Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به بزرگراهی که بیشترین تخلفات رانندگی در آن روی می‌دهد، گفت: : در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ در شهر تهران ۶ هزار و ۵۷۰ دستگاه خودرو متوقف و به پارکینگ هدایت شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه پلیس نامحسوس از سال 1383 تشکیل شد تا تمام محورهای بزرگراهی را در تمام لحظات برای متخلفین حرفه‌ای ناامن کند، اظهار کرد: این پلیس توانست با پلیسهای محسوس همپوشانی داشته باشد و با تخلفات حادثه‌ساز برخورد و از بروز تخلفات و حوادث تلخ جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی‌پور با تأکید بر اینکه با شگردهای پلیسی صورت گرفته، موضوعی تحت عنوان فرار در بحث تخلفات رانندگی نداریم، گفت: بزرگراه آزادگان با طول حدود 40 کیلومتری عمده‌ترین محور با بیشترین تخلفات را دارا است و در ادامه محور شهید بابایی و شهید زین‌الدین، خرازی، همدانی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دارای بیشترین تخلفات حادثه‌ساز هستند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: پلیس نامحسوس در معابر خلوت وارد عمل می‌شود همچنین در معابری که بار ترافیکی وجود دارد قطعاً‌ قدرت مانور خاطیان و تخلفات حادثه‌ساز کم می‌شود.

وی تصریح کرد: بخشی از فعالیت تیمهای کنترل نامحسوس از طریق گشت‌زنی در محورهای بزرگراهی است و با دیدن تخلف  اقدام به متوقف کردن خودروی متخلف می‌کنند.

این مقام انتظامی متذکر شد: برابر قانون و مقررات و  تبصره "د" ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات و اخذ جرایم مصوب 1389، خودرویی که دو تخلف حادثه‌ساز را همزمان انجام دهد، 72 ساعت در پارکینگ متوقف می‌شود.

موسوی‌پور ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت پلیس نامحسوس از طریق رصد تصاویر مراکز مانیتورینگ انجام می‌شود، به این ترتیب که تصاویر و تخلفات پس از رؤیت در این مراکز، از طریق شبکه به همکاران در پلیس نامحسوس اعلام و تیم پلیس نامحسوسی که در محدوده مدنظر حضور دارند، اقدام به توقف خودروی متخلف می‌کند.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: بخش دیگری از فعالیت تیم کنترل نامحسوس از طریق اعلام تیمهای محسوس به نامحسوس و بخشی دیگر نیز از طریق تماسهای 110 است؛ اگر شهروندی از طریق سامانه 110 با پلیس تماس گرفته و تخلفی را در محور بزرگراهی اعلام کند، از طریق شبکه به همکاران خود در آن محور توجه داده شده که در صورت مشاهده تخلف برابر مقررات اقدام لازم را انجام دهند.

به گفته وی، در سال 1399  توسط پلیس نامحسوس 38 هزار و 726 دستگاه خودرو به پارکینگ هدایت و 148 هزار و 200 دستگاه خودرو نیز اعمال قانون شدند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در سه ماه نخست سال 1400 در شهر تهران 6 هزار و 570 دستگاه خودرو متوقف و به پارکینگ هدایت شدند همچنین 36 هزار و 805 دستگاه خودرو متوقف نیز اعمال شده‌اند.

پیشنهاد کاهش سرعت تردد در آزادراه تهران-قم به 110 کیلومتر/ تصادفات رانندگی 7.9 درصد کاهش یافت

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جرایم رانندگی پلیس راهور جرایم رانندگی پلیس راهور بیشترین تخلفات پلیس نامحسوس حادثه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی ولی پور گودرزی روز چهارشنبه در حاشیه طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه به خبرنگاران افزود: ما به صورت مستمر با شرکت های خودروساز داخلی جلساتی را برگزار می کنیم که استاندار تهران هم حضور دارند.

وی ادامه داد: در این جلسات نظرات خود را مطرح می کنیم تا معایب خودروها را برطرف کنند و در این راستا تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شد.

رییس پلیس آگاهی پایتخت افزود: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی در خودروها راهکاری برای عدم سرقت خودروها بوده و سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه است.

سردار ولیپور گودرزی در ادامه افزود: همکارانم طی چند روز گذشته و با تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مرجع قضایی افرادی که در سرقت خودرو و محتویات آن نقش داشتند شناسایی و ۵۷ متهم دستگیر شدند.

از این سارقان و مالخران تعداد ۲۰ دستگاه خودروی مسروقه و ۱۵ دستگاه موتور و ۲ هزار قطعه لوازم خودرو مسروقه، کشف شد.

سردار ولیپور گودرزی یادآور شد: این طرح ها به صورت مستمر و هفتگی در حال انجام است.

کد خبر 6094056

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق خودرو
  • شبیخون پلیس آگاهی تهران به ۵۷ سارق حرفه ای خودرو
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • نوشتن و برچسب زدن روی خودرو ممنوع است | بیشترین شکایت مردم به پلیس راهور از ۳ مورد
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر