Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «نبی‌الله خون میرزایی» امروز (یکشنبه) در ششمین همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته که به مناسبت روز خاویار ایرانی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: توسعه پرورش ماهیان خاویاری و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری همواره از مسائل مهم و ارزشمند ایران است که باید در این راستا از تکنولوژی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تمامی بخش‌های شیلاتی نیاز به دانش روز جهان احساس می‌شود و بسیاری از مشکلات موجود در راه صنعت شیلات بدون ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان و صاحب‌ نظران داخلی و خارجی برطرف نخواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اعتبار خاویار ایران در جهان، از دستاوردهای فرهنگی و اقتصادی کشور است اظهار داشت: این ماهی ارزش افزوده فراوانی برای کشور خواهد داشت.

خون میرزایی با بیان اینکه باید علاوه بر حفاظت محیط زیست، باید از خاویار ایرانی دفاع کنیم تا تنزل پیدا نکند، گفت: با توجه به ظرفیت‌ های موجود کشور، اکنون این ماهی در ۲۱ استان در حال پرورش است و تلاش داریم پرورش این گونه را در تمامی استان‌های کشور داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان شیلات ایران متعهد به توسعه پرورش ماهیان خاویاری است و تاکنون طبق برنامه توسعه‌ای کشور پیش رفته‌است.

رییس سازمان  شیلات ایران تصریح کرد: افزایش تعداد مزارع پرورشی ماهیان خاویاری و میزان تولید این گونه در هشت سال اخیر نشان می دهد که افق روشنی پیش روی این صنعت قرار دارد.

خون میرزایی افزود: امیدواریم با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌ های دانش بنیان و حضور سرمایه‌گذاران، تجار و بازرگانان در این عرصه شاهد توسعه صنعت پرورش ماهیان خاویاری ایران باشیم.

به گزارش ایرنا، ششمین همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته با محوریت گرامی‌داشت روز خاویار ایرانی، تولید ماهیان خاویاری در ایران و جهان، صادرات بازارهای هدف و چالش‌ها، مدیریت بهداشت بیماری و تغذیه، استانداردسازی در صنعت خاویاری، تقلب، قاچاق خاویار، خاویار فراوری و تضمین کیفیت در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

در این همایش از تمبر یادبود روز خاویار ایرانی رونمایی شد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی سازمان شیلات ایران وزارت جهاد کشاورزی کاظم خاوازی سازمان شیلات ایران پرورش ماهیان خاویاری خاویار ایرانی خاویار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر کشور از تلاش بی وقفه برای پیداکردن یسنا، دختر ایران زمین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان وزیر کشور در پیامی با قدردانی از تلاش پنج روزه نیروهای هلال احمر و تیم‌های امدادی و نیروهای محلی برای یافتن یسنا، پیدا شدن این دختر بچه کلاله‌ای را به خانواده او و ملت ایران تبریک گفت.

احمد وحیدی در پیام خود ابراز امیدواری کرد: همه دختران، پسران، زنان و مردان ایران عزیزمان، همواره در امنیت و آسودگی خاطر و به دور از بلایا به سر برند.

وزیر کشور یسنا را دختر ایران زمین لقب داد و گفت : تمام ایران از پیدا شدن او خشنود و شاد شده است.

یسنای چهارساله اهل روستای یلی بدراق کلاله از عصر روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در زمین‌های کشاورزی روستای «یلی بدراق» کلاله مفقود شده بود و پس از پنج روز جستجو عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت توسط کایت سوار دواطلب پیدا شد.

 

دیگر خبرها

  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • قدردانی وزیر کشور از تلاش بی وقفه برای پیداکردن یسنا، دختر ایران زمین
  • دانش‌آموزان ‌‌باید بدانند فلسفه مرگ بر آمریکا و اسرائیل چیست
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • ایران: راه حل مسئله فلسطین، ایجاد کشور مستقل در تمامی سرزمین‌های فلسطینی با پایتختی قدس است
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات