Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر فرودگاه شهرکرد گفت: حل بسیاری از مشکلات موجود در چهارمحال و بختیاری و توسعه استان در زمینه جذب سرمایه‌گذار، رونق صادرات، جذب اسپانسر و سایر موارد به واسطه گسترش حمل و نقل هوایی در استان امکان‌پذیر است.

سروش سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: فرودگاه بستری برای حمل و نقل هوایی محسوب می‌شود و در واقع هواپیماها متعلق به شرکت‌های هواپیمایی مانند ایران ایر، کاسپین، ماهان، پارس ایر و سایر شرکت‌های هواپیمایی است، بنابراین سود و زیان صنعت هوایی نیز متعلق به شرکت‌های هواپیمایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر فرودگاه شهرکرد افزود: حل بسیاری از مشکلات موجود در چهارمحال و بختیاری به واسطه گسترش و رونق حمل و نقل هوایی در استان امکان‌پذیر است، برای مثال حمل کالا به وسیله حمل و نقل هوایی، رونق صادرات و به‌دنبال آن اشتغال‌زایی در استان را در پی دارد، در حال حاضر محصولات مرغوبی مانند خشکبار، ماهی و سایر موارد از این استان به برخی نقاط ایران و خارج از کشور صادر می‌شود که در صورت افزایش پروازهای فرودگاه  شهرکرد امکان صادرات بیشتر و در مدت زمان کوتاه‌تر این محصولات فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: رونق در حمل و نقل هوایی در جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری مختلف در چهارمحال و بختیاری  تاثیر بسزایی دارد، زیرا امروزه استفاده بهینه از وقت برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل سرمایه‌گذاران مسافرت در زمان کوتاه‌تر با هواپیما را به مسافرت با خودروی عمومی و شخصی ترجیح می‌دهند.

سلیمی عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استانی و فرودگاه شهرکرد دو پرواز به لیست پروازهای این فردگاه افزوده شد که خوشبختانه استقبال خوبی نیز از این پروازها صورت گرفته است و اضافه شدن این دو پرواز جدید از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا این پروازها مقدمه‌ای برای اضافه شدن پروازهای بیشتر به لیست پروازهای این فرودگاه است.

مدیر فرودگاه شهرکرد اضافه کرد: همچنین برنامه‌ریزی لازم برای اضافه شدن پرواز به کشور شهرکرد به کویت، شهرکرد به اهواز،شهرکرد به مشهدمقدس و سایر مناطق ایران در دستور کار فرودگاه شهرکرد قرار گرفته است، اما در حال حاضر و باتوجه به شرایط شیوع بیماری کرونا پتانسیل بسیار خوبی برای برقراری پرواز به عسلویه و کیش وجود دارد، به این دلیل که کارشناسان و کارگران بسیاری از استان به این دو منطقه رفت و آمد دارند و براساس نظرسنجی انجام شده این افراد تمایل بیشتری برای مسافرت با هواپیما نسبت به دیگر وسائل حمل و نقل عمومی دارند.

وی تصریح کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد از مسافران چهارمحال و بختیاری به مقصد عسلویه و بالعکس از طریق فرودگاه اصفهان مسافرت خود را انجام می‌دهند و همین موضوع لزوم برنامه‌ریزی برای گسترش حمل و نقل هوایی در استان را افزایش می‌دهد که پایه‌ آن همین هواپیماهای فوق پیشرفته CRJ۲۰۰ است که برای تحقق آن نیاز به تداوم و تثبیت پروازهای فعلی فرودگاه با این هواپیما است.

سلیمی در خصوص زمان انجام پروازهای فرودگاه چهارمحال و بختیاری گفت: درحال حاضر در روزهای شنبه پرواز به مقصد تهران_ شهرکرد و برعکس برقرار است و همچنین در روزهای  سه‌شنبه و چهارشنبه نیز پروازهای ورودی و خروجی از فرودگاه در مسیر مذکور نیز انجام می‌شود.

مدیر فرودگاه شهرکرد بیان کرد: معمولا اکثر پروازهایی که باطل می‌شوند به این دلیل است که مسافران در روزهای پایانی و نزدیک به پرواز برای دریافت بلیط مراجعه می‌کنند، معمولا شرکت‌های هواپیمایی به دلیل تجاری بودن ماهیت ذاتی آن‌ها از یک هفته قبل از پرواز تعداد مسافران پروازها را چک می‌کنند و اگر تعداد مسافران موجود در یک پرواز کمتر از حد مشخصی باشد، پرواز کنسل می‌شود، بنابراین برای جلوگیری از کنسلی‌های بی‌مورد بهتر است مسافرانی که امکان برنامه‌ریزی زودتر را دارند خرید بلیط سفر خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی افزود: در فرودگاه شهرکرد هوانوردی عمومی توسط باشگاه آموزشی تفریحی با هواپیماهای فوق سبک فعال است و برای افرادی که قصد شرکت در دوره‌های آموزش خلبانی از پایه را دارند فرصت بسیار خوبی فراهم شده است، افرادی که به انجام پرواز تفریحی نیز علاقه دارند می‌توانند از این پروازها استفاده کنند.

سلیمی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که می‌تواند در قانع کردن شرکت‌های هواپیمایی برای اضافه شدن به پروازهای فرودگاه شهرکرد کمک کند، استقبال مردم از پروازهای این فرودگاه است، اگر استقبال مردم وجود نداشته باشد اهرم موردنیاز برای افزایش پرواز کمرنگ می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی چهارمحال و بختياري فرودگاه حمل ونقل هوایی صادرات اشتغالزايي چهارمحال و بختیاری مدیر فرودگاه شهرکرد شرکت های هواپیمایی حمل و نقل هوایی اضافه شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور

امین سلیمانی برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از قرارگیری ۲ معلم این استان در جمع ۱۵ معلم نمونه کشور خبر داد.

وی گفت: «سلمان رستمی»، آموزگار ابتدایی شهرستان بروجن و «جعفر عالی‌پورهفشجانی»، دبیر مقطع متوسطه اول ناحیه ۲ شهرکرد به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب شدند و در جمع ۱۵ برگزیده قرار گرفتند.

سلیمانی افزود: همچنین «سیده سارا بخشایش»، دبیر متوسطه دوم بروجن نیز به عنوان معلم نمونه استان امسال انتخاب شد.

بیشتر بخوانید

معرفی آموزگار منتخب نمونه در مدارس غیردولتی چهارمحال و بختیاری

وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل جدید، معلمان نمونه در ۲ گروه معلمان شامل یک معلم از هر دوره تحصیلی و گروه کیفیت‌بخشی مدیر، معاون، مراقب سلامت، مربی پرورشی، مشاور انتخاب شدند که سه نفر از معلمان به عنوان معلم نمونه استانی و ۵ نفر نیز به عنوان گروه کیفیت‌بخشی معرفی شدند. همچنین از بین۳ معلم نمونه استانی دو نفر از آنان به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.

سلیمانی گفت: همچنین «فرخنده رحیمی»، مدیر آموزشگاه از ناحیه دو شهرکرد، «فاطمه نجفی»، معاون آموزشگاه از ناحیه ۲ آموزش و پرورش شهرستان شهرکرد، «اکرم پیرایش»، مراقب سلامت ناحیه یک شهرکرد، «مریم توکلی»، مربی پرورشی کوهرنگ و «فرشاد احمدی»، مشاور ناحیه یک شهرکرد به عنوان گروه کیفیت‌بخشی استان معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت