Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین در ادامه ویژه‌برنامه «القسم» که تا روز ادای سوگند رئیس جمهور جدید ایران ادامه دارد، امروز یکشنبه میزبان «حسین حاجی» تحلیلگر امور سیاسی بود. 

حاجی در این برنامه درباره رفتار آمریکا در مذاکرات هسته‌ای از جمله مذاکرات وین و شانه خالی کردن از تعهداتش گفت، جمهوری اسلامی ایران در شش سال گذشته در طول مذاکرات با مجموعه ۵+۱ یا ۱+۴ یا مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا هیچ تعامل مثبتی از واشنگتن ندید و در خصوص پاسخ دادن به خواسته ایران هیچ نشانه خوبی از خود نشان نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا انتظار من به عنوان یک کارشناس سیاسی این است که آمریکا همچنین باز هم از توافق و تعهداتش شانه خالی خواهد کرد و ما هم در توافق هسته‌ای هیچ شرط حقوقی نداریم که نظام حقوق بین‌المللی یا نص توافق ۲۰۱۵ (برجام) حَکَم روشنی نداریم... آمریکا با خروج از آمریکا به ایران و جامعه بین‌المللی ظلم کرد... به دلیل این سابقه سیاه، ایجاد مشکل در توافق تبادل زندنیان میان ایران و آمریکا صرفا بهانه‌ای برای فرار رو به جلو واشنگتن است... ما حتی اگر با آزاد کردن زندانیان به عنوان حسن نیت این کار را انجام دهیم، تجربه ما می‌گوید، آمریکا میخواهد از این فرصت هم سوءاستفاده کند. اینکه آمریکا مسئله تبادل زندانیان را به توافق‌ هسته‌ای ارتباط می‌دهد بهانه‌ای برای فرار و شانه‌ خالی کردن از توافق و تعهداتش است. 

 

المیادین با اشاره به چندین گزارش از چند روزنامه ایرانی درباره سرنوشت توافق هسته‌ای پرسید که چرا ایران به مذاکرات خوش‌بین نیست، و حاجی گفت، این به دلیل رفتار آمریکاست. ایران به آمریکا و اقدامات بی‌ثبات‌کننده آن در ایران، اعتماد ندارد. رفتار آمریکا دلیل بدبینی ایران به سرنوشت توافق هسته‌ای است. 

تلاش آمریکا و عربستان از دو سال پیش برای ایجاد ناامنی در شهرهای ایران

حاجی در بخشی دیگر از برنامه درباره اتفاقات استان خوزستان و جان باختن یکی از شهروندان در اعتراضات به وضعیت آب استان گفت، شما اگر سابقه راهبردی نظام جمهوری اسلامی را ببینید، مشاهده خواهید کرد که رفتار نظام با این موارد هوشمندانه است. شما نگاهی به انتقال قدرت در ایران بکنید که بر خلاف آمریکا که همراه با درگیری شد، با آرامش در جریان است. لذا دشمنان ما و شرکای منطقه‌ایشان مثل امارات و بخصوص عربستان، از دو سال گذشته تلاش زیادی کرده‌اند تا با حمایت از گروههای جدایی‌طلب درگیری را به داخل شهرهای ایران بکشانند. آنها دنبال ناامنی در شهرها هستند اما ایران با هوشمندی با این مسئله برخورد می‌کند. ما مطمئنیم که آمریکا با حمایت از عربستان در حال ایجاد جنگی نرم در خوزستان ایران هستند. مشکل آب مشکلی جهانی است و صرفا ایران درگیر آن نیست. 

ناامنی همزمان با انتقال قدرت از دولت قبل به دولت جدید

مجری المیادین گفت، بله با توجه آنچه گفتید به نظر می‌رسد دشمن در حال فعالیت در دوره انتقالی ما بین دو دولت در ایران است. اما شما پیش‌بینی می‌کنید که این موضوع به چه سمتی کشیده می‌شود؟ و حاجی گفت، دشمن در حال جنگ روانی و رسانه‌ای علیه ایران است. آنها همزمان با انتقال قدرت از دولت قبل به دولت جدید این کار را می‌کنند... ایران و عربستان می‌دانند که این گونه‌ کارها در ایران به جایی نخواهد رسید. خوزستان این استان هشت سال مقابل جنایات صدام مقاومت کرده و دهها شهید داده و بارها مردم این استان از گروههای جدایی‌طلب اعلام برائت کرده‌اند. آنچه مردم معرض می‌خواهند، مطلب حق است و آنها دنبال حل شدن مشکلاتشان هستند. 

 

تلاش آمریکا برای فشار بر ایران از طریق کرونا

مجری المیادین در بخشی دیگر از این برنامه به تلاش ایران و موفقیت آن در تولید واکسن کرونا و ممانعت دشمنان از واردات آن به ایران اشاره کرد و حاجی گفت، این نشانه قدرت داخلی و قدرت علمی فناوری ایران و جوانان آن است. شیوع کرونا پدیده جهانی است و سبب شده که کشورهای صنعتی بزرگ هم مقابل آن کم بیاورند... آمریکا قصد داشت با تولید واکسن، وارد جنگی سرد با ایران شود و از این طریق ایران را تحت فشار قرار بدهد و آن را به زانو در بیاورد اما جوانان ایران وارد این جنگ نرم شدند و خودشان واکسن را ساختند و قیامی علمی را رقم زدند... این در حالی است که آمریکا نه تنها از دستیابی به اطلاعات علمی این بیماری جلوگیری می‌کرد حتی در ماه‌های ابتدایی مانع صادرات ماسک به ایران شده بود. اما ایران نه تنها دیگر نیازی به واردات ماسک و دستگاه اکسیژن‌ساز ندارد بلکه خودش دارد واکسن تولید می‌کند. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: شبکه المیادین محور مقاومت هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۲۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ۲۰۹ طوفان‌الاقصی|گزارش المیادین از بندهای توافق احتمالی

جنگ در غزه در حالی وارد دویست و نهمین روز خود شد که تلاش‌ها برای توافق آتش‌بس تشدید شده و برخی منابع از نزدیک بودن توافق خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  با گذشت 209 روز از جنگ در غزه، که طولانی‌ترین نبرد در تاریخ اشغال فلسطین است، همزمان با ادامه حملات اشغالگران در غزه، تلاش‌ها و ارتباطات طرف‌های مختلف برای توافق آتش‌بس و آزادی اسرا نیز تشدید شده است.

حماس اعلام کرده است که طی یک الی دو روز آتی پاسخ خود را به بندهای پیشنهادی جدید خواهد داد؛ اکنون نگاهها منتظر پاسخ حماس است؛ تیم مذاکره کننده این جنش مقاومت روز دوشنبه پس از نشستی که با مقامات امنیتی مصری داشت، قاهره را ترک کرد تا مفاد توافق پیشنهادی را با مقامات حماس در میان بگذارد.

از سوی دیگر نیز یک هیأت اسرائیلی متشکل از موساد، شین بت و ارتش این رژیم نیز شامگاه چهارشنبه در سفری فوری و کوتاه سه ساعته وارد قاهره شد تا در جریان نتیجه مذاکرات مصر با حماس قرار گیرد.

در این میان شبکه المیادین نیز گزارش داد که به متن توافق اولیه میان حماس و رژیم اسرائیل دست یافته است.

کاربران محترم مهمترین تحولات دویست و نهمین روز عملیات طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

*****************************************************************************

گزارش المیادین از توافق حماس و رژیم صهیونیستی

شبکه المیادین اعلام کرد که به نسخه‌ای از توافق اولیه میان حماس و رژیم اسرائیل در خصوص تبادل اسرا دست یافته است که شامل 3 مرحله می‌شود.

به گزارش این شبکه، هدف از این توافقنامه آزادی تمامی اسرای اسرائیلی نزد گروههای فلسطینی، اعم از غیرنظامی یا سرباز، زنده یا مرده است که شامل اسرای سابق نیز می‌شود.

همچنین این توافق شامل عدم تبادل آتش میان طرفین و هر اقدامی در راستای رسیدن به آتش‌بس است و همچنین شامل 3 مرحله اولیه 40 روزه است که قابل تمدید می‌باشد.

مصر، قطر و آمریکا ضامن این توافق خواهند بود.

حملات شدید هوایی در اردوگاه النصیرات

منابع فلسطینی خبر دادند که جنگنده‌های رژیم اشغالگر اردوگاه النصیرات در مرکز غزه و اطراف آن را بامداد امروز به شدت بمباران کردند

دیگر خبرها

  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • از پیشرفت در مذاکراه تا ضرب‌الاجل اسرائیل/ گفتگو در مرز خوش‌‎بینی و بدبینی جریان دارد
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • توافق نزدیک عربستان با آمریکا؛ آل‌سعود هسته‌ای می‌شود؟
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آمریکا و عربستان در مسیر توافق هسته‌ای غیرنظامی؟
  • گزارش المیادین از جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی
  • روز ۲۰۹ طوفان‌الاقصی|گزارش المیادین از بندهای توافق احتمالی
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است