Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:58:23 GMT

تورم قطر حدود دو درصد، لبنان حدود ۱۲۰ درصد!

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۲۸۷۳

تورم قطر حدود دو درصد، لبنان حدود ۱۲۰ درصد!

نرخ تورم لبنان به ۱۱۹.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، نرخ تورم لبنان در دوره ۱۲ ماه منتهی به می به ۱۱۹.۸ درصد رسید که این نرخ تورم در مقایسه با دوره زمانی مشابه منتهی به ماه قبل ۱.۹ درصد کمتر شده است. لبنان که پیشتر نیز درگیر بحران ارزی شده بود پس از انفجار مرگبار بندر بیروت با شرایط پیچیده تری مواجه شده و بسیاری از کارشناسان گفته اند وضعیت اقتصادی این کشور در ماه های پیش رو بدتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان جنگ داخلی لبنان در سه دهه قبل تاکنون هیچ گاه تورم این کشور سه رقمی نشده بود.

در بین بخش های مختلف، لوازم منزل با تورم ۴۴۶.۴ پیشران تورم بوده است و پس از این بخش نیز لباس و پوشاک با تورم ۳۰۲.۸ درصدی و رستوران و هتلداری با ۲۹۳.۹ درصدی قرار دارند. از طرف دیگر کمترین تورم مربوط به آب و برق با ۳۴.۷ درصد بوده و سلامت با تورم ۴۱.۶ درصدی دیگر بخش کاهنده تورم بوده است.

بر مبنای ماهانه نرخ تورم لبنان ۶.۱ درصد اندازه گیری شده که نسبت به ماه قبل آن ۱.۷ درصد کمتر شده است. متوسط تورم لبنان در بازه زمانی ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ میلادی معادل ۲۱.۴۹ درصد بوده که بیشترین تورم ثبت شده در دوره فوق ۱۴۵.۸ درصد و کمترین تورم نیز منفی ۴.۶۷ درصد بوده است.  

از طرف دیگر نرخ تورم قطر در دوازده ماه منتهی به ژوئن با ۰.۴۹ درصد کاهش نسبت به بازه زمانی مشابه منتهی به ماه قبل به ۱.۹۸ درصد رسید که کمترین تورم ثبت شده در این کشور در سه ماه اخیر محسوب می شود. در بین بخش های مختلف، آب و برق با تورم منفی ۶.۵ درصدی بیشترین تاثیر را در کاهش تورم داشته است و پس از آن نیز لباس و پوشاک با تورم منفی ۴.۷۲ درصدی قرار دارند. از سوی دیگر حمل و نقل با تورم ۹.۳۸ درصدی پیشتاز گروه های تورمی بوده است.

بر مبنای ماهانه نرخ تورم قطر ۰.۲ درصد اندازه گیری شده که نسبت به ماه قبل آن ۰.۶۳ درصد کمتر شده است. لازم به ذکر است که متوسط تورم قطر در بازه زمانی ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ میلادی معادل ۲.۳۶ درصد بوده که بیشترین تورم ثبت شده در دوره فوق ۱۶.۵۹ درصد و کمترین تورم نیز منفی ۹.۹۶ درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لبنان قطر کمترین تورم تورم لبنان ماه قبل درصد بوده تورم قطر نرخ تورم ۹ درصد ۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه

یک اقتصاددان درباره روند نرخ تورم تا پایان سال توضیح داد.

به گزارش خبرآنلاین، احمد حاتمی یزدی، اقتصاددان در جواب این پرسش که نرخ تورم در سال جاری به نظر شما به هدف دولت یعنی بازگشت به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد نزدیک خواهد شد یا خیر؟ گفت: نه تنها امسال بلکه در سال آینده نیز به نظر من نرخ تورم بالاتر از ۴۰ درصد باقی خواهد ماند.

این مدیر اسبق بانکی عنوان کرد: جامعه در حال تغییر وضعیت است. طبقه متوسط تحت تاثیر سیاست‌های اشتباه اقتصادی در حال از بین رفتن است و در نتیجه این اتفاق جامعه به دو طبقه فقیر و بسیار ثروتمند تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جامعه طبیعتا توسعه‌ای رخ نمی‌دهد و فشار موجود بر بخش مولد نیز موید همین مدعاست.

دیگر خبرها

  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • رشد ۴۲ درصدی اجاره خانه در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • نرخ تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد کاهش یافت