Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتمین ویژه برنامه نهاد کتابخانه های عمومی کشور با عنوان «از تبار قلم» روز یکشنبه با محوریت تجلیل از نویسندگان بومی با تجلیل از نویسندگان بومی استان های هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان در بستر فضای مجازی برگزار شد.
در این آیین سرپرست کتابخانه های عمومی هرمزگان بیان کرد: روز قلم را به همه کسانی که اهل هنر، فرهنگ و کلام و کلمه هستند و با اندیشه و قلم زیبایشان نقشی بر این روزگار می زنند که به یادگار می ماند، تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امینه دریانورد ادامه داد: از نهاد کتابخانه های عمومی کشور که با اجرای برنامه از تبار قلم و برنامه های مشابه این بستر را فراهم نمود تا فعالیت ها و رسالت کتابخانه های عمومی در فضای مجازی ادامه دار باشد و خدا را شاکرم که فرصتی پیش آمد تا از بانوی هرمزگانی به نمایندگی از دیگر نویسندگان استان تجلیل شود که دارای آثار ارزشمندی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان است.
مهرنوش منصوری، عضو هیات علمی دانشگاه و  دبیر محفل ادبی صبای هرمزگان نیز گفت: «پروانه ماندگاری» علاوه بر آثار پژوهشی، مدرس کارگاه های داستان نویسی ادبیات کودک و نوجوان است.
وی افزود: از دیگر تلاش های این نویسنده، مدیریت طرح «مدادهای رنگی»، که مدیریت گردآوری آثار و خاطرات دانش آموزان متوسطه اول و دوم، و ثبت تجارب دبیران است.
این استاد زبان و ادبیات فارسی با بیان اینکه نوشتن برای کودک و نوجوان بسیار دشوار است، از حوزه ادبیات کودک و نوجوان به عنوان مقوله ای سهل و سخت یاد کرد.
منصوری اظهارداشت: سهل از این نظر که چون مخاطبان آن کودک و نوجوان هستند، ممکن است جدی گرفته نشود و گمان ببرند که می شود ساده انگارانه در این حوزه کار کرد. اما سخت(ممتنع) از این جهت که عبور از ساده انگاری و رسیدن به درجه ای از توانمندی برای ارائه خدمات شایسته به این نسل نیازمند کوشش و ممارست زیاد است.
دبیر محفل ادبی صبا در هرمزگان افزود: برای تولید  اثر برای کودکان ابتدا باید یک شناخت واقع بینانه از دنیای کودک داشته باشیم، یعنی شناخت به شکلی که کودک وجود دارد نه آنچه که ما می خواهیم و بعد شناخت آثار تالیف شده در زمینه کودک و نوجوان و نتایج بالقوه ای که ما می توانیم از این آثار بگیریم و همچنین شناخت راه ها و روش هایی که بتوان این ظرفیت ها را در خدمت تولید اثر برای کودکان و نوجوانان گرفت.
منصوری به تمامی خانواده ها، کتابداران، نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر  پدران و سردبیران نشریات کودکان توصیه کرد که به این شناخت دست یابند تا بتوانند نسلی خرد ورز را تربیت نموده که بکاود، بخواهد و بپرسد.
«پروانه ماندگاری» متولد سال ۱۳۵۴ در بندرعباس و نویسنده حوزه کودک و نوجوان نیز با تبریک روز قلم گفت: از سال ۷۸ در رشته داستان نویسی فعالیت دارم و اولین اثرم در سال ۸۰ با عنوان «دو تا دفتر دو خط و دو تا خودکار آبی» به چاپ رسید.
وی افزود: افتخار این را داشتم که در دوران فعالیت در حوزه کودک و نوجوان کارگاه های آموزشی داستان نویسی برگزار کنم که حاصل این کارگاهها ۱۶ مجموعه گردآوری شده اما به دلیل شرایط کرونا، کارگاه ها به صورت مجازی برگزار می شود.
این نویسنده کودک و نوجوان بیان داشت: یکی دیگر از افتخارات من همکاری با کانون اجتماعی شهرستان لار و کانون کودکان کم شنوای کرمانشاه است و خوشحالم که در خدمت هنرجویان مستعد کشورم هستم.
پروانه ماندگاری در خصوص آثار خود بیان کرد: آخرین اثر من با عنوان «مسابقه ماهیگیری» در رده سنی کودک، اسفند۹۹ به چاپ رسید.
وی به تمامی علاقه مندان حوزه ادبیات کودک و نوجوان توصیه کرد: کتاب «یک درخت، یک صخره، یک ابر» ترجمه حسن افشار که از برجسته ترین داستان های دنیا در ۲ قرن اخیر است را مطالعه کنند.

برچسب‌ها مراسم تجلیل ادبیات کودک و نوجوان کتابخانه ‌های عمومی کشور  هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراسم تجلیل ادبیات کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی کشور مراسم تجلیل ادبیات کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی کشور هرمزگان بندرعباس ادبیات کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان

تاک معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: سیزده هزار دانش اموز در رقابتی با موضوع نوجوان سالم ثبت نام کردند که ۲۲ هزار اثر در جشنواره پذیرفته شد و در نهایت امروز ۲۵۴ برگزیده تقدیر میشوند که تابستان امسال هم برگزیدگان کشوری معین میشوند.

وی افزود: سال قبل دانش آموزان کرمان ۱۱ رتبه کشوری کسب کردند و امسال نیز در ۹ رشته مثل نقاشی فیلم موشن‌گرافی ایده پردازی هوش مصنوعی کتاب مقاله داستانک رقابت امکانپذیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟