Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از بازرسی ۵۱ هزار و ۶۳۶ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در سطح استان اردبیل در سه ماهه اول سال ١٤٠٠ خبر داد.

او با اشاره به تعداد بازرسی‌های انجام شده در سطح استان افزود: در سه ماهه اول سال جاری، تعداد ۱۶۹ گشت مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی استان از قبیل فرمانداری، اداره کل تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت، معاونت غذا و دارو انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: با توجه به اجرای طرح‌های نظارتی ویژه، اولویت بازرسی‌های انجام شده بر روی انواع کالا‌های اساسی و مایحتاج مردم بوده است.

صادقی در ادامه اظهار داشت: در این مدت تعداد ۷۲۴ مورد شکایت مردمی بصورت حضوری و یا از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ توسط اداره مشارکت‌های مردمی سازمان دریافت شده که از این تعداد، ۱۵۶ مورد متخلف، ۲۵۴ مورد غیر متخلف و ۳۱۶ مورد نیز به دلیل اخذ نظریه کارشناسی در دست بررسی است.

او با اشاره به ۲ هزار و ۱۳ مورد تخلف صنفی کشف شده گفت: تعداد هزار و ۸۹۰ پرونده تخلفات با عناوین مختلف از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، فروش اجباری، احتکار، عرضه خارج از شبکه به ارزش ۱۸۳ میلیارد ریال در سطح استان تشکیل شده است که پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی، جهت رسیدگی و صدور حکم، به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی، مراتب را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ اداره مشارکت‌های مردمی سازمان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن به موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازرسی و نظارت واحدهای صنفی کالاهای اساسی تخلفات صنفی استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۷۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر

 عبدی اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان اهر به همراه نمایندگان اتحادیه‌های صنفی نظارت بر فعالیت صنوف را در سطح این شهرستان در دستور کار خود قرار داده و از واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح طی هفته جاری از تعداد ۷۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که تعداد ۱۸ واحد صنفی متخلف اعم از (سمساری، خواربار، کافه خانه و دفتر مشاوره ازدواج) به علت عدم رعایت قوانین صنفی و عدم توجه به اخطار‌هایی داده شده پلمب شد و متصدیان واحد‌های صنفی متخلف با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با اعلام تداوم و تشدید این طرح‌ها و اقدامات کنترل و نظارت پلیس گفت: با صنوف و افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند نیز برخورد قانونی خواهد شد و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت