Web Analytics Made Easy - Statcounter

تورج نوروزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ حدود ۱۹ هزار هکتار از مزارع استان زیرکشت چغندرقند قرار گرفت و از این سطح یک میلیون و ۱۷۰هزار تن برداشت و به ۱۰کارخانه قند سراسر کشور ارسال شد.
وی در ادامه با اشاره به پایان برداشت گندم در استان نیز گفت: سطح زیر کشت گندم آبی در استان در سال زراعی جاری ۳۹۷ هزار هکتار آبی و دیم ۱۷۳ هزار هکتار بود که از این میزان سطح زیرکشت یک میلیون و ۱۴۷هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شد که با توجه به شدت خشکسالی، این میزان تولید گندم قابل قبول بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نوروزی افزود:استان خوزستان برای هشتمین سال متوالی رتبه نخست کشوری در خرید تضمینی گندم را کسب کرد.
وی گفت: در سال جاری با تلاش کشاورزان، شرکت‌های تولید بذر، همکاری موسسه ثبت گواهی بذر نهال و مراکز تحقیقات کشاورزی و بانک کشاورزی حدود ۵۷ هزار تن گندم در طبقات مختلف بذری تامین شده که نسبت به سال گذشته رشد ۲۸ درصدی را نشان می دهد و پیش بینی می‌شود در تامین بذر گندم، در سال آینده زراعی مشکلی نداشته باشیم.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه با اشاره به کسب رتبه نخست خوزستان در تولید دانه روغنی کلزا برای اولین بار، اضافه کرد: بیش از ۲۳۰ هزار تن کلزا در کشور خریداری شد که ۱۰۱ هزار تن آن متعلق به خوزستان بوده است.
نوروزی بیان کرد: برای نخستین بار با مشارکت کارخانه های روغن کشی ماهیدشت و نوید خلیج فارس کشت قراردادی کلزا در سطح ۲۶ هزار هکتار انجام شد که تداوم کشت قراردادی منجر به توسعه این محصول راهبردی در خوزستان خواهد شد.
استان خوزستان یک میلیون و ۲۵۰هزار هکتار زمین زراعی و باغی زیرکشت دارد که در صورت تامین پایدار آب ، امکان توسعه اراضی زیرکشت به ۲.۲میلیون هکتار وجود دارد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، عسل ، شیلات و فرآورده شیری رتبه نخست کشوری را دارد.
با بروز خشکسالی و محدودیت کشت تابستانه در سال جاری که ۷۵درصد نسبت به سال زراعی قبل کاهش دارد پیش بینی شده مجموع تولیدات بخش کشاورزی استان ۲۰ تا ۲۵درصد کاهش یابد.

برچسب‌ها گندم چغندر کشاورزی اراضی کشاورزی کلزا خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم چغندر کشاورزی گندم چغندر کشاورزی اراضی کشاورزی کلزا خرید تضمینی هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید

سید سعید راد مدیرعامل بازرگانی دولتی گفت: خرید تضمینی گندم از ۲۰ فروردین آغاز شد و تا صبح جمعه ۱۵ اردیبهشت، بالغ بر ۸۵۵ هزارتُن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با اعلام اینکه با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی، نسبت به اتخاذ و اجرای تدابیر و تمهیدات لازم از جمله به‌کارگیری کامل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای انتقال گندم‌های خریداری شده استان خوزستان به انبارها و سیلوها اقدام شد، افزود: از ۵۰ هزارتُن گندم باقی‌مانده در مراکز روباز با پوشش‌دهی دقیق و چادرکشی سریع بر رویِ گندم‌ها اقدام شد.

راد با تأکید بر اینکه صیانت از گندم‌هایی که حاصل دسترنج کشاورزان است را وظیفه خود می‌دانیم و با استفاده از تمام امکانات موجود، پایِ کار جمع‌آوری گندم‌های خریداری شده در استان خوزستان آمدیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا یکی دو روز آینده، نسبت به انتقال گندم‌های باقی ‌مانده به انبارها و سیلوها اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تقدیر و تشکر از تمامی تلاشگرانی که به صورت شبانه‌روزی برای انتقال گندم‌های استان خوزستان به میدان آمدند، گفت: جا دارد از تدابیر و پیگیری‌های رئیس‌جمهور و معاون اول و وزیر جهاد کشاورزی و مساعدت‌های استاندار خوزستان و همه ادارات استان خوزستان در جریان عملیات جهادی صیانت از گندم‌های خریداری شده قدردانی کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان