Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا، خانه عکاسان جوان با همیاری و مشارکت جمعی از عاشقان و دلدادگان سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و به منظور شناخت هر چه بیشتر واقعه بزرگ و جانسوز کربلا و شناساندن زوایای گوناگون و پنهان آن به جامعه ‏بشری و گردآوری آثار هنرمندان عکاس سراسر جهان و به منظور تهیه آرشیوی غنی برای آیندگان، نخستین ‏مسابقه بین المللی عکس قاب سرخ را برگزار می‌کند و روز شمار دریافت آثار رو به پایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه آثار عکاسی که مستقیم و یا غیرمستقیم به مراسم ماه های محرم و صفر مانند: روضه خوانی، عزاداری، شبیه خوانی، نماز ظهر عاشورا و تاسوعای حسینی، توزیع نذری و ... می پردازد، می تواند در این مسابقه شرکت داده شود.

از علاقمندان درخواست شده تا ارسال آثار را به روز آخر نگذارند و در روزهای باقیمانده از فراخوان نسبت به ارسال آثار اقدام کنند.

علیرضا عطاریانی کارشناس ارشد پژوهش هنر دبیری این مسابقه را به عهده دارد. شورای سیاست گزاری نیز شامل رسول اولیازاده، علی پاکباز خسروشاهی، رضا افشار، حامد نیرومند قوچانی، عمار رحمانی، حمیده جعفری، مهدی یمینی، داود سیاری، محمد بابایی، داود یاراحمدی، ناصر محمدی، مجتبی محمودی، سیدجلیل حسینی زهرایی، تقی بخشی راد، محمد پهلوان، قدیر وقاری، شرمین نصیری، علی جعفری، علیرضا عطاریانی، معصومه کریمی، رضا جلالی، محسن اسلام زاده و مهدی خوش نژاد هستند.

داورانی که این مسابقه را داوری خواهند کرد نیز رسول اولیازاده دکتری هنرهای تجسمی و مدرس دانشگاه و مدیر خانه عکاسان جوان، حمیده جعفری دکتری فلسفه هنر و  مدرس و دانشگاه، محمد بابایی دانشجوی دکتری علوم ارتباطات و مدرس دانشگاه، داود یاراحمدی  کارشناس ارشد اقتصاد هنر و  مدرس دانشگاه، ناصر محمدی کارشناس ارشد عکاسی و  مدرس دانشگاه هستند.                                                                                                       

در متن این فراخوان آمده است:

عاشورا، نقطه اوج است و تبلور ارزش های اسلامی و انسانی که در چشمان بارانی بزرگ بانوی کربلا حضرت زینب کبری (س) جز زیبایی نیست و هنوز و همیشه منشا زیبابینی و شکوه و شکوفایی بزرگ ترین فضایل در ضمیر انسان هاست . از سوی دیگر راز مانایی هر تفکر  به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ، این است که با هنر آمیخته شود و چه هنری والاتر از زمانی که ترنم زلال اشک از دریچه نگاه هنرمند عکاس مسلمان، تصویر و تصور تراژدی عظیم  عصر عاشورا را جاودانه می‌کند و بهار را به دل ها می بخشد. مسابقه عکس قاب سرخ  ادای دین و تکلیف هنرمندان است به باور عاشورا و نذر نگاهی است که دل ها را تا ابد بیدار می کند و قلب ها را به تپش وا می دارد و بصیرت می بخشد، برای شناخت لشگریان حسینی و ابوالفضلی از یک سو و از سوی دیگر بازنمایی نقش شمر، عمر سعد، یزید و اشقیایی که همواره در کمین نور نشسته اند.

گفتنی است، شرکت در مسابقه برای تمام عکاسان جهان با هر ملیت، حرفه ای و آماتور و در هر سطح و شرایط سنی آزاد است و محدودیتی در سال تولید عکس ها نیست و عکاسان می‌توانند عکس‌های سال های گذشته خود را نیز ارسال کنند. علاقه مندان برای حضور در این رویداد و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت خانه عکاسان جوان مراجعه کنند.

برچسب‌ها عکاسی هنرهای تجسمی هنرمندان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عکاسی هنرهای تجسمی هنرمندان عکاسی هنرهای تجسمی هنرمندان مدرس دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی

نشست کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران فدراسیون دوومیدانی به منظور انتخاب رئیس و نمایندگان این کمیسیون‌ها در مجمع فدراسیون برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشست کمیسیون‌های ورزشکاران، مربیان و داوران فدراسیون دوومیدانی امروز (چهارشنبه) به منظور انتخاب رئیس و نمایندگان این کمیسیون‌ها در مجمع فدراسیون برگزار شد.

برهمین اساس در این نشست‌ها که پژمان معتمدی سرپرست دبیری فدراسیون دوومیدانی، علی باقری مسئول امور مجامع وزارت ورزش و جوانان و اعضای این کمیسیون‌ها حضور داشتند، پس از رأی‌گیری از میان نفرات حاضر در نهایت به ترتیب در هر کمیسیون نفرات ذیل انتخاب و معرفی شدند.

احتمال برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی در خرداد

 

کمیسیون ورزشکاران:
حسن تفتیان (رئیس کمیسیون)
1- کیوان قنبرزاده (نماینده حاضر در مجمع)
2- حسن تفتیان (نماینده حاضر در مجمع)
3- مهدی پیرجهان (نماینده حاضر در مجمع)
4- فرزانه فصیحی (نماینده حاضر در مجمع)
5- تکتم دستاربندان (نماینده حاضر در مجمع)
6- الهام سادات هاشمی (نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون مربیان:
هادی سپهرزاد (رئیس کمیسیون)
1- سامان برزگر (نماینده حاضر در مجمع)
2- هادی سپهرزاد (نماینده حاضر در مجمع)
3- زهرا نبی‌زاده (نماینده حاضر در مجمع)
4- زهرا حکمت‌نژاد (نماینده حاضر در مجمع)

کمیسیون داوران:
الهه رستمی (رئیس کمیسیون)
1- شهرام شهبازی (نماینده حاضر در مجمع)
2- الهه رستمی (نماینده حاضر در مجمع)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • همه چیز درباره بخش نوعی نگاه، فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۲۴
  • حسگر تشخیص زودهنگام سرطان سینه طراحی شد
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • موندو افشا کرد: ملاقات فلورنتینو پرز با تیم داوری ال‌کلاسیکو پیش از شروع مسابقه
  • مدرس دانشگاه حکیم سبزواری مربی تیم ملی دارت شد
  • داوران معروف UWW محروم شدند، برنده کشتی جنجالی عوض نشد
  • پوست اندازی در اسکی با نسل جدید مربیان و مدرسان
  • انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!