Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در حال پیگیری برای جذب اعتبار لازم از محل ماده ۵۶ و از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی برای رونق مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛با حضور سید حشمت الله صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار، محمود بهمنی رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه کشور نشستی در مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی یکی از مراکز بسیار مهم کشور است که در استان ما مشغول فعالیت هستند، اظهار داشت: این طرح در حقیقت زیر مجموعه دولت است و به لحاظ اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی نیازهای این طرح نیست و باید هزینه های زیادی در این طرح انجام شود بنابراین در این نشست راهکارهایی پیشنهاد شد.

صمیمی، بیان کرد: در طی دو سال گذشته با پیگیری های انجام شده از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور کمک هایی به این طرح شد که اکنون سوله ای با یک هزار و ۳۰۰ متر مربع در فاز نخست در این طرح آغاز به کار کرده است. 

صمیمی، افزود: قریب به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح از سوی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در نظر گرفته شده است که در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه دولت به لحاظ تامین بودجه بسیاری از پروژه ها با مشکل رو به رو است، گفت: باتوجه به اینکه ماهیت این طرح یک ماهیت اقتصادی است در این نشست پیشنهاد شد با بخش خصوصی وارد مذاکره شویم که جزو برنامه های ما است و در صورت مشارکت بخش خصوصی خیلی از مشکلات این واحد رفع می شود‌.

صمیمی، ابراز کرد: باتوجه به اینکه قریب به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون عدد  تخم چشم زده نیاز سالانه کشور است و اکنون ۱۳۰میلیون در کشور در حال تولید است بنابراین برای خودکفایی در تخم چشم زده  به صورت کشوری تلاش هایی در حال انجام است.

وی، گفت: این واحد در استان ما می تواند واحد موفقی باشد باتوجه به اینکه در گذشته هم اقدامات خوبی در این واحد انجام شده و کارهای تحقیقاتی لازم در حال انجام است. 

صمیمی، ابراز کرد: در این نشست پیشنهاد شد علاوه بر هماهنگی با بخش خصوصی از راه های مختلف دیگر نسبت به تامین بودجه برای تکمیل این پروژه که قریب به ۸۰۰ میلیارد ریال است، اقدام کنیم.

وی، افزود: از مواردی که می توان پیگیری کرد استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق است که می شود آن را در دستور کار قرار داد و به مرکز تحقیقات و اصلاح نژاد ماهیان سردآبی اعلام شد که حتما از این ظرفیت استفاده کند.

 صمیمی، اظهار داشت: باتوجه به تاکیدات استاندار جهت فعال شدن این مرکز آمادگی لازم وجود دارد که با توجه به حمایت هایی که خود کارشناسان سازمان برنامه و بودجه دارند و اعلام آمادگی کردند تا که از محل ماده ۵۶ به استان کمک کنند چرا که تجربه بسیار موفقی در بحث ماده ۵۶ در خصوص پروژه های عمرانی از جمله سدسازی و راه سازی داشته ایم و از این ظرفیت قانونی هم می توانیم استفاده کنیم.

معاون اقتصادی استاندار حتی بر استفاده از ظرفیت های که در قانون برنامه و بودجه است تاکید کرد و گفت: مقرر شد که با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آن ظرفیت های قانونی احصا شود که از محل آنها بتوان به این مرکز مهم کمک کرد.

صمیمی با اشاره به اینکه بین ۱۷ تا ۱۸ هزار تن ظرفیت تولید ماهیان سردآبی در استان است، عنوان کرد: این یک صنعت بسیار مهمی است که گردش مالی آن بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در سال خواهد بود که این گردش مالی نشان دهنده صنعت مهم و کارهای اساسی است که در استان انجام شد. 

 وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۷۰ هزار تن ماهی قزل آلا در کشور تولید می شود، افزود:  سهم استان ما قریب به ۱۸ هزار تن است که نشان می دهد بیش از ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی مختص به استان کهگیلویه و بویراحمد است و این یک عدد خوب و پرافتخار برای بخش خصوصی استان است که به این جایگاه رسیده است.

صمیمی، بیان کرد: تنها بخشی که توانسته براساس ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه استان پیش رود بحث طرح های شیلات در استان بوده است.

وی، اظهار داشت: با توجه به اینکه استان ما دارای ۱۰ درصد از روان آب های کشور است و  بیش از ۱۰ درصد  تولید ماهیان سردآبی و قزل آلا مختص استان است مقرر شد رایزنی های انجام شود که این مرکز تحقیقات فعال تر شود و قرار است برنامه ها و نشست های منظمی تشکیل شود که این واحد را از شرایط فعلی که نیمه فعال است خارج کنیم.

صمیمی، بیان کرد: چه از طریق استفاده از ظرفیت های قانونی بودجه و چه از طریق مشارکت با بخش خصوصی حتما باید این مهم عملیاتی شود‌.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برنامه و بودجه میلیارد ریال بخش خصوصی استان ما هزار تن ماده ۵۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بذرپاش در پایان سفر یک روزه خود به تبریز با بیان اینکه در بحث محور‌های ارتباطی آزادراه تبریز - زنجان مشکل جدی دارد گفت: سرمایه گذار شریک این پروژه برای رفع مشکلات ورود نمی‌کرد که در این راستا تصمیم گرفتیم خودمان وارد شویم.

وی با بیان این‌که قطعه ۶ آزادراه تبریز-ارومیه با تزریق مالی از طریق ماده ۵۶ و ردیف بودجه و قیر رایگان تقویت خواهد شد افزود: محور مراغه-هشترود در مراحل پایانی قرار دارد و در عرض چند ماه آینده آماده افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: باند رفت محور تبریز- صوفیان بزودی تمام شده و باند برگشت تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

بذرپاش با بیان این‌که پیشرفت خوبی را در پروژه کنارگذر ایلخچی شاهد هستیم گفت: ۷۲۵ نقطه حادثه خیز کشور و ۱۰ نقطه در استان آذربایجان شرقی رفع شده است و ۱۰ نقطه دیگر استان نیز امسال در دستورکار قرار دارد.

وی همچنین از تمدید تخفیف ۵۰ درصدی در عوارضی آزادراه تبریز - سهند تا پایان سال خبر داد و گفت: یک رام قطار به مسیر ریلی خاوران تبریز - تهران اضافه می‌شود.


وی با اعلام اینکه بخش زیاد تامین زمین نهضت ملی در استان آذربایجان شرقی حل شده است گفت: در شهر‌های مرند و مراغه که کمبود زمین دارند با توافق از طریق ماده ۱۰ قانون جهش تولید حل می‌شوند تاکید شده که هرجا نیاز به الحاق محدوده شهری باشد انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اضافه شدن یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین روستایی به طرح نهضت ملی مسکن باعث رشد قابل توجه این طرح شده است گفت: خبر‌های خوبی را در ماه‌های آتی خواهیم شنید.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال