Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:13:14 GMT

گردشگری آب در ارومیه و نقده توسعه پیدا می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۰۶۵۶

گردشگری آب در ارومیه و نقده توسعه پیدا می‌کند

جلیل جباری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به همکاری‌های این اداره‌کل با شرکت آب منطقه‌ای استان برای توسعه گردشگری آب افزود: با توجه به اینکه رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سد استان ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارند در نظر است با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان برای توسعه گردشگری در این مناطق برنامه‌ریزی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: ایجاد اقامتگاه‌های سنتی، رستوران سنتی، پل‌های معلق و مراکز تفریحی و سرگرمی اطراف سدها و رودخانه‌های استان از جمله طرح‌هایی است که برای توسعه گردشگری آب می‌توان بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرد.

وی اضافه کرد: برای سرمایه‌گذاری در سدها و دریاچه‌های استان تاکنون چندین بار فراخوان داده شده که تاکنون برای سرمایه‌گذاری در ۲ سد استان اعلام آمادگی شده است.

جباری گفت: اجرای زیرساخت‌های گردشگری از جمله ایجاد راه دسترسی به سدها، اعطای تسهیلات کم‌بهره از محل اعتبارت صندوق توسعه ملی و کمک‌های فنی بلاعوض و صدور مجوز سرمایه‌گذاری از جمله اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای حمایت از سرمایه‌گذاران است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی یکی از استان های پر آب و حاصلخیز کشور با ۳۰ رودخانه دایمی و فصلی است این رودخانه های دایمی و فصلی در کنار سدهای مختلف، دریاچه نیلگون ارومیه و پایانه هار مرزی مختلف می توانند به رونق گردشگری روستایی و بومی در استان کمک شایسته ای کنند.

برچسب‌ها نقده گردشگری آذربایجان غربی ارومیه میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نقده گردشگری آذربایجان غربی نقده گردشگری آذربایجان غربی ارومیه میراث فرهنگی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیدا شدن جسد مردی با دست‌و‌پا و دهان بسته در رودخانه اردل

فرماندار شهرستان اردل از پیدا شدن جسد مردی ۴۵ ساله با دست و پا و دهان بسته در این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

یعقوب شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به تماس اهالی یکی از روستاهای شهرستان اردل در خصوص پیدا شدن یک جسد در رودخانه، اظهار داشت: بر اساس این تماس در کنار رودخانه‌ای در روستای بالد شهرستان اردل یک جسد مرد پیدا شد.

وی با اشاره به حاضر شدن دستگاه‌های ذیربط پس از تماس از جمله اورژانس، هلال احمر، دادستان و فرماندار، عنوان کرد: طبق بررسی، جسد فردی غرق شده در آب، با دست و پای بسته و پارچه و چسب بر دهان، در این رودخانه پیدا شد.

فرماندار شهرستان اردل با اشاره به اینکه هویت این مرد 45 ساله نامعلوم است، خاطرنشان کرد: جسد برای انجام آزمایش‌ها به پزشکی قانونی شهرکرد منتقل شد. این جسد 2 هفته در آب بوده است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • پیدا شدن جسد مردی با دست‌و‌پا و دهان بسته در رودخانه اردل
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است