Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شیب صعودی ابتلا به بیماری کرونا در کشور، بسیار تند شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا صالحی در گفتگوی ویژه خبری اظهار داشت: در بیمارستان امام خمینی (ره) تقریباً هر شب در حال ایجاد دو بخش جدید هستیم و این یعنی در روز‌های آینده با مرگ و میر قابل توجهی مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه موج اخیر بیماری کرونا ناشی از ویروس دلتاست، اضافه کرد: این نوع ویروس، واگیری قابل توجهی دارد و خیلی سریع‌تر، ریه را درگیر می‌کند و میانگین سن بیماران هم پایین‌تر است.

این متخصص عفونی گفت: اگر هموطنان در رفتار خود در سطح اجتماع و تصمیم سازان در تصمیم سازی، دقت نکنند با فاجعه مواجه می‌شویم.

صالحی افزود: در موج‌های قبلی تقریباً به یاد نداریم که فرد نوجوانی را بستری کرده باشند، اما در مدت ۱۰ روز گذشته، حداقل سه تا چهار مورد نوجوان، فقط به من مراجعه کردند و بیماری زمینه‌ای جدی هم نداشتند، اما درگیری ریوی داشتند.

وی از هموطنان خواست رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و به ویژه افراد پرخطر، مسن و خانم‌های باردار و افرادی که زمینه بیماری دیابت، نارسایی قلبی و کلیوی دارند، بیشتر دقت کنند.

این متخصص عفونی گفت: هر چند واکسیناسیون، بسیار مهم است و تاکنون قسمت عمده‌ای از افراد پرخطر واکسینه شدند، اما نباید به واکسن اعتماد صد درصد کرد و باید همه شیوه نامه‌های بهداشتی را به دقت رعایت کنیم.

صالحی افزود: از حدود دو هفته گذشته تاکنون بسیاری از کسانی که بستری کردیم سابقه واکسیناسیون داشتند.

وی گفت: ادعای واکسن‌ها در کاهش موارد شدید و مرگ و میر است و در میزان ابتلاء، این ادعا جدی نیست.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه واکسن، جادو نمی‌کند، افزود: به رغم اینکه توصیه می‌کنیم واکسیناسیون، انجام شود، اما شیوه نامه‌های بهداشتی هم باید رعایت شود.

صالحی گفت: خوشبختانه تست خنثی سازی ویروس «دلتا» با سرم داوطلبانی که واکسن «کوو ایران برکت» دریافت کردند نشان دهنده مؤثر بودن این واکسن بر ویروس دلتا است.

وی افزود: در مورد ویروس با گونه «UK» (انگلیسی) و گونه آفریقایی هم همین نتایج را داشتیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به احتمال قریب به یقین واکسن «کووایران برکت» بر روی ویروس دلتا هم مؤثر است بنابراین همه باید به تولید انبوه این واکسن کمک کنند.

صالحی از مردم خواست واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت را بزنند و به منظور دریافت واکسن نوع خاص، واکسیناسیون خود را به تأخیر نیندازند.

وی گفت: ایمنی زایی واکسن «کووایران برکت» بر اساس تست‌های اولیه در فاز دو مشخص شده و به جرأت می‌توان گفت بالغ بر ۸۴ تا ۸۵ درصد مؤثر است.

صالحی با اشاره به اینکه واردات واکسن باید بیشتر شود، گفت: باید از واکسن‌های تولید داخل هم که امکان تولید انبوه دارند، حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه پلتفرم‌های واکسنی که در کشور داریم دو دوز است، افزود: پس از انجام واکسیناسیون، به قرنطینه فرد واکسینه شده نیاز نیست، اما باید احتیاط و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرد.

وی ادامه داد: دو تا چهار هفته پس از تزریق دوز دوم، انتظار ایجاد ایمنی را در فرد واکسینه شده داریم و ممکن است برخی افراد هم ایمن نشوند.

صالحی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان جهانی بهداشت، واکسن کووایران برکت را تأیید کرده است، گفت: مدارک فاز یک را ارائه کردیم و مواردی را خواستند که در حال تکمیل آن هستیم.

وی اضافه کرد: برای اینکه سازمان جهانی بهداشت، واکسنی را تأیید کند به ارائه داده‌های مکرر، نیاز است و باید فاز ۳ به پایان برسد برای مثال واکسن سینوفارم در همین اواخر و پس از چندین ماه، تاییدیه سازمان جهانی بهداشت را گرفت و واکسن «اسپوتنیک وی» و «بهارات» هنوز تاییدیه این سازمان را ندارند.

این متخصص عفونی در پاسخ به این پرسش که آیا کسانی که قبلاً به کرونا مبتلا و خوب شدند هم باید واکسن بزنند؟ گفت: احتمال عفونت مجدد وجود دارد بنابراین باید واکسن بزنند، چون ایمنی آن‌ها را تقویت می‌کند.

صالحی افزود: بیمارانی که بهبود یافتند حداقل دو هفته و حداکثر چهار هفته باید بدون علامت باشند، سپس واکسن بزنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا دلتا ابتلا به کرونا ویروس کرونا بیمارستان شیوه نامه های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود

مرتضی افقه گفت : من تصور نمی‌کنم بانک مرکزی و حتی همین مجلس که حالا منتقد شده است، بتوانند کاری بیش از آنچه تاکنون دیده‌ایم انجام دهند و مانند سابق نرخ ارز در ایران متأثر از عوامل خارجی  خواهد بود و هرچه به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم هم محور نرخ ارز صعودی می‌شود.

مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟