Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:42:29 GMT

جشنواره‌های ایده‌های برتر فرهنگی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۵۹۴۹۹

جشنواره‌های ایده‌های برتر فرهنگی برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، همزمان با سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی جشنواره ایده‌های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی به همت پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برگزار می شود.

 پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، نخستین مجموعه علمی و فناوری است که با هدف تجاری سازی فرهنگ، هنر و صنایع فرهنگی در تلاش است تا در اقتصاد فرهنگ کشور با بهره گیری از ظرفیت های موجود در داخل کشور تحولی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی» یکی از رویدادهای این مجموعه است که در راستای کشف استعدادها و ایده های خلاقانه با محوریت فناوری های اجتماعی، فناوری های رسانه ای، فناوری های هنری،  فناوری آموزش، میراث فرهنگی، گردشگری، موسیقی، صنایع دستی، صنایع دیداری-شنیداری، فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی، اسباب بازی و سرگرمی، طراحی صنعتی، گرافیک، نشر و چاپ، معماری، هنرهای نمایشی، نقاشی، عکاسی، مد و پوشاک، رسانه، تبلیغات و بازاریابی برگزار می شود.

 علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند طرح ها و ایده های خود را تا هشتم مردادماه ، به شماره تماس ۰۹۰۲۴۳۴۳۸۴۵  از طریق واتساپ ارسال کنند.

نتایج بررسی و ایده های منتخب جشنواره ۱۶ مردادماه معرفی می شوند و اختتامیه جشنواره ۱۹ مردادماه برگزار می شود.

ایده های برگزیده جشنواره از حمایت مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در مشاوره، استقرار و سرمایه گذاری برای تولید بهره مند خواهند شد.

برچسب‌ها هنرهای تجسمی هنرمندان جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی هنرمندان جهاد دانشگاهی هنرهای تجسمی هنرمندان جهاد دانشگاهی فناوری های نرم و صنایع صنایع فرهنگی برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است

ایسنا/اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

حسن محمدی ادیب ۷ اردیبهشت در دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان گفت: جشنواره کوچ عشایر که یازدهمین دوره آن برای دومین سال متوالی به صورت بین‌المللی برگزار شد نشان‌دهنده و معرفی کننده عظمت و شان جامعه عشایری استان و کشور است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: علاوه بر عشایر غیور استان اردبیل که به صورت گسترده در این جشنواره حضور دارند، اقوام عشایری استان‌های مختلف کشور و میهمانان خارجی نیز در این جشنواره حاضر هستند و ما با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سطح استان به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایری این جشنواره را برگزار کردیم.

وی بیان کرد: گردشگری عشایری، صنایع‌دستی این جامعه و حمایت از آن‌ها اولویت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل است که در همین راستا اقدامات متفاوتی انجام داده‌ایم.

محمدی ادیب ادامه داد: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن را در فهرست آثار ملی به ثبت رسانده‌ایم و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث‌فرهنگی ارائه کرده‌ایم تا بتوانیم از میراث گران‌بهای عشایر استان پاسداری کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: همچنین لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل تحت عنوان «تومان کوینک» و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است