Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه خبری شهر، پیروز حناچی در مراسم رونمایی و بهره برداری از آخرین دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ضمن تسلیت شهادت امام باقر (ع) و اشاره به شانزدهمین سالگرد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت:  باید از کسانی که در شکل گیری و بسط این سازمان تلاش کردند تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز وضعیت این سازمان نسبت به گذشته متفاوت است. هرچند میزان تاب آوری در شرایط بحران بالا نیست و خطر پذیر هستیم.

او افزود: پیشگیری و کاهش خطر پذیری، آموزش و فرهنگ سازی اقداماتی است که باید انجام دهیم و برای تداوم آن نیازمند مانیتورینگ این عملیات هستیم.

حناچی با بیان اینکه اگر به کتیبه های بیستون دقت کنید می بینید که داریوش به نجات کشور از خشکسالی و دروغ اشاره می کند، ادامه داد: این نکته معلوم می کند که خشکسالی از گذشته از موضوعات کلیدی این کشور بوده است.

شهردار تهران اضافه کرد: شرایط تاب آوری موضوع مهمی است و نه‌تنها در ایران بلکه در تمام جهان به عنوان یک موضوع کلیدی مطرح است.

او گفت: با یک بارش و خشکسالی شدید مشکلاتی ایجاد می شود و با تغییرات آب و هوایی شاید وقوع بحران ها بیشتر شود.

او با بیان اینکه آشتی با طبیعت می تواند در این زمینه راهگشا باشد، افزود: اینکه می شنویم در برنامه های برخی از مدیران انتقال آب دریا به مناطق مرکزی وجود دارد نشان می دهد که ما به جای اصلاح روند، همچنان به فکر استفاده بیشتر منابع موجود هستیم. در واقع با این وضعیت به جایی نمی رسیم و باید یاد بگیریم با طبیعت چگونه برخورد کنیم.

حناچی عنوان کرد: بررسی نقشه پهنه خطر پذیری زلزله ایران نشان می دهد بم یک نقطه خارج یا نزدیک مرز است اما دیدیم که بم چگونه تحت تاثیر قرار گرفت.

او گفت: در این دوره تجهیزات مناسبی برای کاهش خطرپذیری شهر تهیه شد. به عنوان مثال تعداد شیر هیدرانت از دوهزار شیر به هشت هزار مورد رسید. همچنین ۸۰۰ میلیارد تومان تجهیزات برای شهرداری و آتش نشانی خریداری کردیم که تاثیرات آن در آتش سوزی پالایشگاه خود را نشان داد.

او گفت: با همکاری بحث و آموزش باید تسری این موضوع را به سایر کلانشهرها ادامه می دهیم.

شهردار تهران عنوان کرد: در آتش سوزی های گسترده یک سال اخیر و در آتش سوزی پالایشگاه تهران در خارج از شهر، همکاران ما تاثیر گذار بودند. همچنین آتش سوزی بازار تهران باعث شد خرید تجهیزات و آموزش جدی گرفته شود و برنامه ای برای کنترل آتش در بناهای تاریخی تهیه شود.  

او توضیح داد: اقدامات خوبی مانند توسعه پدهای هلی کوپتر همکاری با اورژانس تهران انجام شده و تا الان ۷۰ پد مکان یابی شده و ۴۰ مورد آن نیز اجرایی شده است.

حناچی اضافه کرد: نقش آموزش در مدارس تاثیر بسزایی در حوزه مدیریت بحران دارد و نهادینه کردن آموزش در مدارس در خصوص مقابله با بحران آمادگی را جایگزین ترس می‌کند.

شهردار تهران تصریح کرد: هنوز به هماهنگی و مانور و آموزش بیشتر نیاز داریم و باید به صورت دایمی این مسایل را تعقیب کنیم.

به گفته او در شرایط بحران بخش اطلاع رسانی و پیش بینی اطلاعات بسیار مهم است. کما اینکه در زلزله تبریز نحوه بد اطلاع رسانی مشکلات زیادی ایجاد کرد و باید با اطلاع رسانی بحران را مدیریت و کنترل کرد.

کد خبر 615318 برچسب‌ها زلزله شهرداری مدیریت بحران شهردار مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زلزله شهرداری مدیریت بحران شهردار مدیریت شهری مدیریت بحران آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۲۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است.

 بهمن نقی پور در دوازدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت ضمن تاکید بر لزوم همکاری نزدیک رسانه ملی در موضوع جوانی جمعیت و مقابله با بحران سالمندی در کشور اظهار کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است و تنها با عزم ملی می‌توان بر این بحران غلبه کرد.

وی افزود: همه ما موظف هستیم که مسئولانه به این موضوع نگاه کنیم و آن را تکلیف اخلاقی، شرعی و قانونی خود بدانیم هرکس در هر جایگاه و منصبی که هست باید وظیفه خود را در این خصوص انجام دهد و نباید کم کاری دیگران را دلیلی بر عدم تلاش خود بدانیم چرا که اگر اینگونه به موضوع نگاه نکنیم کارها درست پیش نمی‌رود و این ما هستیم که باید جلوی بحران جمعیتی در کشور خود را بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در جامعه امروزی و لزوم توجه به این ظرفیت در خصوص تبلیغات جوانی جمعیت گفت: امروزه دیگر ذائقه جوانان عوض شده است و بیشتر از هر چیزی با فضای مجازی ارتباط دارند و ما نیز باید از این فضا استفاده کنیم و بحث نگرانی‌های جمعیتی و کارهایی را که باید بکنیم از طریق این رسانه مجازی به جوانان آموزش دهیم و آن‌ها را ترغیب به ازدواج، فرزندآوری و مقابله با سالمندی جمعیت کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سراسر کشور و به منظور تصمیم‌گیری و انجام اقدامات لازم و به موقع در خصوص بحث سالمندی کشور و نیاز جامعه به فرزندآوری و به تبع آن در وزارت بهداشت به عنوان یکی از وزارتخانه‌های کلیدی و دخیل در این خصوص و در کلیه استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شده است و در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز جلسات آن به صورت ماهانه تاکنون برگزار شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • امینکو تامین کننده کلیه تجهیزات تاسیساتی
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود