Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای مسافری  با توجه به بروز مشکل برای مالکان اتوبوس در خصوص صدور بخشنامه‌ عدم صدور صورت وضعیت برای ناوگان  مسافری با عمر بالای ۱۵ سال، از وزیر راه و شهرسازی لغو این ممنوعیت را خواستار شد.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی که این درخواست را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده، خطاب به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نوشته است: ضمن تشکر از شما بزرگوار خدمتگزار صدیق کشور و صنعت حمل و نقل که تلاش همت دلسوزانه تان برای حفظ امنیت و اعتلای آرامش مردم برکسی پوشیده نیست و همواره قدردان شما بوده و هستیم، و خواهیم بود، این نامه دل نوشته و شکواییه ای از شرایط بغرنجی است که برای اکثریت رانندگان زحمتکش ایران به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: نگرانی از حذف 50 درصد اتوبوس ها از چرخه فعالیت با یک دستورالعمل

وی در بخش دیگری از این درخواست، عنوان کرده است: پرواضح است، تا عدالتی در کشور ایجاد نشود هیچگاه نخواهیم توانست به هدف و تحقق شعار امسال رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر جهش تولید و پشتیبانی و مانع زدائی دست یابیم.

او ادامه داد: به اطلاع می رساند با توجه به تصادفات اخیر، بخشنامه‌ای مبنی بر عدم صدور صورت وضعیت برای ناوگان با عمر بالای ۱۵ سال صادر شده است که با توجه شرایط اقتصادی رانندگان و مالکین و همچنین تزریق مدیریت نشده، اتوبوس به جاده های کشور و اجرای ضوابط حمل و نقل  مسافر به صورت سلیقه ای و تصمیم های غیر کارشناسی، لذا با توجه به اهمیت موضوع در شرایط کنونی کشور خواهشمند است، دستور لغو بخشنامه را صادر فرمائید.

در عین حال عباس صراف یکی دیگر از فعالان این بخش نیز در شبکه های اجتماعی نوشت: چنانچه این بخشنامه اجرایی شود زندگی و معیشت بخش زیادی از فعالان حوزه حمل و نقل مسافری در کشور مورد تهدید قرار گرفته و آنان در این بحران گرانی دچار یاس می شوند.

کامبیز تاتاری از دیگر فعالان حوزه حمل و نقل مسافری نیز نوشت: این بخشنامه از سال ۱۳۹۵ صادر شده و از همان سال  شرکت ها از ارایه سرویس با عمر بیش از 15 سال باز ماندند.

او افزود: در این پنج سال بیش از ۷۰ درصد شرکت های شهرستانی و مالکان اتوبوس با این بخشنامه از حمل و نقل متضرر شدند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل جاده ای اتوبوس وزیر راه و شهرسازی تین شبکه های اجتماعی راه و شهرسازی حمل و نقل رهبر معظم حضرت آیت الله خامنه ای رانندگان و مالکان اتوبوس حسین فرجی نوسازی ناوگان سنگین ممنوعیت تردد اتوبوس واردات ناوگان جاده ای واردات اتوبوس دست دوم حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

به گزارش «تابناک»، براساس بخشنامه بانک مرکزی، سقف برداشت از حساب‌های بانکی به صورت غیرحضوری ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و یک میلیارد تومان به صورت ماهانه مجاز شد.

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت بانکی و کلیه کارت‌های متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

بانک مرکزی در بخشنامه شماره ۲۲۸۴۸‏/۰۳ مورخ ۴‏/۰۲‏/۱۴۰۳ موارد زیر را به شبکه بانکی ابلاغ کرد:

پیرو بخشنامه شماره ۴۸۶‏/۰۳ مورخ ۰۵‏/۰۱‏/۱۴۰۳ معاون محترم فن‌آوری‌های نوین بانک مرکزی درخصوص افزایش سقف تراکنش‌خرید اشخاص حقیقی، به استحضار می‌رساند هیأت عامل بانک مرکزی در جلسه مورخ ۲۷‏/۱۲‏/۱۴۰۲ با استناد به اختیارات مقرر در ماده (۱۷) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مصوب شورای پول و اعتبار ابلاغی طی بخشنامه شماره ۳۳۹۴۴‏/۰۲ مورخ ۱۸‏/۰۲‏/۱۴۰۲ که طی آن افزایش آستانه‌های مقرر در دستورالعمل مذکور در حدود شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی به رئیس‌کل محترم بانک مرکزی تفویض شده است، با افزایش آستانه‌های مندرج در مواد (۸)، (۱۰) و (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص، به شرح زیر موافقت نمود:

آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری، از کلیه حساب‌های سپرده غیرتجاری متعلق به مشتری حقیقی در هر مؤسسه اعتباری، تا دو میلیارد ریال به صورت روزانه و ده میلیارد ریال به صورت ماهانه افزایش می‌یابد.

الزام به تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط و ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی روزانه اشخاص حقیقی از گروه حساب‌های غیرتجاری آن‌ها که تا زمان ابلاغ این بخشنامه برای مبالغ بالاتر از دو میلیارد ریال اعمال می‌گردید، از این پس برای مبالغ بالاتر از چهارمیلیاردریال ضرورت می‌یابد. هم‌چنین در نقل و انتقالات الکترونیکی حضوری درون بانکی و بین بانکی مربوط به حساب‌های غیرتجاری اشخاص حقیقی با مبالغ بیشتر از دو میلیارد ریال تا چهارمیلیاردریال، گرچه ارایه اسناد مثبته دال بر انجام معامله، قرارداد و یا علت انتقال وجه ضرورت ندارد، لیکن تکمیل قسمت (فیلد) بابت در فرم‌های مربوط، الزامی است.

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت‌پرداخت و نیز کلیه کارت‌های پرداخت متعلق به مشتری حقیقی، به روزانه مبلغ دو میلیارد ریال افزایش می‌یابد. کنترل آستانه مذکور در خصوص هر کارت بر عهده مؤسسه اعتباری صادرکننده کارت پرداخت است.

بانک‌ها موظفند، ضمن ایفاد نسخه اصلاحی دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص و نیز ارسال نسخه‌ای از «دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره ماده (۷)، تبصره (۲) ماده (۱۰) و تبصره ماده (۱۱) دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی اشخاص» که ماده (۴) آن با توجه به تغییرات فوق‌الاشاره مورد اصلاح قرار گرفته است، مراتب را با لحاظ مفاد بخشنامه شماره ۱۴۹۱۵۳‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۹۶ مورخ ۱۶‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۵‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏/۱۳۹۶ به تمامی واحدهای ذیربط آن مؤسسه اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.‏‏‏‏‏‏

دیگر خبرها

  • ممنوعیت استفاده از آیفون در مراکز نظامی کره جنوبی
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند