Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج)؛ مراسم افتتاحیه درمانگاه چند تخصصی و آزمایشگاه ژنتیک پزشکی نور صبح امروز با حضور سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حسن ابوالقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) و علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار فدوی در آیین افتتاح درمانگاه چندتخصصی مرکز ژنتیک نور دانشگاه بقیه‌الله (عج) اظهار داشت: هر مجموعه و سیستمی دو وجه دارد که شامل قوانین و دستورالعمل‌ها است و جهت دوم که دیده نمی‌شود، روح سیستم است؛ بنابراین خیلی از فعالیت‌هایی که در سپاه صورت می‌گیرد، موجب تعالی سپاه می‌شود و ماندگار خواهد بود.

وی افزود: هرچند این مرکز به برکت خون شهدا به‌وجود آمده است، ولی برکت بیشتر زمانی در اینجا تجلی پیدا می‌کند که عموم مردم کشورمان و حتی سایر کشورها بتوانند از امکانات آن بهره ببرند.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که همه آسمان‌ها و زمین را مسخر انسان آفریده است و این یعنی اینکه علم دنیای بی انتهایی است که می‌تواند برای انسان‌ها خیر به همراه داشته باشد.

سردار فدوی ادامه داد: در این زمینه سپاه تمام توجه و توان خود را به کار می‌گیرد تا در علم ژنتیک پیشرفت بیشتری داشته باشد؛ زیرا خیرات بسیار زیادی به دنبال دارد؛ لذا یکی از توجهات ما باید همین موضوع باشد.

وی با اشاره به تولید واکسن بومی «نورا» اضافه کرد: از سوی دیگر، چون عمق‌بخشی خارجی یکی از مأموریت‌های سپاه است، با تولید واکسن کرونا از سوی دانشگاه بقیه‌الله (عج)، پس از بی‌نیازی کشورمان، این واکسن را در اختیار مردم مستضعف دیگر کشورها خواهیم گذاشت.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: همه بیمارستان‌های سپاه در کشور باید زیرمجموعه دانشگاه بقیه‌الله (عج) باشند و این در حالی است که حتی بیمارستان بقیه‌الله (عج) هم زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد؛ این موضوعی است که تحقق آن را دنبال خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه بقیه الله(عج) در این مراسم اظهار داشت: کشورمان از ابتدای انقلاب بر روی این علم سرمایه گذاری کرده است؛ بیماری‌های ژنتیکی که مغلوب هستند در کشورمان زیاد است لذا این موضوع باعث شده تا علم ژنتیک در کشورمان رشد خوبی داشته باشد.

وی افزود: آینده متعلق به کشورهایی که در این علم رشد خوبی داشته باشند، زیرا تولید داروها در آینده بر اساس علم مولکولی و ژنتیک خواهد بود و البته تولید این نوع داروها هم گران خواهد بود. ابوالقاسمی ادامه داد: مرکز ژنتیک نور که ابتدا برای شناسایی پیکر شهدا تشکیل شد الان به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند به خارج از نیروهای مسلح نیز خدمات لازم را ارائه دهد همان گونه که در دوران کرونا تاکنون ۴۵ درصد ظرفیت بیمارستان بقیه الله به بیماران کرونایی خارج از بدنه نیروهای مسلح اختصاص یافته است.

محمود تولایی رئیس مرکز ژنتیک نور دانشگاه بقیه الله(عج) نیز در ادامه این مراسم اضافه کرد: تمام خدمات این مرکز تقاضا محور است و امروز به توانمندی دست یافتیم که می‌توانیم خدمات خود را به عموم مردم ارائه دهیم؛ البته اگر حمایت‌های لازم از سوی وزارت بهداشت صورت می‌گرفت امروز شاهد ارسال نمونه‌های ژنتیکی مردم کشورمان به خارج از کشور نبودیم.

این درمانگاه چند تخصصی در راستای سیاست‌های افزایش و تعالی جمعیت خدمات متنوعی از جمله مشاوره ژنتیک، خدمات تخصصی ژنتیک پزشکی، آزمایشات گوناگون ژنتیکی و پزشکی شخصی‌محور به عموم مردم ارائه می نماید.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیرضا زالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیرضا زالی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیرضا زالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه بقیه الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۴۹۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

او، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز
  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • آیین افتتاح کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج