Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قم گفت: چهار تَن از اعضای یک باند که با ترفند طراحی سامانه ثنا و ارسال پیامک جعلی ابلاغیه قضایی، اقدام به‌کلاهبرداری و فیشینگ حساب بانکی می‌کردند، دستگیر شدند.

او با تاکید بر این که این باند با رصد اطلاعاتی حفاظت و اطلاعات قضایی قم و با عملیات فنی نیروهای قضایی و پلیس فتای استان کشف و منهدم شد،افزود: این مجرمان سایبری با ارسال پیامک جعلی ابلاغیه ثنا و فریب قربانیان به‌روش نصب نرم افزارهای مخرب بر روی تلفن همراه کاربران، اطلاعات گوشی و اطلاعات کارت بانکی آنان را هک و از آنها سوء استفاده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان قم گفت: نرم افزار جعلی این افراد به‌گونه‌ای طراحی شده است که به‌واسطه نصب این نرم افزار بر روی گوشی مخاطبان، به‌تمامی پیامک‌های کاربران دسترسی داشتند و از طریق دریافت پیامک‌های بانکی و رمز کارت‌های بانکی، اقدام به‌فیشینگ کارت و تخلیه حساب می‌کردند.

او با اشاره به‌این که متهمان این پرونده ساکن قم و اهواز و ۲ تَن از آنها نیز ۱۶ و ۲۰ ساله بودند، در خصوص نحوه پولشویی این مبالغ بیان کرد: متهمان مبالغ حاصل را صرف خرید ارز دیجیتال، خوش‌گذرانی و خریدهای اینترنتی می‌کردند.

دادستان قم در مورد شیوه انتخاب مخاطبان برای ارسال پیامک جعلی از سوی این باند عنوان کرد: این افراد به‌شماره تلفن‌های همراهی که در سایت دیوار اقدام به‌فروش هرگونه جنس می‌نمودند، پیامک جعلی ارسال می‌کردند.

غریب با هشدار به‌شهروندان در مورد کلاهبرداری های مشابه در پوشش ابلاغیه سامانه ثنا تاکید کرد: شهروندان در رابطه با سامانه ثنا نکته‌های ذیل را مدنظر داشته باشند: پیامک اصلی سامانه ثنا  فاقد لینک است، به‌هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی نیاز به‌واریز وجه نیست.

او افزود: ابلاغ الکترونیک برای کسانی ارسال می‌شود که پیش از آن در سامانه ثنا ثبت‌نام کرده‌اند و این پیامک هرگز با شماره سیم کارت شخصی ارسال نمی‌شود.

دادستان قم بیان کرد: سایت اصلی ابلاغ الکترونیک قضایی به‌ نشانی https://eblagh.adliran.ir است و با مراجعه به‌ آن ابلاغ قضایی را می‌توانند بررسی کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جرایم سایبری دادستان قم سامانه ثنا پیامک جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه، دستگیری ۱۰ نفر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد.

سردار مهدی حاجیان در این خصوص اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از اطلاع از اینکه اعضای دو باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی چهار دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان دو باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات هایی جداگانه توقیف کردند.

حاجیان تصریح کرد: در بازرسی های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • پایان یک دهه قتل و تجاوز توسط 11 مرد خشن | این افراد خشن چه کسانی هستند؟
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • نارضایتی کاربران از ارسال نشدن پیامک بانکی برای تراکنش‌های کمتر از ۳۰ هزار تومان