Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@01:19:18 GMT

دلکوویو و سبک زندگی افراد مبتلا به میگرن

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۹۱۵۷

دلکوویو و سبک زندگی افراد مبتلا به میگرن

میگرن و سردرد ناشی از آن یکی از شایع‌ترین انواع بیماری‌های مغز و اعصاب است. چیزی که برای خیلی به نظر یک سردرد ساده است، در واقع می‌تواند دردی ناتوان کننده و به ظاهر غیرقابل مهار باشد. اگر بخواهیم میگرن را توصیف کنیم، معمولاً حملات سردرد میگرن با سردردهایی یک طرفه آغاز می‌شوند و در نهایت دو طرف سر را درگیر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردردهای میگرنی ضربان‌دار هستند. علت این احساس ناخوشایند این است که سردرد میگرنی عروق را درگیر می‌کند و با بسته و باز کردن رگ‌ها و کاهش و افزایش خون مغز احساس ضربان در شریان‌های سر را به همراه دارد. میگرن می‌تواند تاثیرات عمیقی روی سبک زندگی فرد مبتلا بگذارد. میگرن درمان قطعی ندارد و تنها می‌توان با نشانگان آن مقابله کرد و از بروز حملات آن پیشگیری کرد. با نگاهی به عوامل میگرن و محرک‌های حمله‌های سردرد میگرنی می‌توان دید که سبک زندگی فرد تا چه اندازه‌ای روی پیشگیری از این بیماری و کاهش تاثیرات منفی آن روی زندگی فرد موثر است.

اگر از میگرن رنج می‌برید، ایجاد تغییراتی در روزمرگی‌های زندگی می‌تواند تعداد و شدت حملات میگرن را کاهش دهد. به طور کلی می‌توان به سه تغییر در سبک زندگی افراد مبتلا به میگرن اشاره کرد که می‌تواند نحوه‌ی مواجهه‌ی آن‌ها با این بیماری را زیر و رو کند: عادات خواب، ورزش، رژیم غذایی.

پیش از پرداختن به این عوامل باید به این نکته اشاره کنیم که میگرن یک بیماری عصب‌شناختی ژنتیکی است. بیش از 100 ژن مختلف هستند که با میگرن در ارتباط هستند و ترکیب آن‌ها در فرد متفاوت است. بنابراین تجربه‌ی هرکس با میگرن منحصر به فرد است. اما این به آن معنا نیست که نمی‌توان حملات میگرن را کنترل کرد. اجتناب از عوامل محیطی و محرک‌هایی که باعث حملات میگرن می‌شوند مهم‌ترین شیوه‌ی مقابله با این بیماری است.

 

مهار میگرن با کنترل تغذیه

یکی از مهم‌ترین عناصر در مقابله با میگرن، ثبات است. بنابراین مهم است که مغز و بدن همیشه وعده‌های غذایی مناسب و آب کافی را دریافت کنند. تحقیقات مختلفی نشان داده‌اند که گرسنگی و کاهش آب بدن منجر به تشدید حملات میگرن می‌شود. پیشنهاد پزشکان متخصص این است که میزان قند خون با مصرف غذای مناسب همیشه در سطح مناسبی باشد؛ چرا که کاهش سطح قند خون با حملات میگرن در ارتباط است. همچنین تحقیقات نشان داده‌اند که مشروبات الکلی و محرک‌هایی مثل کافئین موجود در قهوه و یا حتی چای نیز در خیلی افراد منجر به حملات میگرن می‌شوند. پزشکان توصیه می‌کنند افراد مبتلا به میگرن آب زیاد بنوشند.

ورزش، پیشگیری از میگرن

اگرچه در برخی افراد ورزش می‌تواند منجر به حملات سردرد میگرنی شود، اما تحقیقات نشان می‌دهند که ورزش می‌تواند تعداد، شدت و مدت زمان حملات میگرن را کاهش دهد. برخی تحقیقات توصیه می‌کنند که ورزش حتی از برخی داروهای پیشگیری از میگرن موثرتر است. این تحقیقات نشان می‌دهند که 30 تا 50 دقیقه ورزش هوازی در سه تا پنج نوبت در هفته می‌تواند کمک شایانی به پیشگیری از حملات میگرنی کند.

 

خواب، کلید جادویی میگرن

تقریباً تمام افرادی که از میگرن رنج می‌برند به نحوی با مشکلات مربوط به خواب دست و پنجه نرم می‌کنند. یا میگرن باعث اختلالات خواب در آن‌ها می‌شود یا نداشتن خواب راحت و کافی باعث تشدید حملات میگرن در آن‌ها می‌شود و در بدترین حالت، این دو باعث ایجاد یک چرخه می‌شوند. داشتن برنامه‌ی خواب منظم و خوابی عمیق و بدون مشکل یکی از مهم‌ترین بخش‌های مدیریت سردردهای میگرنی است. پزشکان توصیه می‌کنند افراد مبتلا به میگرن هر روز به یک اندازه و سر یک ساعت بخوابند. ثبات در برنامه‌ی خواب بسیار کلیدی است.

اما چیزی که به همان اندازه اهمیت دارد، کیفیت خواب است. گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و حتی تلویزیون‌ها این روزها در محیط خواب ما حضور دارند. نگاه کردن به صفحه‌ی نمایش مغز را در حالت فعال نگه می‌دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود یک یا دو ساعت پیش از خوابیدن از استفاده از این وسایل خودداری کنید. برای خود محیطی آرام، تاریک و با دمای مناسب فراهم کنید.

اما آیا تنها استفاده نکردن از وسایل هوشمند کافی است؟ همه‌ی این دستگاه‌ها از خود امواج الکترومغناطیسی (EMF) صادر می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهند اگرچه میزان امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از این دستگاه‌ها اندک است، اما آنقدری هست که بتواند روی سلامت ما تاثیر بگذارد. این تغییرات کوچک در سطح هرمون‌ها و دستگاه عصبی ما می‌تواند منجر به تشدید شدن میگرن شود. یک تحقیق گسترده در سال 2017 نشان داده است که دستگاه‌های هوشمند می‌توانند تا 38% حملات میگرن را افزایش دهند. این امواج می‌توانند در طول خواب برای مغز مزاحمت ایجاد کنند و باعث تشدید سردرد میگرنی شوند.

پد دفع امواج دلکوویو محصولی است که می‌تواند با دفع امواج الکترومغناطیسی، تجربه‌ی یک خواب راحت و با کیفیت را برای مبتلایان به میگرن فراهم کند و با تاثیری قطعی باعث بهبود نسبی میگرن در افراد مبتلا شود. فناوری دلکوویو باعث می‌شود کلیه امواج مضر هنگام خواب مسدود شوند. دلکوویو به سادگی زیر بالشت قرار می‌گیرد و انواع امواج الکترومغناطیسی مثل سینگال موبایل، اینترنت وای‌فای، پارازیت و امواج وسایل برقی را دفع می‌کند. عمیق‌ترین مرحله‌ی خواب که N3 نام دارد، با دلکوویو بدون هیچ اختلال و تحریکی طولانی می‌‎شود و این موضوع نیز تاثیر مستقیمی روی شدت حملات میگرنی و تعداد دفعات رخ دادن آن‌ها دارد. پد دفع امواج دلکوویو همچنین باعث جلوگیری از تحریک دستگاه عصبی توسط امواج می‌شود.

پد دفع امواج دلکوویو محصولی کاملاً ایمن است و هیچ تاثیر منفی روی بدن انسان ندارد. دفع امواج الکترومغناطیسی هنگام خواب نه تنها روی مهار و درمان میگرن تاثیرگذار است بلکه باعث بهبود حافظه، افزایش تمرکز و کارآمدی مغز می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده‌اند که این امواج می‌توانند روی اختلالات خلقی مثل افسردگی و اضطراب نیز تاثیر گذاشته و باعث تشدید آن‌ها شوند. دلکوویو می‌تواند یک گام بزرگ در تغییر سبک زندگی افراد مبتلا به میگرن باشد و با فراهم کردن خوابی عمیق و با کیفیت، تغییری اساسی در مواجهه‌ی آن‌ها با سردردهای میگرنی ایجاد کنند. میگرن درمان قطعی ندارد، اما می‌توان از آن پیشگیری کرد و از شدت و تعداد حملات آن کاست. میگرن می‌تواند تاثیرات منفی شدیدی روی سبک زندگی افراد بگذارد، اما با استفاده از دلکوویو و رعایت نکات پیشگیری، می‌توان آن را به نحوی کنترل کرد که فرد احساس آزادی و رهایی داشته باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: امواج الکترومغناطیسی افراد مبتلا به میگرن سبک زندگی افراد حملات میگرن تحقیقات نشان سردرد میگرنی سردرد میگرن نشان داده دفع امواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: با خوردن این نوشیدنی هنگام خواب چربی بسوزانید (فیلم) دمنوش‌های مفیدی که به کاهش التهاب مفاصل و درد آن کمک می‌کند (فیلم) مواد غذایی موثر در کنترل استرس ناباروری (فیلم)

دیگر خبرها

  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • علایم هشداردهنده «آرتریت پسوریاتیک»
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • دمنوشی مناسب و متعادل برای تمام افراد مبتلا به سینوزیت (فیلم)
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس