Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه پرتیراژ اسلوونیایی در مطلبی درباره حضور نخست وزیر این کشور در همایش منافقین این سوال را مطرح کرده که آیا وی برای سخنرانی در این همایش پول دریافت کرده است؟ - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه دلو (Delo) معتبرترین و پرتیراژترین روزنامه اسلوونی نوشت: از قرار معلوم حضور یانس یانشا، نخست وزیر اسلوونی در همایش روز شنبه مجاهدین خلق (گروهک منافقین) تک روی یانشا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور یانشا می تواند عواقب مهمی برای مناسبات اروپا – ایران داشته باشد، زیرا اسلوونی ریاست شورای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد. یانشا، نه وزیر امور خارجه و نه رئیس جمهوری را از حضور خود در این نشست مطلع نکرده بود و با کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اسلوونی نیز در این رابطه بحث و گفتگویی نداشت.

وزرات امور خارجه اسلوونی نیز از حضور یانشا در این نشست مطلع نبود. کریستینا رادی، سفیر اسلوونی در ایران نیز که به خاطر اظهارات یانشا به وزارت امور خارجه ایران احضار شد، از طریق رسانه ها از حضور یانشا در این همایش مطلع شده بود.

دفتر ریاست جمهوری اسلوونی نیز اعلام کرد، رئیس جمهور تمایلی به اظهار نظر در رابطه با حضور یانشا در این نشست ندارد. 

دکتر ضیاد بچروویچ، رئیس موسسه مطالعات خاورمیانه و بالکان، در پاسخ به این سئوال که سخنرانی یانشا چه عواقبی را می تواند برای روابط اسلوونی ایران داشته باشد، عدم هماهنگی سیاست خارجی و سیاست اقتصادی در سطح دولت را مطرح کرد و گفت "بر همه آشکار است که وزیر اقتصاد اسلوونی، ایران را به عنوان  شریک اقتصادی اسلوونی در این منطقه انتخاب کرده است. بنابر این ایران در کانون توجه اقتصاد اسلوونی قرار دارد".

به گفته بچروویچ اکنون مذاکرات برای عادی سازی روابط ایران و غرب در جریان است و همه شواهد حاکی از آن است که عادی سازی دیر یا زود انجام خواهد شد.

بچروویچ تاکید نمود بعد از عادی سازی خسارات قابل توجهی به اسلوونی وارد خواهد شد زیرا از نظر کارآفرینان برای اسلوونی ظرفیت های زیادی در بازار 80 میلیونی ایران وجود دارد و کارآفرینان اسلوونی مشتقاق سرمایه گذاری و همکاری اقتصادی با این کشور هستند.

دلو در پایان می نویسد آنچه که می شود از اظهارات سخنرانان نشست گروهک منافقین برداشت نمود آن است که به این افراد پیشنهاد پول داده شده است. دفتر نخست وزیری به این سئوال ما در این رابطه که آیا نخست وزیر یانشا برای سخنرانی در همایش روز شنبه دستمزدی دریافت نموده است، پاسخ نداد.

واکنش نمایندگان پارلمان اروپا به سخنرانی نخست وزیر اسلوونی در نشست منافقیناسلوونی سفیر ایران را احضار کردتماس تلفنی ظریف با بورل درباره گزافه‌گویی نخست‌وزیر اسلوونیاحضار سفیر اسلوونی به وزارت امور خارجه ایران

انتهای پیام/
 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نخست وزیر اسلوونی امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، صبح امروز به وقت محلی وزیر ورزش و جوانان برای حضور به عنوان مهمان ویژه در دیدار نهایی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا وارد بانکوک تایلند شد.

ناصرالدین حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند و مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در بدو ورود وزیر ورزش و جوانان به بانکوک ضمن حضور در فرودگاه، به هاشمی خوش‌آمد گفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • ورود وزیر ورزش به تایلند با استقبال سفیر ایران و تاج
  • (عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • همایش پیاده روی خانوادگی با حضور ۵۰۰ خانواده فریدونشهری
  • لیگ ملت‌ها: اعلام لیست پدیده جدید والیبال دنیا
  • گزارش تصویری | مراسم قهرمان ایران با حضور رییس رسانه ملی و وزیر ورزش
  • هراس و نگرانی مقامات آلبانی پس از عملیات وعده صادق