Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: یکی از نتایج برگزاری سمپوزیوم ملی یک‌صد سال گردشگری ایران استفاده از ظرفیت موزه‌ها جهت جمع‌آوری اسناد و مدارک صنعت گردشگری ایران بود که موزه بزرگ خراسان می‌تواند پایه‌گذار آن در سطح کشور باشد.

محمد رکنی در سمپوزیوم ملی یک صد سال گردشگری ایران که پیرامون سیر تاریخی گردشگری، فرهنگی، زیارتی، طبیعت‌گردی و ورزشی به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۵۶ تصمیم‌ گرفته می‌شود موزه‌ای در فضای پارک ملت مشهد برای خراسان تعریف شود، اما با مشکلاتی مواجه شده و تصمیم بر این می‌شود که فضای دیگری در شهر مشهد برای این موضوع پیش‌بینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعدها در سال ۱۳۷۱ این موضوع در جلسات متفاوتی که در استانداری وقت با حضور ریاست میراث فرهنگی کشور مورد بحث قرار می‌گیرد و در فضای بوستان کوهسنگی یک قطعه زمین برای موزه پیش‌بینی می‌شود که عملیات طراحی و ساخت را با مدیران کشوری و استانی آغاز کرده که تا سال ۱۳۹۳ بهره‌برداری آن ادامه پیدا می‌کند.

مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: در جلساتی که با دوستان و همکاران خود در خصوص این سمپوزیوم داشتیم به این نتیجه رسیدیم یکی از فرصت‌هایی که می‌توانیم از موزه استفاده کنیم، ایجاد مرکزی تحت عنوان جمع‌آوری اسناد و مدارک هتلداری و صنعت گردشگری کشور است. یکی از فرصت‌هایی که در موزه می‌توان از آن استفاده کرد، جمع‌آوری اسناد و مدارکی است که در دست پژوهشگران و محققان قرار دارد. فرصت خوبی است تا نسبت به جمع‌آوری این مستندات اقدام کنیم تا در یک فرصت مناسب در قالب یک کار نمایشگاهی در یک زمان مناسب به نمایش بگذاریم.

رکنی یادآور شد: آغاز ۱۰۰ سال دوم گردشگری ایران را می‌توان بر مبنای جمع‌آوری اسناد و مدارک صنعت گردشگری ایران قرار داد. در خراسان رضوی نیز کسانی هستند که نسبت به جمع‌آوری این اسناد اقدام کرده‌اند که در صورت تحویل این اسناد به موزه بزرگ خراسان می‌توانیم به روش خود مستندسازی کنیم تا بتوانیم یک مرکز قوی از این داشته‌های ارزشمند که هویتی از شهر مشهد، خراسان و ایران خواهد بود ترتیب داده و پایه‌گذار آن در سطح کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: موزه‌ها می‌توانند به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری بسیار موثر در سطح کشور باشند. کسانی که در صنعت گردشگری فعال هستند، کمک کنند تا موزه‌ها با حضور گردشگران داخلی و خارجی به رونق اصلی خود بازگردد. موزه‌ها در تمام دنیا به عنوان یک مقصد گردشگری موثر دیده شده‌اند.

موضوع آموزش کودکان و نوجوانان و حضور بیشتر افراد ناتوان در موزه‌ها مورد توجه قرار گیرد

مدیر موزه بزرگ خراسان عنوان کرد: در موزه خراسان به دو موضوع به صورت ویژه فکر کرده و برنامه ریخته‌ایم. یکی از رسالت‌هایی که موزه‌ها باید در دستور کار خود قرار دهند، توجه به موضوع آموزش کودک و نوجوان است. همچنین دیگر موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد، موضوع معلولین یا افراد کم‌توان در مکان‌های فرهنگی و مقاصد گردشگری است. افرادی که در سمپوزیوم حضور دارند باید راهکارهایی را در خصوص توجه به موضوع کودک و نوجوان و حضور بیشتر کم‌توان‌ها در مقاصد گردشگری مدنظر خود قرار دهند. این دو موضوع مورد بی‌توجهی قرار گرفته و نیاز است که این اتفاق خوب به عنوان یک دستاورد از این سمپوزیوم مطالبه‌گری شود.

رکنی اضافه کرد: اگر تاکنون موفقیتی در حوزه معرفی موزه‌ها و مکان‌های تاریخی و مقاصد گردشگری رخ داده بدون کمک و حضور افرادی که در حوزه گردشگری تاثیر داشته‎‌اند، مقدور نبوده است. در تمام کارهایی که در حوزه معرفی با کار ما ارتباط پیدا می‌کند، از افراد تحصیل کرده در حوزه صنعت گردشگری استفاده کرده‌ایم تا قوت قلبی در حوزه راهنمایان گردشگری باشیم. در موزه بزرگ خراسان سال‌ها است که به صورت اختصاصی دفتر انجمن راهنمایان گردشگری خراسان رضوی در آن مستقر بوده که در حوزه اقداماتی که در جهت معرفی مجموعه‌های تاریخی در سطح استان نیاز بوده پای کار بوده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: موزه بزرگ خراسان گردشگري صنعت گردشگری فرهنگ تاريخ زيارت موزه فرهنگ موزه گردی موزه بزرگ خراسان جمع آوری اسناد گردشگری ایران صنعت گردشگری موزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران

ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش ایران با تمرکز بر آخرین نوآوری‌ها و دستاوردهای جهانی صنعت پخش به مدت سه روز در جزیره کیش برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش ایران از 18 تا 20 اردیبهشت در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 10 تا 14 در نشست‌های تخصصی حضور یابند و از ساعت 17 تا 22 از نمایشگاه بازدید کنند.

در این رویداد بین‌‌المللی 110 شرکت حضور دارند و وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و سازمان غذا و دارو شرکت‌کنندگان اصلی برگزاری این نمایشگاه هستند.

شرح خدمات شرکت‌های تولیدکننده مواد غذایی، دارویی و بهداشتی، شرکت‌های پخش، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سازمان‌های دولتی، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی، شرکت‌ها و سازمان‌های تولیدی پیشگام در توزیع، اصناف، فروش الکترونیک، تجارت الکترونیک، بانک‌های اطلاعاتی، تجهیزات سیار و شبکه، ارائه کنندگان پهنای باند اختصاصی، ارائه کنندگان اینترنت، تجهیزات RFID، تجهیزات GPS، خودروسازان(کامیون،کامیونت ووانت)، موتورسازان، اتاق‌سازان، یخچال‌سازان، ترازو و باسکول، قفسه‌بندی و انبارداری، دکوراسیون، لیفتراک، واحدهای پایانه‌های فروش (POS)، بانک‌ها و موسسات مالی، شرکت‌های بیمه، فروش، پخش مویرگی، اتوماسیون، مالی، حسابداری، سیستم MS، شرکت‌های ترانزیت، شرکت‌های حمل و نقل، شرکت‌های انبارداری و شرکت‌های ترخیص کالا، صنایع و خدماتی هستند که در ششمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی صنعت پخش ایران آخرین دستاوردهای این حوزه‌ها معرفی وارائه می‌شود.

برگزاری 17 نشست تخصصی و همایش جنبی با موضوعاتی نظیر بررسی وضعیت شرکت‌های دارویی در سال 1403 و چشم‌انداز 5 سال آتی، ارتباط سامانه‌های دولت و سامانه جامع تجارت، سامانه جامع انبارها(TTAC )، ضوابط و استانداردهای ATP، تاثیر فناوری‌های نوظهور بر افزایش بهره وری در صنعت پخش و لجستیک، روایتی متفاوت از TSProad ، روایتی متفاوت از دل FedEx، معرفی طرح کسب نو بانک تجارت، هوشمندسازی در فرآیند توزیع و پخش و تحول دیجیتال در صنعت پخش در عصر هوش مصنوعی، برنامه‌های جانبی این رویداد بین‌المللی خواهد بود.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • "قبرستان نو" قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • قبرستان نو قم به باغ‌موزه مشاهیر تبدیل می‌شود
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک‌برگی تبدیل می‌شود
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندتک‌ برگی در زابل
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند