Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@17:34:13 GMT

چرخ خودروهای برقی به کمک فناوری انرژی می‌چرخد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۹۲۸۹

چرخ خودروهای برقی به کمک فناوری انرژی می‌چرخد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، عباس علی آبادی، مدیرعامل مجموعه مپنا، در کنفرانس مطبوعاتی در جمع خبرنگاران، با اشاره به  مزایای انرژی الکتریکی نسبت به سایر انرژی ها، اظهار کرد: انرژی الکتریکی برگشت پذیر و از انرژی‌های پاک است و نسبت به سوخت‌های فسیلی وهیدروژنی آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند و اتلاف کمتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه مپنا کار بزرگی انجام می‌دهد و سامانه عظیم تبدیل و تولید انرژی الکتریکی و  شارژو حرکت خودروهای برقی را ایجاد می‌کند که این فناوری را تا به حال در کشور نداشته‌ایم.  

وی افزود: در مپنا دانش فنی شارژ خودروهای برقی برقی تا شاررژ ۶۰۰ کلیو وات برای اتوبوس های برقی وجود  دارد و  محصولات های تک شارژ خودرو در مقیاس، انواع و مدل های  مختلف در این شرکت و توسط مهندسان بومی  طراحی و ساخته شده است.  ما به لحاظ فناوری عقب تر از کشورهای خارجی نیستیم  در زمینه الکتریکی سازی و حمل و نقل فاصله چندانی با کشورهای دنیا نداریم وفناوری و دانش مهندسان و دانشمندان ما به روز است.‌ اتوبوس برقی مپنا در کلاس و مقیاس جهانی است که یک ماشین پیشرفته امروز دنیاست و  به زودی شاهد اتوماتیک کردن و بدون راننده شدن  آن خواهیم بود.

این مقام مسؤول در خصوص اقدامات انجام شده توسط مهندسان مپنا در زمینه الکترونیک، گفت: ما در مجموعه مپنا  اتوبوس برقی  را صنعتی کردیم و اتوبوسی با طراحی جدید و قطعات ایرانی طراحی شد و در راستای ایجاد شغل،  انبوه سازی آن در دستور کار است. همچنین اتومبیل مشترکی  با کرمان موتورخواهیم داشت که برقی سازی، کلیه قطعات و اجزای سامانه حرکتی آن  برعهده ماست وبه زودی به بازار عرضه می شود و  در حال اخذ  استانداردهای فروش اتوبوس برقی دراروپا هستیم. مپنا در حال توسعه فناوری، متناسب با تکنولوژی روز دنیا است که در این راستا تولید موتور ماشین های برقی را خواهیم داشت و صنعت باطری سازی  به عنوان زیرساخت اصلی غنی سازی،  بومی سازی و به روزرسانی می شود که باطریها در  حجم کمتر بتوانند مسافت بیشتری طی کنند.‌

وی یادآور شد: مپنا یک  فناوری متمرکز است که در زمینه پاور الکترونیک نیز به تجاری سازی رسیده است . در حال حاضر با تلاش مهندسان این مجموعه در مدیریت باطری، سیستم حرکت خودرو و سایر مولفه های پاور الکترونیک کاملا خود اتکا شدیم، انبوه سازی آن انجام شده و  می توانیم محصول صنعتی ارائه کنیم.

ذخیره سازی برق در خانه‌ها ضرورت دارد

علی آبادی در بخش دیگری از سخنانش به چالش خاموشی ها در کشور و درد سرهای ناشی از آن برای مردم اشاره کرد و گفت: کمبود برق در زمانی از ایام سال اتفاق می افتد که نامتوازن یودن مصرف درساعات مختلف موجب کمبود برق  در مواقع دیگرمی شود. راهکار این مشکل  ذخیره سازی انرژی برق است که این امر ضمن اصلاح فرهنگی در جامعه برای مدیریت مصرف انرژی، چالش ها و تنش های کمبود برق را ازبین می برد.

وی تاکید کرد: امروز همه باید یک منبع ذخیره برق در خانه هایتان داشته باشید. مپنا های تک ترین انواع منبع ذخیره برق برای کارخانجات صنعتی در مقیاس مگابات  را تولید کرده  که قابل مدیریت  زمان مصرف کننده هاست. این سامانه پیشرفته، محصولی ایرانی در کلاس جهانی است که می تواند علاوه بر ذخیره سازی برق، خدمات مختلف  را در اختیار مصرف کننده قراردهد و  درزمان قطعی برق می‌تواند نیاز خانه‌ها را تامین کند.

مدیرعامل مجموع‌ها مپنا بیان کرد: دستگاه ذخیره سازی انرژیUPS در  شرکت‌های مختلف کشور تولید می شود اما دستگاه ذخیره سازی انرژی در مپنا به صورت BESS است که فقط الکتریکی یا مکانیکی نیست؛ برق را به باطری می برد و خدمات مختلفی از جمله کنترل و تنظیم فرکانس را انجام می‌دهد و به شدت سریع است. این باطری ها  بسیار سبک هستنداما در منازل می توان از باطری‌های معمولی برای ذخیره برق استفاده کرد تا در ساعت پیک مقیمتورد استفاده قرار گیرد. قیمت دستگاه UPS حدود یک و نیم میلیون تومان است که می‌تواند به راحتی در خانه‌ها تعبیه شود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: عباس علی آبادی تکنولوژی ذخیره سازی خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۹۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 

محمد رضا نجفی منش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار قدس درباره علت بروز ناترازی بنزین گفت: یکی از معضلات فعلی کشور استفاده بالا از بنزین در کشور و بروز ناترازی بنزین است. در حالی که الان در دنیا همه به سمت سوخت های پاک و متنوع کردن سبد سخت مثل خودروهای برقی رفته اند، در کشور ما این شرایط هنوز ایجاد نشده است.

این عضو اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: البته برای متنوع کردن سبد سوخت و تشویق شدن مردم برای رفتن به سمت خودرهای برقی و هیبریدی، دولت ها باید سوبسید های اساسی به مردم بدهند تا به سمت استفاده از این خودروهای پاک و سبز مثل خودروهای برقی حرکت کنند.

نجفی منش افزود: وارد کردن خودروهای هیبریدی به چرخه مصرف سوخت از جمله بنزین را پایین می آورد. در نهایت هم باید خودروهای فرسوده را از رده خارج کنیم، مسئله ای که در کشور ما اصلا جدی گرفته نشده و خودروهای فرسوده همچنان در کشور در حال تردد هستند.

این عضو هیات نمایندگان تهران گفت: در حال حاضر 29 میلیون خودرو در حال تردد در کشور داریم که بخش زیادی از این خودروهای در حال تردد عمر بیش از 15 سال دارند که مصرف بنزین را بالا می برند، باید اقدامی شود تا این خودروهای فرسوده از رده خارج شوند.

نجفی منش افزود: استفاده از تنوع در سبد سوخت بهترین روش برای کاهش مصرف بنزین است. سوخت های متنوع باید برای تردد استفاده شوند تا فشار به بنزین آورده نشود.

نجفی منش ادامه داد: یکی از عمده ترین علت مصرف بالای بنزین در کشور قاچاق بنزین است. دلیل این قاچاق این است که بنزین در کشورهای همسایه مثل افغانستان، پاکستان و .... با قیمت بنزین در کشور ما تفاوت خیلی بالایی دارد، بنزین در کشور ما نهایتا 3 هزار تومان ولی در ترکیه 2 دلار یعنی 100 هزار تومان است.

وی در ادامه بیان کرد: در این شرایط هر کس یک پیت بنزین هم دستش بگیرد و به کشورهای خارجی برود به میزان زیادی سود کرده است. در ابتدا برای اینکه کاهش مصرف داشته باشیم باید جلوی قاچاق گرفته شود.

این عضو اتاق بازرگانی ادامه داد: راه کار جلوگیری از قاچاق بنزین هم این است که قیمت آن اصلاح شود. تا زمانی که بنزین به این قیمت مفت در اختیار مردم قرار داده شود قطعا قاچاق انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو تلاش می‌کند مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور شود
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند