Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@11:36:11 GMT

(تصاویر) زندگی سخت خانواده خلیلی در بندر بوالخیر

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۴۹۵۸۱

(تصاویر) زندگی سخت خانواده خلیلی در بندر بوالخیر

خانواده خلیلی در خانه‌ای قدیمی واقع در روستای بندر بوالخیر از توابع شهر دلوار تنگستان زندگی میکنند، خانواده‌ای متشکل از ۵ فرزند که سه فرزند معلول ذهنی شدید و دو فرزند سالم تشکیل شده است. مادر و پدر دختر خاله و پسر خاله هستند. نبود مشاوره ژنتیکی در ازدواج باعث مشکل معلولیت جسمی و ذهنی این فرزندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول سنوات اخیر با توجه به هشدار‌هایی که از سوی دلسوزان نظام و کارشناسان امر داده شد، منجر به اعمال تغییراتی در نحوه سیاست گذاری‌ها برای تشویق زوجین و خانواده‌ها به فرزند آوری شده که البته همچنان ضعف‌ها و خلا‌های بسیاری در این عرصه وجود دارد که می‌طلبد با نگاهی ویژه و دور اندیشی هوشمندانه تری به آن پرداخته شود. اما آنچه که لزوم واکاوی هر چه بیشتر آن احساس می‌شود، موضوع ازدواج‌های فامیلی است، پیوند‌هایی که برخی از آن‌ها هیجانی، برخی دیگر بر اساس ملاحضات سنتی و فرهنگی منعقد می‌شود.

معلولیت و مشکلات و بیماری‌های جسمی، پوستی و در یک کلام به حاشیه رفتن سلامت، حاصل برخی از ازدواج‌هایی است که می‌شد به شکلی دیگر رقم بخورد و شیرینی زندگی را به تلخی و گرفتاری مبدل نسازد.

خانواده خلیلی از ۵ فرزند که سه فرزند معلول ذهنی شدید و دو فرزند سالم تشکیل شده است. مادر و پدر دختر خاله و پسر خاله هستند، پدر ملوان لنج است و کمتر در منزل حضور دارد، فرزندان معلول یک پسر ۲۵ ساله و دو دختر ۳۰ ساله و ۲۰ ساله می‌باشد. اکثر کار‌های بچه‌ها را مادر خانواده انجام میدهد، خواهر سالم هم کمک مادر است.

نبود مشاوره‌هایی همچون روحی، روانی، رفتاری و ژنتیکی باعث ایجاد معضلاتی برای خانواده می‌شود. مشاوره ژنتیکی یکی از مولفه‌های اساسی در ازدواج به شمار می‌رود که نبود آن مشکلاتی از قبیل معلولیت‌های جسمی و ذهنی برای فرزندان بوجود می‌آورد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: معلولیت ازدواج فامیلی تنگستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد

 فریبا ولیپور عالم در جلسه جوانی جمعیت لرستان بیان کرد: در شناسنامه مادرانی که فرزند سوم آنها پس از قانون جمعیت متولد شده، شناسه‌ای تعریف می‌شود که با مراجعه به هر یک از مراکز تفریحی مربوط شهرداری و میراث فرهنگی از تخفیف برخوردار می‌شوند.

وی اظهار داشت: شناسه‌دار شدن مادران دارای سه فرزند از جمله مواردی است که در سال جدید روند مطلوبی به خود گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با اشاره به بیمه رایگان بازنشستگی زنان روستایی ادامه داد: هزینه‌های درمان ناباروری به شکل مطلوبی رو به کاهش است و خانواده‌هایی که دارای سه فرزند زیر ۲۰ سال و یا چهار فرزند زیر ۲۰ سال هستند، می‌توانند از تخفیف ۵۰ و ۷۵ درصدی انشعابات آب و برق و گاز استفاده کنند.

ولی پور عالم با اشاره به افزایش سطح تسهیلات فرزندآوری عنوان کرد: پرداخت سریع‌تر این تسهیلات به متقاضیان طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امکان جذب در آزمون‌های استخدامی از دیگر شرایطی است که دولت برای افراد متاهل و دارای فرزند در حال فراهم‌سازی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • روایتی از طلبه جهادگر و مادر ۵ فرزند/ بچه ها برکت آوردند
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تامین زمین ۲۰۰ مشمول جوانی جمعیت در نجف آباد
  • خانوادهٔ شهید «نسیم افغانی» شناسایی شد