ۶۵ مورد پایش از واحد‌های خبازی و ۷۷ مورد از فروشگاه‌های مرغ، قصابی‌ها و خواربار و میوه فروشی‌های سطح شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد ادامه داد: پس از انحام این بازرسی‌ها سه پرونده تخلف از واحد‌های خبازی با ارزش ریالی ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال در سامانه سیمبا ثبت شد.

وی به مردم توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فروش کالا‌های اساسی مراتب را به سامانه ۱۲۴ اطلاع داده تا با متخلفین برخورد قانونی شود.

دیگر خبرها

  • خرید و فروش طلا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود؟
  • مالیات و کاهش قیمت طلا علت اعتصاب زرگران اردبیلی
  • ساز و کار خرید اموال متروکه از سازمان اموال تملیکی چیست؟
  • دولت در فروردین ۵۶ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • هشدار به سیگاری ها؛ مرگ بیش از ۱۴ میلیون نفر بر اثر مصرف سیگار
  • تحریم ترکیه طی چند روز بر مصرف‌کنندگان اسرائیلی تأثیر خواهد گذاشت؟
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی