Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هیئات مذهبی کل کشور در آستانه محرم ۱۴۰۰ هجری شمسی در نشست مشهد مقدس بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

عاشورا، عرضه اثبات ظفرمندی انسان خدا گونه بر سپاه ابلیس است. حسین، تفسیر بعثت، ترجمان نبوت و معنای امامت است. بار دیگر محرم این رستاخیز عظیم شیعیان و آزادی خواهان جهان از راه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاشورا تجسم عینی عدالت طلبی، انسانیت و آوردگاه اثبات انسانیت و شرافت است و گویی از دیرباز تاکنون با فرارسیدن محرم حسینی خونی تازه در رگ‌های موحدان عالم جاری می‌شود خونی که جوشش و گرمای آن از دم ثارالله نشأت گرفته شده است.

شورای هیئات مذهبی کل کشور در آستانه محرم حسینی اعلام می‌دارد: امسال نیز جامعه بزرگ هیئات مذهبی ایران اسلامی با لبیک به ندای هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی سرور آزادگان عالم آئین‌ها و مجالس سوگواری فرزند زهرای اطهر را با عظمت و شکوهی دوچندان و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سراسر ایران سربلند و اسلامی برگزار می‌کند.

شورای هیئات مذهبی کل کشور همچنین ضمن اعلام حمایت از سخنان عزت‌مندانه و روشنگرانه حجت‌الاسلام محمد قمی ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی کشور در خصوص لزوم برپایی مجالس سوگواری محرم و صفر اعلام می‌دارد، هیچ‌گاه نمی‌گذاریم روضه‌های ارباب بی‌کفن کمرنگ و تعطیل شود و با التزام به دستورالعمل‌های بهداشتی سراسر ایران را به حسینیه‌ای عظیم مبدل خواهیم کرد.

شورای هیئات مذهبی کشور از همه سازمان‌ها و نهادها کسبه و بازاریان و شهرداران و دهیاران مجدانه درخواست می‌کند تا نسبت به سیاه‌پوشی شهرها و روستاها اقدام کنند تا کشور بیش از گذشته رنگ و بوی محرم حسینی بگیرد.

شورای هیئات مذهبی کل کشور در آستانه آغاز محرم الحرام از همه صاحبان مجالس هیئات مذهبی وعاظ روحانیان مداحان خطبا و خادمان مجالس تقدیر و تشکر کرده و توفیق ادای تکلیف و برپایی مجالس عزاداری و سوگواری اهل بیت (ع) را در خور شأن و جایگاه رفیع خاندان عصمت و طهارت را از درگاه ربوبی حضرت حق خواستار است.

کد خبر 5260630 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: عاشورا حسینی حجت الاسلام محمد قمی سازمان تبلیغات اسلامی هیات مذهبی حوزه علمیه شهادت امام باقر ع سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام محمد قمی قرآن کریم دین اسلام حجاب و عفاف دفتر تبلیغات اسلامی مهدویت سازمان اوقاف و امور خیریه حج تمتع فضای مجازی خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از ورزش سه، مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد. این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توأم با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد

به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می‌خواهم مسلمان شوم

اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی‌اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

کد خبر 847534 برچسب‌ها اسلام ویژه ورزشی چهره‌های مشهور باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • مهرواره هوای نو؛ آماده‌سازی هیئات برای چهل‌واره دوم انقلاب
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر