Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@07:23:30 GMT

تأثیرگذاری باغ هنر بر اقتصاد فرهنگ

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۲۲۷۹

خبرگزاری آریا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شکل گیری باغ هنر تاثیر بسزایی بر اقتصادی فرهنگ خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار شهر سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در مراسم افتتاح کوشک باغ در جمع خبرنگاران تاکید کرد: هنر ایرانی ترکیبی از سیاریت و نقطه ثبات به وجود آورده است.
او ادامه داد: ترکیبی از روح ایرانی و دریچه ای رو به جهان در هنر ایرانی داریم که از هنر ایرانی وحدت در کثرت ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صالحی افزود: هنر ایرانی در یک چهارراه جهانی، تاریخی و جغرافیایی قرار گرفته که کثرت را در روح واحد برده که به یک پدیده جدید تبدیل کند. ویژگی های جغرافیایی و تاریخی ایران هنر ایرانی را متفاوت کرده است. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کاملا شاهد آن هستیم که صنایع ظریفه و معماری ها روح هنر ایرانی را با فضا و شرایط جدید نزدیک کرده است. 
صالحی درباره ساخت سالن های سینما توسط شهرداری تهران گفت: در بخش های مختلفی در فضاهای هنری شهرداری ها همکاری داشتند. طرحی به نام سینما امید در 28 شهر در حال اجراست که حدود 80 تا 90 سینما با همکاری بین شهرداری ها و معاونت سینمایی ساخته خواهد شد.
او ادامه داد: این همکاری محدود به حوزه سینما نیست. یکی از اتفاقات خوب بین شهرداری و وزارت ارشاد شکل‌گیری خیابان های و گذرهای فرهنگ و هنر است. گذر فرهنگی باغ هنر می تواند مبنایی باشد برای رویدادهای ملی و فرصت های فراهم کند برای اقتصاد فرهنگ و رویدادها.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هنر ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)

به گزارش همشهری آنلاین ، بر اساس قوانین دین اسلام ازدواج غیر مسلمانان با مسلمانان منع شده و بر همین اساس به نظر می رسد ژوزه مورایس سرمربی سپاهان برای ازدواج با شیدا مقصودلو بازیگر جوان ایرانی به دین اسلام گرویده است.

این بازیگر ۲۸ ساله سینما و تلویزیون ایران پیش از این تصاویری از سفرهای خود به کشور پرتغال و حضور در استادیوم های ورزشی این کشور را منتشر کرده بود.

شیدا مقصودلو متولد ششم شهریور ماه سال ۱۳۷۶ در تهران است. او فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است.

شیدا مقصودلو فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۹۵ با بازی در فیلم سینمایی «قهرمان» آغاز کرد. او همچنین در نمایش‌های «چند تکه لغزان»، «لوله»، «آرش»، «تورنج» و «نشانی» نیز نقش‌هایی را ایفا کرده است.

کد خبر 847406 برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • پشت پرده اسلام آوردن سرمربی پرتغالی سپاهان | پای ازدواج با بازیگر ایرانی در میان است | رازی که پیراهن خانم بازیگر فاش کرد (عکس)