Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@03:08:45 GMT

آب‌ رسانی با تانکر به ۲۲ روستای قم

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۹۱۵۴

آب‌ رسانی با تانکر به ۲۲ روستای قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، علی جان صادق پور،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم در چهارمین جلسه مقابله با تنش آبی سال ۱۴۰ ،با اشاره به کاهش نزولات جوی و افزایش دما، از خشک شدن چاه‌ها و چشمه‌های تامین کننده آب شرب و بهداشتی برخی از روستا‌های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲ روستای قم به‌وسیله تانکر سیار آب‌رسانی انجام می‌شود و در آینده نیز این تعداد افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او   بابیان این که تاکنون قطعی برنامه‌ریزی‌شده آب نداشتیم، افزود: در هفته گذشته با افزایش ۵ درجه‌ای دما نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در مناطق بالادست برخی از روستا‌ها در ساعاتی از شبانه‌روز با قطعی یا کاهش فشار مواجه بودیم که برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت و اصلاح این موارد انجام شد.

صادق پور  بابیان اینکه در هفته جاری مشکلات این روستا‌ها کاهش یافت، ابراز داشت: پروژه‌هایی نیز در راستای اصلاح وضع موجود و همچنین مقابله با شرایط مشابه در سال‌های آینده در دست انجام داریم.

او ادامه داد: تانکر‌های آب‌رسانی سیار شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارند بر اساس تعرفه‌های مشخص‌شده، آب شرب مناطق کم آب را تأمین کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین بابیان اینکه باوجود افزایش دما، مشکلی برای تأمین آب شهر‌های تابعه نداشتیم، گفت: در هفته گذشته تاسیسات پمپاژ یکی از چاه‌های تامین آب شرب و بهداشتی شهر جعفریه نیز که به علت نوسانات برق و فشار ناشی از افزایش مصرف با مشکل مواجه شده بود با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ هزار میلیون ریال تعمیر و به مدار بهره‌برداری وارد شد.

او در ادامه افزایش برداشت از سد ۱۵ خرداد، آماده‌سازی و تجهیز سه حلقه چاه شهری برای ورود به مدار بهره‌برداری، هماهنگی برای ورود دو حلقه چاه دیگر و تعویض شیر خط شبکه برای بهبود فشار آب در مناطق سوم خرداد شمالی، کارگر و سلامت را از دیگر اقدامات مقابله با تنش آبی برشمرد.

صادق پور در ادامه سخنان خود ضمن اینکه از معاونین و مدیران شرکت آب و فاضلاب خواست تا با جدیت نسبت به احصای چالش‌ها و مشکلات و برنامه‌ریزی برای رفع آن تلاش کنند، تاکید کرد: باید با تمام توان در خدمت به مردم تلاش کنیم و اجازه ندهیم مشکلات، موجبات نارضایتی مردم عزیزمان شود.

او تصریح کرد: هرچند کاهش بارندگی‌ها، افزایش دمای هوا و رشد شدید مصرف، تأمین آب را با چالش جدی مواجه کرده است، اما تمام توانمان را برای آب‌رسانی به مردم استان به کار خواهیم بست و امیدواریم با به کارگیری تمامی ظرفیت‌های موجود، تابستان گرم و سخت سال جاری را سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین از مردم خواست تا با استفاده درست از آب و صرفه‌جویی در مصرف این مایع حیاتی، کمک به برخورد با انشعابات غیرمجاز، جلوگیری از استفاده از آب شرب برای سایر کاربری‌ها و عدم نصب پمپ بر روی انشعابات قبل و بعد از کنتور، خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب را برای گذر از وضعیت فعلی یاری رسانند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاهش بارندگی آبرسانی سیار شرکت آب و فاضلاب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در بازدید مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از طرح‌های آبرسانی به روستا‌های شهرستان بوکان، روند عملیات اجرایی آبرسانی به روستا‌های کهریزه محمود آقا و ینگیجه این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

محمداشرفی در این بازدید با تأکید بر اتمام و بهره برداری از آبرسانی به این دو روستا قبل از شروع پیک مصرف، دستورتسریع در ادامه روند آبرسانی با استفاده از اعتبارات استانی و لجن برداری لاگون شماره ۱ برای افزایش بازدهی آن را صادر کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب بوکان نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اجرا را ارائه کرد.

 

دیگر خبرها

  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • خط آب روستای «دشت‌اکبر» متصل شد
  • شستشوی مخزن زمینی ۱۰۰ مترمکعبی روستای عسگرآباد ارومیه
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • بسیج سازندگی آب شرب ۲۳۲ روستای اردبیل را تامین کرد
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • افزایش ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا