Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@07:43:24 GMT

فعال بودن همه هیئات مذهبی مازندران در محرم ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۵۱۰۶

فعال بودن همه هیئات مذهبی مازندران در محرم ۱۴۰۰

ایسنا/مازندران مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: همه هیئات مذهبی در مراسمات محرم الحرام ۱۴۴۳هجری قمری با رعایت دقیق شیوه نامه ها و دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت فعال خواند بود.

 ناصرشکریان امیری در سومین جلسه ستاد عملیات محرم ۱۴۴۳هجری قمری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام محمدباقر (ع) و با اشاره به ظرفیت های بسیار عظیم هیات های مذهبی در حوزه فرهنگ سازی و تمدن سازی، اظهارکرد: نقش هیئات مذهبی و جایگاه آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست و هیات بزرگترین پایگاه دینی ، اجتماعی و سیاسی در جامعه اسلامی به شمار می رود و یکی از ارکان مهم فرهنگ سازی و تمدن سازی در جوامع اسلامی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای برگزاری دعای عرفه و اعیاد قربان و غدیر با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در استان  مازندران، افزود: هیئات مذهبی باید کانون بصیرت افزایی و الگوی تبعیت از فرامین رهبری معظم انقلاب باشند و هرچقدر این هیات ها با برنامه ریزی دقیق به فعالیت های فرهنگی خود ادامه دهند قطعا در الگو پذیری جامعه اسلامی موفق تر عمل خواهند کرد.
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی وقایع تاریخ اسلام به ویژه واقعه غدی ، تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل در به وجود آمدن واقعه خونین دشت نینوا و عاشورا ، عدم شناخت امت اسلامی از فرهنگ غدیر است.
شکریان امیری در ادامه سخنان خود باتاکید بر فعال بودن همه هیئات مذهبی در مراسمات محرم الحرام ۱۴۴۳هجری قمری با رعایت دقیق شیوه نامه ها و دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: جشن های ولادت و روضه خوانی برای اهل بیت (ع) به خصوص حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش هیچ گاه تعطیل نیست.
استاد برجسته حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت کار تربیتی و کادر سازی در حوزه فعالیت هیئات مذهبی ، تاکید کرد: از ابتدای مسیرحرکت حضرت سیدالشهدا (ع) تا تمام واقعه جانسوز دشت کربلا و عاشورا ،کار فرهنگی و تربیتی است و هر چقدر شور با شعور هم آمیخته تر شود اثرات بیشتری در جامعه و افراد آن جامعه خواهد داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان قیام خونین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را نقطه عطف مبارزه با استبداد ، فساد و ظلم دانست و بیان کرد: امروز ایران اسلامی و شیعیان جهان با برپایی خیمه عزای امام حسین (ع) ، گفتمان عاشورایی انقلاب اسلامی را فریاد می زنند و قطعا این مبانی و گفتمان روزی کمر مستکبران عالم را خواهد شکست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عزاداری محرم همه باهم علیه کرونا هیئات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همایش ائمه جماعات استان قم با اشاره به زوایای مختلف و پیچیده عملیات «وعده صادق» گفت: صهیونیسم پیش از یهودیت در مسیحیت شکل گرفت و صهیونیسم مسیحی باوری است که امروز در بسیاری از دولت مردان آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

وی افزود: حمایت دولت‌های غربی از اسرائیل یک حمایت اعتقادی است نه اینکه ناشی از نفوذ یهود در آن کشور‌ها باشد، کما اینکه اینگونه تصور می‌شود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با بیان اینکه قبل از حادثه غزه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل به یک مسابقه میان کشور‌های عربی اسلامی شده بود گفت: پس از این حادثه، «معامله قرن» متوقف شد. اگر این معامله به انجام می‌رسید، تمام فلسطین و جهان اسلام مورد تهدید واقع می‌شد نه فقط غزه.

وی افزود: علی رغم کاهش انسجام کشور‌های عربی و افزایش توان نظامی اسرائیل، به برکت انقلاب اسلامی توان مقابله فلسطین و جبهه مقاومت در برابر این رژیم جعلی بیشتر شده است.

حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در تابستان گذشته ۳۵۰ مسجد در استان برنامه داشتند و حدود ۱۴ هزار کودک و نوجوان با این مساجد در ارتباط بودند گفت: نوسازی شبکه امامت و تربیت امامان جدید، جوان سازی مخاطبین مساجد، اجتماعی سازی مسجد، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های لازم در مناطق کم برخوردار و احیاء واحد خواهران مساجد، از جمله موضوعاتی است که باید در مساجد مورد توجه باشد

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این همایش حرکت انقلاب اسلامی را پر شتاب و پر قدرت توصیف کرد و ابراز داشت: نظام تعلیم و تربیت در آینده انقلاب اسلامی و این حرکت رو به جلو تأثیر شگرفی دارد. اگر به هر دلیل تعلیم و تربیت تضعیف شود، به طور قطع در حرکت انقلاب اسلامی هم کندی‌هایی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد؛ چرا که تقریبا همه مردم در آن آموزش می‌بینند

همایش ائمه جماعات استان قم از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور  ۵۰۰ نفر از امامان جماعت مساجد در محل سالن همایش‌های جامعه مدرسین برگزار شد.

دیگر خبرها

  • نباید با لغزش یک مسئول یا یک گروه توپخانه خود را به سمت یکدیگر فعال کنیم
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند