Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس طی آیین بزرگداشتی، ضمن تجلیل از مقام علمی دکتر پروانه فرزانه از چهره‌های ماندگار حوزه زیست شناسی، از کتاب سلول‌های بهاری شامل خاطرات تولید و توسعه سلول‌های های بنیادی در شیراز رونمایی شد.

معاون نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم با اشاره به آیات قرآن، به نقش و جایگاه زن در اسلام پرداخت و جایگاه زن در جامعه جاهلی را با شان و جایگاه زن مسلمان مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به افتخارآفرینی‌های بانو پروانه فرزانه تاکید کرد هرانسانی که موحدانه و با تلاش قوی سعی کند مشمول آیه (الذی قالوا ربنا الله ثم استقاموا ) باشد زنده خواهد ماند هرچند دیگر در این دنیا نباشد. 

دکتر سنایی، استاد تمام بخش عفونی کودکان دانشگاه علوم پزشکی نیز در این مراسم با اشاره به کارنامه علمی درخشان مرحوم فرزانه عنوان کرد: اندک کسانی هنوز در پتانسیل علمی زنان تردید دارند.اما نمونه‌های موفقی مانند این مرحوم خط بطلانی براین تردیدهاست.

او با اشاره به آیه۷۲سوره صاد که خداوند خطاب به فرشتگان صراحتا بیان می‌کند روح انسان جلوه خداست، تاکید کرد: در پیشگاه خدا جنس زن و مرد برتری نسبت به هم ندارند و شرایط رشد و کمال هردو در نظر گرفته شده است.

سنایی با اشاره به مباحث عمیق آیت‌الله جوادی آملی در فصل اول کتاب زن در آیینه جلال و جمال، گفت: همانطور که در این کتاب براساس آموزه‌های قرآنی ذکر شده اصالت انسان به روح است نه بدن وجنسیت.روح مجرد است و تاحدی تبعیت از فیزیولوژی می‌کند و این کاملا طبیعی است اما اسلام از حیث کمالات انسانها را دو گروه نکرده است.

او با تاکید بر نقش ومسئولیت زن در خانواده و رشد نسل بعد، تصریح کرد: آنچه خدا به دست زن سپرده جامعه ساز و سرنوشت سازاست، نباید از اهمیت آن غافل شد چرا که زن اساس و شالوده جامعه رو می‌سازد.آنچه امروز هم باید به آن توجه کنیم این است که بانو پروانه فرزانه علاوه شخصیت علمی برجسته، به رغم بیماری مزمن و۱۳بار عمل جراحی مادری مهربان و همسری همراه و دانشمندی نستوه مومنه ای میهن پرست بود.

در ادامه جلسه دکتر محمد هادی ایمانیه، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فوق تخصص گوارش اطفال با خواندن بخش‌هایی از کتاب سلول‌های بهاری گفت: هدف از کتاب نوشتن باید این باشد که جمعی را هدایت کند نه اینکه با سرعت کتاب‌هایی چاپ شود که تنها فایده آن پرکردن رزومه شخصی وکسب نام ونان باشد.

او ادامه داد: دکتر بهاروند بیش از یک سال و نیم روی پیش نویس این کتاب کار کردند. محتوای قوی ومفید این کتاب نمایانگر این تلاش و جدیت است.

ایمانیه احترام به همسرو فرزند، احترام خاضعانه به اساتید، احترام به همشهری و هموطن وعشق به کار و پیشرفت را از ویژگی‌های بارز بخش‌های مختلف این کتاب دانست و گفت: مشکل جوانان ما کمبود الگوست در حالی که ما در همین شرایط انسان‌هایی داریم که از ابعاد مختلف می‌توانند الگوی جامع و کاملی برای جوانان باشند لذا جای تقدیر دارد که دفتر تاریخ شفاهی این کار را انجام داده است و از زبان امثال دکتر بهاروند که حاضر نیستند درباره افتخارات خود سخنی به زبان بیاورند یک اثر مکتوب تولید کردند.

او با اشاره به اینکه در کتاب با افتخار بیان شده که دکتر بهاروند در رفاه کامل به این افتخارات نرسیده، خاطرنشان کرد: اینکه آقای دکتر ازدست فروشی و کارگری شروع کردند و این سختکوشی  طی مدارج علمی هم ادامه پیدا کرد، می‌تواند برای جوانان امروز درس آموز باشد که برای موفقیت منتظر امکانات کامل و رفاه مطلق نباشند، چرا که هیچ پیشرفتی بدون صبوری وتلاش محقق نمی‌شود.

ایمانیه سفارش‌های پدر آقای دکتر بهاروند را از جملات طلایی کتاب برشمرد و تاکید کرد: سفارش‌های پدر ایشان، گمشده امروز زندگی خیلی از افراد جامعه است.توجه به این چهار مورد که هرکاری فقط برای خدا باشد، هرچه می‌توانید درس بخوانید.مواظب باشید که دوست بد نگیرید و لقمه حلال به خانه ببرید، می‌تواند حلال خیلی از مشکلات امروز ما باشد.

همچنین در ادامه جلسه فاطمه سادات لطیفی از فعالان قرآنی حوزه زنان وخانواده نیز از لزوم بسترسازی برای رشد و شکوفایی استعدادهای زنان مسلمان انقلابی سخن گفت و تصریح کرد: متاسفانه بعداز انقلاب به رغم تاکید رهبر معظم انقلاب جریان قوی برای رشد زنان انقلابی خیلی کم داشتیم. مسئله امروز زن مسلمان مقایسه با وضعیت و جایگاه زن قبل از اسلام نیست بلکه بسترسازی برای رشد زن مسلمان و انقلابی‌ است.

او با گلایه از اینکه الگوها به خوبی به نسل امروز معرفی نشدند، خاطرنشان کرد: حضور با برکت دکتر فرزانه به بانوان ما امکان می‌دهد که تعریف مصداقی از نقش زن مسلمان داشته باشیم.اما باید تلاش کنیم بانو فرزانه یک اتفاق نباشد بلکه یک روندی درجامعه باشد و شاهد تکرار این نمونه‌های موفق باشیم.اگر الگوها باشند انسان امروز در راه و روش سرگردان نمی‌ماند و این کار نیاز به اصلاح ساختارهای قانونی دارد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب سلول‌های بهاری با حضور دکتر حسین بهاروند، نویسنده کتاب و روح‌الله نجابت، نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آیت الله جوادی املی دکتر بهاروند استانی علمی و آموزشی سلول های بهاری پروانه فرزانه دکتر بهاروند جایگاه زن زن مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، رئیس بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی گفت: این روش ابداعی توسط دکتر ایرج شهرامیان برای درمان کودکی ۹ ساله مبتلا به افتادگی راست روده یا پرولاپس مخاطی رکتوم به کار گرفته شد.
دکتر محمود حقیقت افزود: هرچند استفاده از این روش درمانی برای بزرگسالان متداول است، اما تاکنون این شیوه اندوسکوپیک برای کودکان به کتر گرفته نشده بود.
وی با بیان اینکه بخش گوارش کودکان بیمارستان نمازی شیراز به دلیل ارائه خدمات فوق تخصصی پذیرای بیمارانی از سراسر کشور است، گفت: ابداع این روش جدید کم تهاجمی نویدبخش درمان کودکان با مشکلات گوارشی از سراسر کشور در بیمارستان نمازی شیراز است.
دکتر ایرج شهرامیان فوق تخصص گوارش کودکان و مبدع این روش نوین گفت: رکتوم آخرین قسمت روده و دارای بافتی نرم است که در برخی کودکان به دلیل بیماری‌های مختلف و یا شل بودن اسفنکتر خارجی هنگام دفع از بدن کودک بیرون می‌آید و با درد و گاهی با خونریزی همراه است.
وی افزود: در این روش نوین به کمک اندوسکوپ وارد روده شده و مخاط اضافی رکتوم بیمار را برمی‌داریم.
دکتر شهرامیان گفت: این روش نوین در کوتاهترین زمان و بدون عوارض و خونریزی و یا نیاز به بستری بیمار انجام می‌شود.
وی افزود: روش نوین اندوسکوپیک را علاوه بر پرولاپس مخاطی رکتوم در درمان دیگر مشکلات گوارش کودکان از جمله رفلاکس، ERCP به منظور بررسی مجاری صفراوی و پانکراس و پوشن تروسکوپی نیز به کار می‌گیریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بارش‌های رگباری و بهاری از بعد از ظهر امروز در فارس
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی