Web Analytics Made Easy - Statcounter

خشایار صنعتی روز یکشنبه در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری افزود: شهرداری به عنوان دبیر کارگروه جمع آوری سگ های بلاصاحب موظف به پیگیری مصوبات و اجرای آنها بوده و از نهادهای مرتبط و همکار نیز برای حل رفع این معضل کمک دریافت کند.

وی با اشاره به اینکه آمار سگ های ولگرد در سطح شهر به طور قابل توجهی افزایش یافته است، ادامه داد: مشکلات و هزینه های قانونی که در قبال سگ گزیدگی گریبان گیر مجموعه شهرداری را خواهد گرفت، از احداث و اداره چند سایت نگهداری سگ های بلاصاحب بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری مهاباد با بیان اینکه همه مسوولان باید در قبال مطالبه مردم پاسخگو باشند، اظهار داشت: اکیپ های زنده گیری سگ های بلاصاحب باید با اطلاع رسانی قبلی و در زمان های مناسب به ویژه شب ها نسبت به جمع آوری این حیوانات اقدام کرده تا شهروندان نسبت به اجرای آن آمادگی و همکاری لازم را داشته باشند.

 صنعتی در خصوص نگهداری سگ‌های خانگی نیز اضافه کرد: شرایط نگهداری و ضوابط مربوط به نگهداری سگ های خانگی نیز باید در چهارچوب قانون و براساس یک ضابطه مشخص انجام شود. 

حمله سگ ها به شهروندان ۵۰ درصد بیشتر شده است

رییس مرکز بهداشت و درمان مهاباد هم در این جلسه با اشاره به اینکه رفتار سگ های ولگرد وحشیانه‌تر از قبل شده است، گفت: از ابتدای امسال حملات سگ های ولگرد در سطح شهر به سروصورت شهروندان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

قاسم امینی اضافه کرد: همچنین حملات این سگ ها به زنان در سطح شهر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش نشان می دهد.

وی با بیان اینکه همه افراد گزیده شده واکسن هاری دریافت کرده اند، افزود: افزایش آمار سگ گزیدگی احتمال وجود بیماری هاری را افزایش و با مشاهده یک نمونه مثبت، موجب بروز معضل در سطح شهر خواهد شد.

کارشناس خدمات شهرداری مهاباد هم در این جلسه گفت: هم اکنون حدود ۳۵۰ قلاده سگ در کمپ نگهداری سگ های بلاصاحب نگهداری شده و بیش از ۱۵۰ قلاده آن عقیم سازی شده اند.

کمال خضری اضافه کرد: شهرداری از بابت زنده گیری سگ های ولگرد مشکلی ندارد و روزانه می تواند ۲۰ قلاده سگ مزاحم در سطح شهر جمع آوری کند.

وی با بیان اینکه باید تکلیف سگ های عقیم شده مشخص شود، اضافه کرد: هزینه نگهداری و ظرفیت این کمپ محدود است و سگ های که عقیم شدند باید نسبت به نحوه رهاسازی آنها تصمیم گیری شود.

افزایش جمعیت سگ‌های ولگرد در مهاباد سبب ایجاد نارضایتی بسیاری از شهروندان شده و تاکنون نهادهای مرتبط علی رغم تشکیل جلسات متعدد راه حل مشخصی برای کنترل و جمع آوری این حیوانات در سطح شهر هنوز ارایه نشده است.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور مراکز جمع آوری سگ های ولگرد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور مهاباد آذربایجان غربی سازمان دامپزشکی کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نگهداری سگ سگ های ولگرد سطح شهر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۷۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد

ایسنا/همدان دهیار روستای کاج گفت: میدان دام ما بین روستای کاج، سوزن، شاهنجرین و شنجور شهرستان درگزین محل مناسبی برای تجمع سگ‌های ولگرد شده و این امر یکی از معضلات مهم روستای گردشگری کاج و سایر روستاهای پیرامون این منطقه شده است.

محسن حجاری‌مکان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: متأسفانه دلالان مختلفی که برای خرید و فروش دام به میدان دام این منطقه می‌آیند، معمولاً سگ‌های ولگرد مناطق دیگر را برای رهاسازی به میدان دام آورده و قبل از دوربین مداربسته به دور از چشم دیگران در پیرامون این میدان رها می‌کنند که شناسایی این افراد امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: رهاسازی این سگ‌های ولگرد و بدون صاحب در اطراف این میدان موجب ازدیار زاد و ولد در بین این سگ‌ها و افزایش جمعیتشان در منطقه شده و نارضایتی‌های زیادی در بین اهالی روستاهای اطراف ایجاد کرده است.

حجاری‌مکان با بیان اینکه اکثر روستاها و شهرها با مسأله سگ‌های ولگرد دست به گریبان هستند و این معضل تنها ویژه این روستای گردشگری  و روستاهای اطراف نیست، افزود: قانون در رابطه با مسأله شکار و یا جمع‌آوری سگ‌های ولگرد دو پهلو بوده و این امر موجب شده تا دهیاران نتوانند تصمیم درستی برای جمع‌آوری و یا شکارشان بگیرند.

وی تصریح کرد: اگر سگ‌های ولگرد را اتلاف کنیم و بزنیم، یک طور متهم هستیم و اگر نزنیم طور دیگر متهم می‌شویم، اجازه شکار و اتلاف نداریم، می‌گویند سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری کنید، اگر این‌کار را انجام دهیم، کجا نگهداری کنیم؟ هزینه نگهداری آن را چه کسی تقبل خواهد کرد؟ تکلیف ما با این موضوع مشخص نیست و در این رابطه راهکاری ارائه نمی‌دهند.

دهیار روستای کاج ادامه داد: باید از طریق شورای تأمین تصمیمی جدی برای این موضوع اتخاذ شود چرا که اگر این سگ‌های ولگرد به شخص و یا رهگذری حمله کرده و آسیب برسانند به طور قطع با ما برخورد خواهد شد و اگر هم نسبت به شکار آنها اقدام کنیم، باز هم با ما برخورد می‌شود ضمن اینکه امکان جمع‌آوری این سگ‌ها نیز برای ما وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، روستای کاج از روستاهای هدف گردشگری توابع بخش شاهنجرین شهرستان درگزین بوده که اهالی در کنار کشاورزی و دامداری در تولید محصولات و صنایع‌دستی چون صنعت قاب‌سازی، آینه و میز کنسول و خراطی به صورت کارگاهی فعالیت دارند و این هنر زیبای آنها به بسیاری از دیگر کشورها نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • حل معضل پیری جمعیت و افزایش نسل نیازمند تلاش همگانی است