Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد - مجمع عمومی عادی سالانه بانک صنعت و معدن برگزار شد و در آن با اشاره به تحقق مصوبات مجمع سال گذشته، بر نقش این بانک در ایجاد انقلاب چهارم صنعتی و اقتصاد هوشمند تاکید شد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، مجمع عمومی عادی سالیانه بانک صنعت و معدن بعد از ظهر امروز (۲۶ تیرماه) با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر اعضای مجمع این بانک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، در این جلسه ضمن تشکر از بانک صنعت و معدن برای برگزاری نخستین مجمع عمومی عادی سالانه در شبکه بانکی کشور، این بانک را در حوزه‌های دیگر نیز رکورددار توصیف کرد و گفت: بانک صنعت و معدن در سال گذشته سعی کرده است تا مصوبات مجمع سال قبل را محقق کند و بخش‌هایی که در تحقق آن‌ها موفق نبوده مربوط به مسائل خارج از اختیار و حیطه مدیریت بانکی است، گرچه در موارد محدودی نیز نیاز به برنامه‌ریزی جدی‌تر برای دستیابی به اهداف و تکالیف تعیین شده وجود دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی‌ با تاکید بر اینکه بانک صنعت و معدن محوریت و نقش اصلی در اجرای انقلاب چهارم صنعتی و اقتصاد هوشمند در کشور را دارد، تصریح کرد: برای ایفای این نقش لازم است که جهشی در راستای مدرنیزه کردن بانک اتفاق بیفتد و برای دستیابی به این مهم نیاز به افزایش ریسک پذیری مدیریت است.

دژپسند تحقق برنامه دیجیتالی شدن بانک صنعت و معدن را یک امر قریب‌الوقوع توصیف کرد و افزود: اقداماتی خوبی در بانک صنعت و معدن انجام شده است و با توجه به محدودیت‌هایی که در یک سال گذشته بر این حوزه حاکم بوده است عملکرد بانک قابل قبول و مثبت است و با توجه به عملکرد این بانک در سال گذشته می‌توان باز هم نسبت به ایجاد جهش در عملکرد ۱۴۰۰ بانک امیدوار بود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک مطرح کرد:
بانکداری دیجیتال در راستای تحقق اقتصاد هوشمند در حال تبدیل به یک فرهنگ در نظام بانکداری است.

حسین مهری، در ابتدای جلسه ضمن تشکر از همکاری سازمان حسابرسی و حمایت‌های وزارت‌خانه‌های صمت و امور اقتصادی و دارایی به ایجاد فرهنگ جدید بانکداری دیجیتال و اقتصاد هوشمند در سال‌های اشاره کرد و گفت: در این خصوص جلسات متعدد و دوره‌های آموزشی برگزار شد و این ادبیات جدید در سیستم بانکی در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن، بانکداری نوین و دیجیتال را یک حرکت رو به جلو در سیستم بانکی و اقتصاد هوشمند توصیف کرد که آثار اجرایی آن در سال‌های آتی نمایان خواهد شد.

مهری در بخش دیگر صحبت‌های خود از اقدامات و حمایت‌های وزارت صمت تشکر کرد و با اشاره به تفاهم‌نامه اخیر مابین این بانک و ایمیدرو از تحقق هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلات برای حمایت از بخش صنعت، توسط ایمیدرو خبر داد.

دستاوردهای چند ساله بانک صنعت و معدن
وی در ادامه گزارشی از اهم اقدامات و دستاوردهای هشت ساله بانک صنعت و معدن را ارائه داد؛ بر اساس این گزارش در این مدت برای بیش از ۵ هزار طرح، اعتباری بالغ بر ۱۳.۹ میلیارد یورو و ۶۸۲ هزار میلیارد ریال تامین شده است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن، بهره‌برداری از هزار و ۱۹۶ طرح (۹۲ درصد از مجموع طرح‌های ایجادی)، ایجاد بیش از ۷۴ هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم با اجرای طرح‌های ایجادی، اولویت‌ حمایت از صنایع دانش‌بنیان و صادرات گرا را به عنوان نمونه‌هایی از اقدامات بانک صنعت و معدن در هشت سال اخیر نام برد و اظهار داشت: در این مدت در کنار افزایش ۳۵ برابری گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ۹۴ برابری ضمانت نامه های ریالی ، افزایش اعتبارات اسنادی ارزی از ۲.۴ میلیارد یورو در دوره ۹۱-۸۴ به ۱۲.۷ میلیارد یورو در دوره ۹۹-۹۲ را هم شاهد بودیم.

بر اساس صحبت‌های مهری، افزایش شفافیت صورت‌های مالی، افزایش ۴۰ هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک، حرکت در جهت توازن پرتفوی ریالی و ارزی بانک، واگذاری اموال و سهام غیربانکی در اجرای مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و رونمایی از هشت سرویس جدید از دیگر اقدامات این بانک در بازه زمانی مذکور است.

اهم اقدامات یکساله بانک صنعت و معدن
در ادامه جلسه و پس از گزارش عملکرد هشت ساله، گزارشی از عملکرد یکساله بانک صنعت و معدن ارایه شد.

در این گزارش تمرکز بر پرداخت تسهیلات در گردش و تسهیلات تکمیلی به طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد، افتتاح هشت محصول و خدمت جدید بانکی، سرمایه‌گذاری هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی در هفت شرکت بورسی و مشارکت در افزایش سرمایه‌گذاری رکن فولاد بافت به عنوان اهم اقدامات بانک صنعت و معدن معرفی شد.

همچنین چالش‌های مهم پیش روی بانک و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای رفع آن‌ها از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است در بخش دوم این جلسه و به دنبال گزارش عملکرد این بانک در سال ۹۹ که نقش موثری در تامین مالی طرحهای صنعتی و معدنی و انضباط مالی داشته است، گزارش حسابرس و بازرس قانونی بانک به همراه صورتهای مالی تلفیقی گروه و بانک برای دوره مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ ارائه شد و مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

 

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی بانک صنعت و معدن اقتصاد هوشمند اقتصاد هوشمند مجمع عمومی عادی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد قطب آجیل ایران می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی، سید جمال حسینی اظهار کرد: در حال حاضر دیدگاه کشور ما در مورد آجیل و خشکبار از کالای سنتی و لوکس به کالای ضروری تغییر کرده است و دانش و آگاهی مردم در این مورد افزایش یافته و سلامت محصول برای همه مشخص است و فرهنگ مصرف تغییر کرده است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد افزود: یکی از مهمترین مشکلات ما پایین بودن نرخ بهره‌وری در بخش کشاورزی است جهت ارتقای صنعت در بخش صادرات و مصرف داخلی دچار مشکلاتی هستیم، محصولات کشاورزی ما تجاری سازی نمی‌شود و سهولت در تجارت نداریم.

وی گفت: خراسان رضوی محصولات انحصاری زیادی نسبت به کل دنیا دارد و صنعت آجیل و خشکبار در حوزه فعالیت در بازار مقام دوم را در کشور دارد به طوری که در حال حاضر ۸۰۰ صنف دارای پروانه کسب در این حوزه در مشهد فعالیت می‌کند.

آجیل و خشکبار در مسیر صنعتی شدن

در ادامه مسعود نجفی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی اظهار کرد: در آستانه برگزاری سومین رویداد استارتاپی در مسیر دانش بنیان کردن بخش کشاورزی با همکاری اتحادیه آجیل و خشکبار استان با نگاه صنعتی با توجه به مزیت‌هایی که در کشور و استان دارد به سمت صنعتی شدن این حوزه پیش می‌رویم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی افزود: با توجه به تصمیم گیری در جهت  برگزاری نخستین رویداد ملی عرضه و تقاضای  صنعت آجیل  و خشکبار (ناتک) مشکلات صنعت آجیل و خشکبار  با چند عنوان مشخص در حضور اعضا کارگروه رویداد مطرح و ارزیابی شد.

وی گفت: خشک کردن آجیل و خشکبار، استفاده از سیستم‌های دقیق و هوشمند در طول فرایند فراوری آجیل، روش‌های جدید رفع آلودگی و میکروب زدایی، استفاده از ضایعات آن و استفاده از افزودنی‌های مجاز به منظور ایجاد طعم و.... مشکلاتی بود که طبق آن‌ها فراخوان صادر شد و طرح و ایده‌های مختلفی به دبیرخانه رویداد واصل شد.

نجفی بیان کرد: حدود ۲۵ ایده پذیرفته شد و در طول سه روز بصورت حضوری توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفت و سرانجام ۷ طرح و ایده در محل اصلی رویداد در حضور صنف آجیل و خشکبار از سراسر کشور عرصه خواهد شد و امید است که دستاورد آن انتقال دانش فنی و عقد قرارداد باشد.

دیگر خبرها

  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • عقب ماندگی نهضت ملی مسکن درکرمان با ظرفیت صنعت ومعدن جبران شود
  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود