Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:26:58 GMT

تصاویری از آغاز مناسک حج در بیت الله الحرام

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۶۳۰۲

‍‍‍‍‍‍

دریافت 20 MB

به گزارش خبرنگار مهر، با آغاز موسم حج از امروز یکشنبه خانه خدا میزبان تعداد محدودی از حجاج بیت الله الحرام جهت انجام مناسک حج شد.

اعمال حج تمتع ۱۴۴۲ از امروز یکشنبه ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز شده و زائران خانه خدا بر اساس زمان بندی مشخص به بیت الله الحرام مشرف می‌شوند. اعمال حج تمتع از هشتم تا سیزدهم ماه ذی الحجه انجام می‌شود و امسال با توجه به اعلام سعودی‌، سه‌شنبه ۱۰ ذی الحجه مصادف با عید سعید قربان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین از امروز زائران حج تمتع سال جاری که همه واکسن کرونا زدند، باید با ماسک در مناسک حج حضور یابند.

همچنین به منظور رعایت فاصله اجتماعی امسال هم روی زمین مسجدالحرام و سایر مناطقی که زوار حضور دارند، برچسب‌هایی قرار داده شده تا زائران در آن نقاط حضور یافته و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. همچنین به دلیل وجود گرما از چترهایی سبز رنگ برای سایبان استفاده می‌شود. همچنین وجود ربات‌هایی برای پخش آب معدنی و ضدعفونی کردن محیط از دیگر وجوه حج امسال است

امسال ۶۰ هزار نفر از افراد ساکن عربستان در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال به حج تمتع مشرف شدند که البته بر اساس آمار ارائه شده از سوی سعودی‌ها بیش از ۶۰ درصد زائران را جوانان ۱۸ تا ۴۰ ساله تشکیل می‌دهند امسال نیز ایرانیان برای حضور در بیت الله همچون سال گذشته بازماندند و حج تمتع نیز برای افراد محدودی از زائران برگزار و حجاج سایر کشورها با توجه به تصمیم سعودی‌ها از تشرف به حج تمتع بازماندند.


کد خبر 5260305 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: عربستان سعودی خانه خدا مکه مکرمه حج تمتع بیت الله الحرام هیات مذهبی حجاب و عفاف حوزه علمیه فعالیت های قرآنی شهادت امام باقر ع سازمان تبلیغات اسلامی دین اسلام حجت الاسلام محمد قمی دفتر تبلیغات اسلامی قرآن مهدویت مداحان سازمان اوقاف و امور خیریه فضای مجازی بیت الله حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان

 معاون وزیر ارشاد ورئیس سازمان حج وزیارت کشور در کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان در سالن حماسه ۲۵ آبان، شعار امسال حج تمتع را حج، قرآن محوری همدلی اقتدار امت اسلامی ودفاع فلسطین بیان کرد و گفت: ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از سراسر کشور در قالب ۶۲۲ کاروان  از ۲۱ ایستگاه پروازی راهی سرزمین وحی می‌شوند.


سید عباس حسینی افزود: میانگین سن زائران امسال ۵۷ سال است ومسن‌ترین زائر بانویی ۹۲ ساله وجوان‌ترین دختر ۱۱ ساله است.


حجت الاسلام اژدری مدیرکل حج وزیارت استان اصفهان هم با بیان اینکه زائران اصفهانی ۱۰ درصد زائران حج تمتمع کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: از استان اصفهان امسال ۷۲۰۰ نفر در قالب ۵۳ کاروان به حج تمتع ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند.


نخستین پرواز زائران اصفهانی بیت الله الحرام سوم خرداد همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی به روایت تصویر
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • تاکید بر قرآن محوری و فهم کلام وحی در حج
  • ۹۵۶ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم برگزار شد
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / نخستین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد
  • شمارش معکوس برای آغاز حج تمتع / اولین کاروان عمره‌گزاران امروز بازمی‌گردد